Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] problem z zapalaniem 2.0 td


Gość slaw77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość slaw77

Witam jestem nowym na forum, oraz od niedawna szczęśliwym posiadaczem Primery z 98 roku 2.0 TD. Niestety mam problem z odpalaniem silnika, na zimnym silniku odpala w miarę normalnie natomiast na ciepły muszę bardzo długo kręcić. Sprawdziłem już kody błędów i pokazało błąd 12. Czy to ma jakiś związek z zapalaniem silnika i jego mocą? Dodam jeszcze że po skasowaniu błędu jest to samo, a błąd pojawia się dopiero wtedy gdy przy gazuję się do ok 3000 obrotów. Czy mogę to jakoś naprawić we własnym zakresie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mocą ma a czy z odpalaniem na ciepłym silniku to nie wiem , kod12 jest od przepływomierza , który pewnie jest do wymiany, poszukaj na forum jak sie mierzy napięcie na przepływce i wtedy będziesz wiedział co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wtrysk ustawiony inaczej" Co masz na myśli ? Dla mnie to tylko kojarzy się z rozpylaniem ma końcówce.

Co do problemów z paleniem na ciepło to możesz mieć

Pęknięty czujnik położenia wału

Uszkodzony czujnik temperatury silnika

Zaśniedziałe styki na przekaźniku od świec. lub sam przekaźnik

Problem w pompie

 

Kod 12 to przepływka i nie ma ona nic do odpalania. Po prostu brakuje ci kopyta i masz wielką turbodziurę w przyśpieszaniu

 

Co to za traktor (rok) i z jaka przepływką (Hitachi 3 przewody i Bosch 4 przewody)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slaw77

"Wtrysk ustawiony inaczej" Co masz na myśli ? Dla mnie to tylko kojarzy się z rozpylaniem ma końcówce.

Co do problemów z paleniem na ciepło to możesz mieć

Pęknięty czujnik położenia wału

Uszkodzony czujnik temperatury silnika

Zaśniedziałe styki na przekaźniku od świec. lub sam przekaźnik

Problem w pompie

 

Kod 12 to przepływka i nie ma ona nic do odpalania. Po prostu brakuje ci kopyta i masz wielką turbodziurę w przyśpieszaniu

 

Co to za traktor (rok) i z jaka przepływką (Hitachi 3 przewody i Bosch 4 przewody)

Dokładnie jak patrzę z góry na wtryski to każdy ( sądząc po obudowie wtrysku ) jest w innym położeniu, przepływomierz mam boscha co do autka to primera z 98 roku. Silnik zapala z trudem a jak już zapali to przez krótką chwilkę falują obroty, zdarza się również że w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu obroty spadają poniżej 500 a po chwili wracają do normy. Co mogę sam wykonać aby z diagnozować usterkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyścić nastawnik albo reanimować pompę musisz. W FAQ dla CD20T masz temat o gaśnięciu po zdjęciu nogi z gazu. Poczytaj

Wtrysk rozpyla paliwo w dół i jego pozycja ustawienia w głowicy nie ma żadnego znaczenia Ma być dokręcony i się nie pocić.

Zobacz czy pompa się nie zapowietrza. Pompka odpowietrzająca na filtrze powinna być twarda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zdjąłem nastawnik i okazało się że to kółeczko pod nim troszkę się tnie, rozruszałem je ale to nic nie dało. Wyczyściłem przepływomierz i teraz kontrolka podczas sprawdzania miga mi 55 ale autko nadal nie ma mocy i nadal ciężko zapala. Czy nastawnik mogę rozebrać na czynniki pierwszy czy w inny sposób można go wyczyścić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozbierzesz to raczej nie złożysz walisz pistoletem do ropowania gdzie tylko możesz Mam nadzieję że dobrze ustawiłeś go na pompie robiąc wcześniej znaki.

 

sprawdż rozrząd miże masz przestawiony i ustaw statyczny kąt wtrysku na pompie czujnikiem zegarowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiłem raczej dobrze, przed zdemontowanie zrobiłem znaki według nich składałem. jutro spróbuję wyczyścić nastawnik mam nadzieję że to pomoże. Dzięki za rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierz napięcia na przepływce Instrukcja jest w temacie a link w FAQ dla CD20T

 

PS czym czyściłeś przepływkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz czyściłem powietrzem

 

Po dzisiejszych testach stwierdziłem że podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło i puszczę gaz silnik nie gaśnie ale za to jak wcisnę hamulec obroty silnika falują albo spadają poniżej 500. Czy może ginąć gdzieś prąd ? Dodatkowo odkręciłem zawór przelewowy w pompie, wydaję mi się że powinien być zamknięty a idzie go przedmuchać ( delikatnie przepuszcza ) czy powinno tak być ?

