Gość powerbit Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Witam serdecznie. Dziś przyglądałem się mojej Almerze byłem pewny, że tylne opony są w bardzo dobrym stanie jednak gdy się położyłem pod samochodem zauważyłem ze wewnętrzne części opony są w w zasadzie łyse! Już na oko widać, że koła nie stoją prosto tylko /---\ jak je poprawnie ustawić jest tam jakaś regulacje czy coś? Z przodu mniej więcej się orientuje na czym to polega, ale na tylnej osi można coś wyregulować.....?? Proszę wszystkich o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 A mnie zaczęło sciągac w prawo i się zastanawiam czy wystarczy jechac na zbieżnosc czy jeszcze geopetria bedzie potrzebna, no i mam nadzieje ze nie bede musiał nic wymieniacc bo bieda w kasie aż piszczy:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość powerbit Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Czyli wszystko jasne, przeczytałem ten artykuł i wyszło na to, że to normalne iż bieżnik się będzie ścierał. Nie przekładałem opon przez 2,5 roku-jakieś 25 tys km. Czyli moja wina, opony się starły z jednej strony i lipa. Teraz pytanko czy jest sens je ratować czy konieczna jest wymiana?? Po zewnętrznej stronie bieżnik ma grubość około 5,5 mm po wewnętrznej 2 mm. Przełożenie opon na przód ma jakikolwiek sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość powerbit Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Stać mnie na dwie sztuki mało tego zastanawiałem się nad zakupem, ale to miały być opony na przednią oś bo są dość kiepskie raczej nie nadają się na przekładkę na tył. Na cztery opony to nie będę miał na pewno kasy, może te nowe założę na tył a te zjechane z jednej strony z tylnej osi przełożę na przód, zobaczymy co będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Mlody666, zacznij od sprawdzenia ciśnienia w oponach Oprócz zbieżności nic więcej nie ustawisz Można próbować regulować pochylenie koła na zwrotnicy, ale nie zawsze się da Mi po wymianie amorów gościu próbował, ale otwory w amorach nie pozwalały uzyskać optymalnej wartości Wspomniał, że można je rozpiłować jednak nie chciałem Może np. w KYB od razu byłoby ok Jest jeszcze kwestia tulei wahacza Jeśli są zużyte to może trochę ciągać po drodze Co masz na myśli pisząc geometria? No mechanik się mnie pytał czy sytawiamy zbierznośc czy geometrie a co miał na myśli to nie wiem. Co do ciśnienia w oponach to jest ok - świerzo założone letnie gumy. Mam nadzieje że zbiezność wystarczy i nie będzie trzeba dłubac w zawieszeniu... wszystko chyba się zaczęło po wymianie przegubu z przodu z lewej strony. Ale nie jestem pewien bo miałem ostatnio niegroźne udeżenie w tył - u mnie kompletnie nic sie nie stało - zderzak cały, podłoga w bagazniku prosta, klapa zamyka sie jak się zamykała wiec puściłem winowajce "wolno" i teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.