Gość crank Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 witam, w najbliższych dniach stanę się szczęśliwym (chyba) posiadaczem sereny. auto, jak mówi sprzedawca, ma przegrzany silnik. siedzi tam wersja 2.3 i jeśli to tylko uszczelka to nie ma problemu ale znając życie to pewnie głowica do wymiany lub i cały silnik. patrząc na ceny silników to wersja 2.0 jest całkiem tania tańsza niż wymiana głowicy w 2.3, więc moje pytanie brzmi czy 2.0 pasuje do 2.3 i czy skrzynia biegów, pompa wtryskowa, rozrusznik też muszę wymieniać? niestety nie śmierdzę pieniędzmi, inaczej kupił bym nissanka na chodzie a że zdolności mechaniczne posiadam i instrukcję czytam więc problemu z naprawą nie będzie - sama przyjemność jeżeli są osoby zainteresowane mogę zrobić fotki i opis prac przy wykonaniu naprawy, z pewnością się komuś przyda. z góry dziękuję za wszelką pomoc. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SFCTOMEK Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 witam, w najbliższych dniach stanę się szczęśliwym (chyba) posiadaczem sereny. auto, jak mówi sprzedawca, ma przegrzany silnik. siedzi tam wersja 2.3 i jeśli to tylko uszczelka to nie ma problemu ale znając życie to pewnie głowica do wymiany lub i cały silnik. patrząc na ceny silników to wersja 2.0 jest całkiem tania tańsza niż wymiana głowicy w 2.3, więc moje pytanie brzmi czy 2.0 pasuje do 2.3 i czy skrzynia biegów, pompa wtryskowa, rozrusznik też muszę wymieniać? niestety nie śmierdzę pieniędzmi, inaczej kupił bym nissanka na chodzie a że zdolności mechaniczne posiadam i instrukcję czytam więc problemu z naprawą nie będzie - sama przyjemność jeżeli są osoby zainteresowane mogę zrobić fotki i opis prac przy wykonaniu naprawy, z pewnością się komuś przyda. z góry dziękuję za wszelką pomoc. pozdrawiam Witam z dalekich stron , jak zapewne wiecie w krajach arabskich piątek jest jak u nas niedziela, mam więc chwile czasu żeby tu zajrzeć , nie sądzę żeby silnik 2,0 D tak łatwo się dał zamienić z 2,3 D , bo pomiędzy głownymi jednostkami napędowymi w Serenach są róznice w kształcie skrzyni biegów to niemalże jestem pewien że i ten silnik będzie miał odstepstwa. Poza tym jest go czy raczej było mało w kontynentalnej Europie , w GB był często spotykany. Postaraj się o manuala bo to dość zaawansowana sprawa wymiana silnika bo po co, krok po kroku fundować sobie niespodzianki. Jak znajdę chwile czasu probię zdjęcia serenopodobnych pojazdów jakich tu jeżdzi tysiące. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 To się nie uda są różnice,co do silnika 2.3 to jest to jednostka udana trochę mułowata ale części jest full.Jazda na rzepaku czy czerwonce to nic dla tego silnika spali wszystko.Napraw go i nic nie kombinuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość crank Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 To mnie nie pocieszyliście więc trzymajcie kciuki co by to była tylko uszczelka choć sam w to nie wierzę auto odbieram w poniedziałek, wtorek dokładnie przejrzę silnik, spróbuję odpalić i zobaczyć co się dzieje. wszystkie prace będą konsultowane ze szwagrem który pracuje tylko przy dieslach. ja na co dzień robię motocykle więc dam radę. instrukcję mam to problemów nie będzie poza tymi finansowymi edit: a jak będę szukał głowicy/silnika to czy jest różnica serena a vanette 2.3D czy to to samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hieronim Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Adamus dobrze mówi żeby naprawić 2,3 diesla .Silnik 2 disel jest za słaby.Vanetka i serena to prawie takie same samochody różnią się tylko tyłem nadwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Różnic między silnikiem 2.3D z sereny czy vanette to nie ma tak jak kolega napisał różnią się te wersje nadwozi tylnym zawieszeniem.Vanette ma 2 resory wzdłuż samochodu i to uważam za lepsze rozwiązanie mam taki , natomiast serena ma z tyłu jeden poprzeczny z włókna który wypracowany lubi siadać (mniejsza ładowność). To prawda silnik 2 D jest słabszy a karoseria Vanette cięższa bo większa niż Sereny dlatego lepszy jest 2.3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość crank Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 ok, dzięki za rady. nie ma co więcej gdybać, trzeba przywieźć i obadać... serenka już pod domem auto strasznie zasyfione w środku(podejrzewam rolnika...), wymontowałem fotele i dywaniki i wszystko jutro pójdzie pod ludwik eh. po dwu godzinnym ładowaniu akumulatora (padnięty był na -0) silnik słabo kręcił ale to wina baterii. jutro myślę, że zapali po nocnym spotkaniu z prostownikiem, spróbuje nie wygląda na to że auto jeździło na wodzie i od rdzy termostat siadł. ktoś już termostat wymontował i brak korka na górnym zbiorniczku. ogólnie auto bardzo mi się podoba, klasa jak w każdym japończyku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.