bep Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Witam, zauważyłem, że w mojej Primce, źle pokazywana jest prędkość. Gdy licznikowo jest 70, na automapie jest 60, gdy licznikowo jest 150 - automapa pokazuje 130 Opony: 195/60R14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 wszystkie liczniki zaniżają już fabrycznie do tego jakie oryginalnie były opony?? bo to też ma znaczenie. TU masz kalkulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nikos_ Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Witam, zauważyłem, że w mojej Primce, źle pokazywana jest prędkość. Gdy licznikowo jest 70, na automapie jest 60, gdy licznikowo jest 150 - automapa pokazuje 130 Opony: 195/60R14 Mam dokładnie tak samo. Opony mam zgodne z instrukcją a przekłamania podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 ciekawe czy p11 i p11.144 miały inaczej wyskalowane liczniki, nie sadze... moja p11.144 ma 195/60 ale na 15cali, wskazania zgadzaja mi sie z auto mapa do 5km/h poza tym rozmiar opon zależy od wersji/wyposażenia czy zawsze wtedy inna jest skala w liczniku... wydaje mi sie ze wszyscy producenci wskazania licznika traktuja jako orientacyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Skala licznika jest dostosowana do fabrycznego rozmiaru opon w danym modelu/opcji wyposażenia. Zazwyczaj dwie słabsze wersje (biorąc pod lupę Primerę to powiedzmy 1.6 i 1.8) mają jeden rozmiar, diesel i mocniejsza benzyna drugi rozmiar, a największe koła ma sportowa wersja jeśli występuje w modelu(tu Primera GT). Nie koniecznie musi tak być, ale zazwyczaj schemat jest podobny. Spore znaczenie dla przekłamań licznika ma zużycie bieżnika. Weźmy np oponę 195/60R15 - nowa ma średnicę ok 615mm, przy bieżniku powiedzmy 8mm, biorąc pod uwagę to, że bieżnik zużywa się równo z obu stron, to opona z bieżnikiem 3mm, który de facto nadaje się jeszcze do jazdy jest niższa o 10mm, czyli już mamy ok 1,5% różnicy. Zmiana ciśnienia w oponie też ma znaczenie. Ogólnie zasada jest taka, że producent zapewnia sobie margines błędu taki, żeby licznik NIGDY nie podawał zaniżonej wartości, a zawyżoną może podawać. Inaczej mogliby mieć masę pozwów związanych z mandatami i innymi drogowymi kłopotami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 widocznie masz za małe opony bo im mniejsze koła tym więcej zawyża licznik, ja tak miałem jak miałem za niski profil, teraz jak mam oryginalne 190/60R15 to wskazuje prawie idealnie. Jak ktoś chce sobie sprawdzić licznik to jest bardzo prosty sposób a mianowicie wg słupków drogowych. skasować licznik dzienny przy którymś słupku np. zerowym i po przejechaniu jakiegoś dystansu sprawdzić czy pokazuje za mało czy za dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.