Gość kkkamil Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 witam. nissan primera W11, 1999rocznik, silnik 1.6 90KM. przebieg niecałe 250tys, gaz założony 3 lata temu przy 180tys (sekwencja). przez cały okres użytkowania (od 180tys km) spalanie na gazie to 9-10 litrów trasa i 13 litrów miasto. czyli znośnie bo ciężkie buty mam a z tym silnikiem to straszny muł. aż tu nagle ni z gruchy ni z pietruchy skończył mi się dziś gaz. szybkie przeliczenie i rzut oka na wskaźnik benzyny i wyszło: 20 litrów gazu/100km i benzynki prawie ćwierć baku. gdzie szukać przyczyny? sprawdziłem sondę lambda, a właściwie dwie bo miałem jakąś starą w piwnicy: sonda na której jeździłem: napięcie między białym i czarnym, na wolnych obrotach 0,2-0,5V, potem różnie, ale nie przekracza 0,5V, a powyżej 3,5tys obrotów skacze na 13V. jak patrzyłem na miernik to pojawiały się również wartości ujemne. nie wiem czy to normalne, np -0.3V sonda z piwnicy: tak samo, tylko do 3,5tys napięcie 0,2-0,8V, a powyżej 3,5tys też wskakuje na 13V, nie patrzyłem tylko czy też wartości ujemne wskakują. to że napięcie wskakuje na 13V to chyba nie jest normalne? ale żeby obie sondy tak robiły? może usterka jest gdzie indziej? wspomnę jeszcze o innych usterkach bo może to ma związek: - przy włączonej klimie jak zdejmuje pedał z gazu na luzie to bardzo często gaśnie. czytałem gdzieś na forum, że chłopaki coś tam czyścili i pozbywali się tego problemu, ja jeszcze w tym temacie nic nie robiłem. - ostatnio kilkakrotnie w niewielkich odstępach czasu musiałem dolewać płynu do wspomagania - jeszcze nie znalazłem wycieku. co jeszcze sprawdzić tak na szybko w weekend? pozdrawiam. Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 a czemu mieszasz sygnał z obwodem grzałki ... czarny i masa z auta ... zakres do 1v 0.2- 0.3 ubogo a 0.8v bogato na wolnych ma latać ... nie zrobiła ci sie jakaś nieszczelność .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 witam. nissan primera W11, 1999rocznik, silnik 1.6 90KM. przebieg niecałe 250tys, gaz założony 3 lata temu przy 180tys (sekwencja). przez cały okres użytkowania (od 180tys km) spalanie na gazie to 9-10 litrów trasa i 13 litrów miasto. czyli znośnie bo ciężkie buty mam a z tym silnikiem to straszny muł. aż tu nagle ni z gruchy ni z pietruchy skończył mi się dziś gaz. szybkie przeliczenie i rzut oka na wskaźnik benzyny i wyszło: 20 litrów gazu/100km i benzynki prawie ćwierć baku. gdzie szukać przyczyny? sprawdziłem sondę lambda, a właściwie dwie bo miałem jakąś starą w piwnicy: sonda na której jeździłem: napięcie między białym i czarnym, na wolnych obrotach 0,2-0,5V, potem różnie, ale nie przekracza 0,5V, a powyżej 3,5tys obrotów skacze na 13V. jak patrzyłem na miernik to pojawiały się również wartości ujemne. nie wiem czy to normalne, np -0.3V sonda z piwnicy: tak samo, tylko do 3,5tys napięcie 0,2-0,8V, a powyżej 3,5tys też wskakuje na 13V, nie patrzyłem tylko czy też wartości ujemne wskakują. to że napięcie wskakuje na 13V to chyba nie jest normalne? ale żeby obie sondy tak robiły? może usterka jest gdzie indziej? wspomnę jeszcze o innych usterkach bo może to ma związek: - przy włączonej klimie jak zdejmuje pedał z gazu na luzie to bardzo często gaśnie. czytałem gdzieś na forum, że chłopaki coś tam czyścili i pozbywali się tego problemu, ja jeszcze w tym temacie nic nie robiłem. - ostatnio kilkakrotnie w niewielkich odstępach czasu musiałem dolewać płynu do wspomagania - jeszcze nie znalazłem wycieku. co jeszcze sprawdzić tak na szybko w weekend? pozdrawiam. Kamil taki przebieg bez robienie nic przy reduktorze?? to chyba już czas na niego, jaka instalacja, do tego białe w sondzie to grzałka mierzy się pomiędzy czarnym a masą poczytaj o czyszczeniu itd i jak nie przejdzie to wróć z pytaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkkamil Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 taki przebieg bez robienie nic przy reduktorze?? to chyba już czas na niego, jaka instalacja, do tego białe w sondzie to grzałka mierzy się pomiędzy czarnym a masą poczytaj o czyszczeniu itd i jak nie przejdzie to wróć z