Gość slaw77 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Witam jestem nowym na forum, oraz od niedawna szczęśliwym posiadaczem Primery z 98 roku 2.0 TD. Niestety mam problem z odpalaniem silnika, na zimnym silniku odpala w miarę normalnie natomiast na ciepły muszę bardzo długo kręcić. Sprawdziłem już kody błędów i pokazało błąd 12. Czy to ma jakiś związek z zapalaniem silnika i jego mocą? Dodam jeszcze że po skasowaniu błędu jest to samo, a błąd pojawia się dopiero wtedy gdy przy gazuję się do ok 3000 obrotów. Czy mogę to jakoś naprawić we własnym zakresie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 z mocą ma a czy z odpalaniem na ciepłym silniku to nie wiem , kod12 jest od przepływomierza , który pewnie jest do wymiany, poszukaj na forum jak sie mierzy napięcie na przepływce i wtedy będziesz wiedział co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Dzisiaj zauważyłem że każdy wtrysk ustawiony jest inaczej, czy tak ma być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 "Wtrysk ustawiony inaczej" Co masz na myśli ? Dla mnie to tylko kojarzy się z rozpylaniem ma końcówce. Co do problemów z paleniem na ciepło to możesz mieć Pęknięty czujnik położenia wału Uszkodzony czujnik temperatury silnika Zaśniedziałe styki na przekaźniku od świec. lub sam przekaźnik Problem w pompie Kod 12 to przepływka i nie ma ona nic do odpalania. Po prostu brakuje ci kopyta i masz wielką turbodziurę w przyśpieszaniu Co to za traktor (rok) i z jaka przepływką (Hitachi 3 przewody i Bosch 4 przewody) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 "Wtrysk ustawiony inaczej" Co masz na myśli ? Dla mnie to tylko kojarzy się z rozpylaniem ma końcówce. Co do problemów z paleniem na ciepło to możesz mieć Pęknięty czujnik położenia wału Uszkodzony czujnik temperatury silnika Zaśniedziałe styki na przekaźniku od świec. lub sam przekaźnik Problem w pompie Kod 12 to przepływka i nie ma ona nic do odpalania. Po prostu brakuje ci kopyta i masz wielką turbodziurę w przyśpieszaniu Co to za traktor (rok) i z jaka przepływką (Hitachi 3 przewody i Bosch 4 przewody) Dokładnie jak patrzę z góry na wtryski to każdy ( sądząc po obudowie wtrysku ) jest w innym położeniu, przepływomierz mam boscha co do autka to primera z 98 roku. Silnik zapala z trudem a jak już zapali to przez krótką chwilkę falują obroty, zdarza się również że w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu obroty spadają poniżej 500 a po chwili wracają do normy. Co mogę sam wykonać aby z diagnozować usterkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Czyścić nastawnik albo reanimować pompę musisz. W FAQ dla CD20T masz temat o gaśnięciu po zdjęciu nogi z gazu. Poczytaj Wtrysk rozpyla paliwo w dół i jego pozycja ustawienia w głowicy nie ma żadnego znaczenia Ma być dokręcony i się nie pocić. Zobacz czy pompa się nie zapowietrza. Pompka odpowietrzająca na filtrze powinna być twarda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Dzisiaj zdjąłem nastawnik i okazało się że to kółeczko pod nim troszkę się tnie, rozruszałem je ale to nic nie dało. Wyczyściłem przepływomierz i teraz kontrolka podczas sprawdzania miga mi 55 ale autko nadal nie ma mocy i nadal ciężko zapala. Czy nastawnik mogę rozebrać na czynniki pierwszy czy w inny sposób można go wyczyścić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Jak rozbierzesz to raczej nie złożysz walisz pistoletem do ropowania gdzie tylko możesz Mam nadzieję że dobrze ustawiłeś go na pompie robiąc wcześniej znaki. sprawdż rozrząd miże masz przestawiony i ustaw statyczny kąt wtrysku na pompie czujnikiem zegarowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 ustawiłem raczej dobrze, przed zdemontowanie zrobiłem znaki według nich składałem. jutro spróbuję wyczyścić nastawnik mam nadzieję że to pomoże. Dzięki za rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Pomierz napięcia na przepływce Instrukcja jest w temacie a link w FAQ dla CD20T PS czym czyściłeś przepływkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 przepływomierz czyściłem powietrzem Po dzisiejszych testach stwierdziłem że podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło i puszczę gaz silnik nie gaśnie ale za to jak wcisnę hamulec obroty silnika falują albo spadają poniżej 500. Czy może ginąć gdzieś prąd ? Dodatkowo odkręciłem zawór przelewowy w pompie, wydaję mi się że powinien być zamknięty a idzie go przedmuchać ( delikatnie przepuszcza ) czy powinno tak być ? Mam pytanie, co może być przyczyną mułowatości silnika ? zaznaczam że nie pali mi się żadna kontrolka a podczas testu miga mi kod 55. Podczas ruszania ze skrzyżowania brak mu mocy, próbowałem nawet zamielić na piasku i tu małe zdziwienie silnik po prostu prawie zgasł. Sprawdziłem już nastawnik i suwak w pompie wymieniłem zawór przelewowy i nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leon130tc Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 przepływomierz czyściłem powietrzem Po dzisiejszych testach stwierdziłem że podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło i puszczę gaz silnik nie gaśnie ale za to jak wcisnę hamulec obroty silnika falują albo spadają poniżej 