Gość anderman Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Witam wszystkich po okresie nieobecności.chciałbym się poradzić w sprawie klimatyzacji.Otóż sprawa ma się tak.Uzupełniłem właśnie klime.Od zeszłego roku ubyło połowe czynnika chłodzącego.Oględziny chłodnicy wykazały lekkie zatłuszczenia tak jakby była nieszczelna.Jednakże nie jestem w stanie sprawzdzić czy to na pewno chłodnica jest źródłem wycieku.Co radzicie?Wymieniać?Ceny nowej zaczynają się od 520 zł.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
george Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Hej Jestem świeżo po serwisowaniu klimy. U mnie ubytek roczny wynosi ok. 30% - za sprawą zaworków. Skąd to wiem? Warsztat, w którym to robię dość fachowo podchodzi do sprawy, wszystkie operacje wraz z wymianą filtra w kabinie trwają ok. 1,5h. Na wstępie odpompowanie czynnika, potem próżnia - sprawdzenie szczelności, następnie napompowanie układu, podanie oleju, odpalenie klimy, sprawdzenie temperatury na parowniku i w kanale nadmuchu, aż w końcu oględziny całej instalacji z wykorzystaniem lampy UV. Przy tej właśnie lampie wyszło gdzie sp***rza. Na życzenie klienta jeszcze wymiana filtra odwadniacza. Proponuję Ci zrobić jeszcze testy szczelności zanim się zdecydujesz wymieniać chłodnicę, bo może się okazać, że to niejedyne miejsce gdzie ucieka czynnik. Jak się spotkamy na spocie, to pokażę Ci potencjalne miejsca nieszczelności gdzie trzeba sprawdzać (przy serwisowaniu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woocash Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 tak zrób próbę szczelności to będziesz wiedział co naprawiać może okazać się że wycieki są gdzie indziej niż myślisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anderman Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Hej Jestem świeżo po serwisowaniu klimy. U mnie ubytek roczny wynosi ok. 30% - za sprawą zaworków. Skąd to wiem? Warsztat, w którym to robię dość fachowo podchodzi do sprawy, wszystkie operacje wraz z wymianą filtra w kabinie trwają ok. 1,5h. Na wstępie odpompowanie czynnika, potem próżnia - sprawdzenie szczelności, następnie napompowanie układu, podanie oleju, odpalenie klimy, sprawdzenie temperatury na parowniku i w kanale nadmuchu, aż w końcu oględziny całej instalacji z wykorzystaniem lampy UV. Przy tej właśnie lampie wyszło gdzie sp***rza. Na życzenie klienta jeszcze wymiana filtra odwadniacza. Proponuję Ci zrobić jeszcze testy szczelności zanim się zdecydujesz wymieniać chłodnicę, bo może się okazać, że to niejedyne miejsce gdzie ucieka czynnik. Jak się spotkamy na spocie, to pokażę Ci potencjalne miejsca nieszczelności gdzie trzeba sprawdzać (przy serwisowaniu). Oki Jes.W sumie na zaworkach też może zwiewać a mikropękniecia na chłodnicy wcale nie muszą być takie straszne i nie muszę panikować.Pogadamy na spotkaniu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.