pytaniem ano faktycznie z reduktorem nic nie robiłem, jeśli chodzi o instalację to reduktor tomasetto, centralka stag 200 - inny gaziarz mówił mi, że dałby stag 300 i większe wtryskiwacze czy jak sie to tam nazywa, było by żwawiej. bo faktycznie powyżej 4tys jest kosmiczna różnica miedzy przyspieszeniem na benzynie i na gazie. jeśli chodzi o pomiary sondy to za jakąś godzinkę pomierzę do masy. dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 ano faktycznie z reduktorem nic nie robiłem, jeśli chodzi o instalację to reduktor tomasetto, centralka stag 200 - inny gaziarz mówił mi, że dałby stag 300 i większe wtryskiwacze czy jak sie to tam nazywa, było by żwawiej. bo faktycznie powyżej 4tys jest kosmiczna różnica miedzy przyspieszeniem na benzynie i na gazie. jeśli chodzi o pomiary sondy to za jakąś godzinkę pomierzę do masy. dzięki i pozdrawiam. stag 200 wystarczy mam taki i auto lata, tomaseto pewnei alaska na styk do tej mocy, nie wspominając o wtryskach jakie pewnie tam siedzą, czytaj RED VALDEMAR kup nowy reduktor nie ma sensu tego regenerować, zmień wtryskiwacze i zestrój ładnie instalkę i będziesz zadowolony. daj moze jakieś zdjęcie spod maski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 wtryski koreańskie klony kehina ,,, hana ... mam jakies 500 km zrobione i ładnie działają ,,,choć reduktor kuleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkkamil Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 pomiary zrobione, sonda przez większość czasu 0,7-0,8 czasami spada do 0,2-0,3. autodiagnostyka ok. (kod 55), w trakcie autodiagnostyki po odpaleniu i lekkim podgrzaniu (wskazówka na 1/4 skali) w ciągu 60sekund było 79 mignięć lampki na gazie i 69 na benzynie, ale mogłem sie pomylić w liczeniu, bo na oko wydawała się podobna częstotliwość. tyle że błyski nieregularne dość czasami mniej więcej co sekundę a potem 1-2 sek przerwa. jeśli chodzi o zdjęcie tego co pod maską to jutro rano pstrykne. już nie wiem czego się czepić. ale gazu bym się raczej nie czepiał bo benzynka też znikła. pozdrawiam. Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 jak oscyluje sonda to jest ok ,.. może gdzieś ucieka ,,, przetarł się jakiś wężyk ... i jak spada ciśnienie to się podpiera pB ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 jeżeli instalacja gazowa nie wyrabia to podpiera sie paliwem a Ty nawet o tym nie wiesz, potrzebny by był scein z ustawień w programie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 jeżeli instalacja gazowa nie wyrabia to podpiera sie paliwem a Ty nawet o tym nie wiesz, potrzebny by był scein z ustawień w programie a to by było idealnie jak by jeszcze oscyloskop szczenił ,,, ale to na pewno reduktor zmarł .. poleć koledze Zawolaka ,, i już po problemie ,,, a po zatym chyba i tak się temat kwalifikuje do działu LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkkamil Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 DINO: no ja dopiero patrze, że Ty z "mojego" miasta jesteś to jak już wszystko inne zawiedzie to może bym Cie poprosił o pomoc bo widzę że wiedzę masz znacznie większą ode mnie mam kolegę co ma kabel do stag-a to może z nim popatrzę na ustawienia gazu. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 DINO: no ja dopiero patrze, że Ty z "mojego" miasta jesteś to jak już wszystko inne zawiedzie to może bym Cie poprosił o pomoc bo widzę że wiedzę masz znacznie większą ode mnie mam kolegę co ma kabel do stag-a to może z nim popatrzę na ustawienia gazu. pozdrawiam. mam kabel mam programy, także nie ma problemu aby się ustawic i zajrzeć do Twojego auta no i proszę jak to ważne jest wpisanie miasta gdzie się zamieszkuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 no to widać że warto iść w pełny profil ,,,co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bzyku888 Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Ja bym jeszcze sprawdził czy nie łapie lewego powietrza do kolektora mi jak łapał też mi dużo paliła. Posprawdzaj wszystkie wężyki co dochodzą i wychodzą od kolektora i reduktora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.