500. Czy może ginąć gdzieś prąd ? Dodatkowo odkręciłem zawór przelewowy w pompie, wydaję mi się że powinien być zamknięty a idzie go przedmuchać ( delikatnie przepuszcza ) czy powinno tak być ? Mam pytanie, co może być przyczyną mułowatości silnika ? zaznaczam że nie pali mi się żadna kontrolka a podczas testu miga mi kod 55. Podczas ruszania ze skrzyżowania brak mu mocy, próbowałem nawet zamielić na piasku i tu małe zdziwienie silnik po prostu prawie zgasł. Sprawdziłem już nastawnik i suwak w pompie wymieniłem zawór przelewowy i nic. Oczywiscie dolot masz na pewno drozny i filtr powietrza czysty? I sprawdz ten przeplywomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 (edytowane) Mam pytanie, co może być przyczyną mułowatości silnika ? zaznaczam że nie pali mi się żadna kontrolka a podczas testu miga mi kod 55. Podczas ruszania ze skrzyżowania brak mu mocy, próbowałem nawet zamielić na piasku i tu małe zdziwienie silnik po prostu prawie zgasł. 95% EGR - poszukaj mojej instrukcji zaślepiania w CD20T. Edytowane 13 Maja 2010 przez jurgenik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Jest w FAQ dla CD20T jak i inne tematyy dręczące traktora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Zmierzyłem napięcie na przepływomierzu i wyszło na wygaszonym silniku 1.1 V a na odpalonym 1,78 V Czy to oznacza że przepływomierz jest do wymiany ? Wczoraj wymieniłem przewód masowy bo okazało się że był naderwany i zaśniedziały ale nadal zapala ciężko na ciepłym silniku ( kręci ok 2-3 sekundy ) wydaje mi się że lepiej już nie będzie. Jeżeli mogę coś jeszcze sprawdzić proszę o podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 1,78V to za mało. Ja miałem podobnie zaraz po zakupie z tego co pamiętam i wymieniłem od razu na nowy razem z rozrządem, różnica kolosalna. Nie mam pojęcia tylko po co mierzyć przepływomierz na wyłączonym silniku - o niczym to nie świadczy raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Ale pamiętaj slaw77, że ma być 1.9V na przepływce na biegu jałowym i gdy silnik jest rozgrzany. Ty jak mierzyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Mierzyłem tak jak piszesz na rozgrzanym silniku, zamówiłem już nowy przepływomierz zobaczymy jaka będzie różnica po założeniu Założyłem nowy przepływomierz i teraz autko zaczęło jechać niestety nadal trzeba troszkę kręcić aby zapalił na ciepłym silniku ale chyba ten typ tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Ten typ tak nie ma jak masz dobrze ustawiony tzw zapłon czyli statyczny kąt wtrysku, sprawny czujnik temperatury silnika i układ grzania świec(przekaźnik + świeczki) Nie kopci Ci przypadkiem na biało przy odpalaniu. Jeśli puszcza takiego bąka to kąt wtrysku na pompie do regulacji. Jak silnik jest ciepły to praktycznie po max drugim zaskoku rozrusznika powinien zapalić nawet bez grzania świec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Dymić nie dymi ani przy odpalaniu ani nawet pod obciążeniem, świece już sprawdziłem i grzeją, muszę sprawdzić czujnik temperatury Dzisiaj wyczyściłem nastawnik i suwak w pompie i problem z gasnącym silnikiem znikł ale za to silnik nie schodzi od razu do niskich obrotów zatrzymuję się na 1000 i dopiero schodzi na 850. Silnik odpala w miarę normalnie i ma moc, proszę o podpowiedź co może być tego przyczyną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 U mnie też tak jest. Np dojeżdzasz do skrzyżowania i wciskasz sprzęgło to najpierw obroty spadają do koło 1000 a później do ok. 750. Myślę, że tak powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 Moim zdaniem tak nie powinno być, po puszczeniu gazu silnik powinien od razu wrócić na minimalne obroty. Gdy obroty spadają z opóźnieniem po odpuszczeniu gazu i od razu nie osiągają niskich wartości jest uciążliwa szczególnie przy zmianie biegów. Jutro spróbuję jeszcze raz zajrzeć do nastawnika może coś źle wyczyściłem lub ustawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 Wydaje mi się, że to jest jeszcze zależne od prędkości pojazdu. Jak wciśniesz sprzęgło gdy samochód się toczy, to trzyma 1000 obrotów do momentu zatrzymania pojazdu (przynajmniej tak mi się wydaje). Jak przygazujesz to spada do 1000 i praktycznie od razu spada do 750. Tak moim zdaniem powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 kolego slaw77 w tym temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59518-p11-td-ganie-silnik-gdy-szybko-zdejmuje-noge-z-gazu/page__st__140 opisałem problem nastawnika i objawów z nim związanych ale generalnie w tej chwili masz ustawioną zadużą dawke wtrysku i należy zmniejszyć bo przy takim ustawieniu wysępuje spalanie stukowe i napewno będzie ci się zapalała kontrolka silnika i podejrzewam że podczas zmiany biegów na wyższe po wysprzęgleniu występuje u ciebie podbicie obrotów. ja po wielu eksperymentach już wiem jak trzeba ustawić nastawnik żeby było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Dziękuję wszystkim za pomoc, ustawiłem nastawnik jak mi się wydaję dobrze, silnik nie gaśnie ani nie podbija obrotów więc chyba ustawiłem dobrze ( na oko ) mam nadzieje że teraz będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.