 

Mam pytanie, co może być przyczyną mułowatości silnika ? zaznaczam że nie pali mi się żadna kontrolka a podczas testu miga mi kod 55. Podczas ruszania ze skrzyżowania brak mu mocy, próbowałem nawet zamielić na piasku i tu małe zdziwienie silnik po prostu prawie zgasł. Sprawdziłem już nastawnik i suwak w pompie wymieniłem zawór przelewowy i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leon130tc

przepływomierz czyściłem powietrzem

 

Po dzisiejszych testach stwierdziłem że podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło i puszczę gaz silnik nie gaśnie ale za to jak wcisnę hamulec obroty silnika falują albo spadają poniżej 500. Czy może ginąć gdzieś prąd ? Dodatkowo odkręciłem zawór przelewowy w pompie, wydaję mi się że powinien być zamknięty a idzie go przedmuchać ( delikatnie przepuszcza ) czy powinno tak być ?

 

Mam pytanie, co może być przyczyną mułowatości silnika ? zaznaczam że nie pali mi się żadna kontrolka a podczas testu miga mi kod 55. Podczas ruszania ze skrzyżowania brak mu mocy, próbowałem nawet zamielić na piasku i tu małe zdziwienie silnik po prostu prawie zgasł. Sprawdziłem już nastawnik i suwak w pompie wymieniłem zawór przelewowy i nic.

Oczywiscie dolot masz na pewno drozny i filtr powietrza czysty? I sprawdz ten przeplywomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

Mam pytanie, co może być przyczyną mułowatości silnika ? zaznaczam że nie pali mi się żadna kontrolka a podczas testu miga mi kod 55. Podczas ruszania ze skrzyżowania brak mu mocy, próbowałem nawet zamielić na piasku i tu małe zdziwienie silnik po prostu prawie zgasł.

 

95% EGR - poszukaj mojej instrukcji zaślepiania w CD20T.

Edytowane przez jurgenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w FAQ dla CD20T jak i inne tematyy dręczące traktora biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem napięcie na przepływomierzu i wyszło na wygaszonym silniku 1.1 V a na odpalonym 1,78 V Czy to oznacza że przepływomierz jest do wymiany ?

 

Wczoraj wymieniłem przewód masowy bo okazało się że był naderwany i zaśniedziały ale nadal zapala ciężko na ciepłym silniku ( kręci ok 2-3 sekundy ) wydaje mi się że lepiej już nie będzie. Jeżeli mogę coś jeszcze sprawdzić proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,78V to za mało. Ja miałem podobnie zaraz po zakupie z tego co pamiętam i wymieniłem od razu na nowy razem z rozrządem, różnica kolosalna. Nie mam pojęcia tylko po co mierzyć przepływomierz na wyłączonym silniku - o niczym to nie świadczy raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pamiętaj slaw77, że ma być 1.9V na przepływce na biegu jałowym i gdy silnik jest rozgrzany. Ty jak mierzyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem tak jak piszesz na rozgrzanym silniku, zamówiłem już nowy przepływomierz zobaczymy jaka będzie różnica po założeniu

 

Założyłem nowy przepływomierz i teraz autko zaczęło jechać :) niestety nadal trzeba troszkę kręcić aby zapalił na ciepłym silniku ale chyba ten typ tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak nie ma jak masz dobrze ustawiony tzw zapłon czyli statyczny kąt wtrysku, sprawny czujnik temperatury silnika i układ grzania świec(przekaźnik + świeczki)

Nie kopci Ci przypadkiem na biało przy odpalaniu. Jeśli puszcza takiego bąka to kąt wtrysku na pompie do regulacji.

Jak silnik jest ciepły to praktycznie po max drugim zaskoku rozrusznika powinien zapalić nawet bez grzania świec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dymić nie dymi ani przy odpalaniu ani nawet pod obciążeniem, świece już sprawdziłem i grzeją, muszę sprawdzić czujnik temperatury

 

Dzisiaj wyczyściłem nastawnik i suwak w pompie i problem z gasnącym silnikiem znikł ale za to silnik nie schodzi od razu do niskich obrotów zatrzymuję się na 1000 i dopiero schodzi na 850.

Silnik odpala w miarę normalnie i ma moc, proszę o podpowiedź co może być tego przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak jest. Np dojeżdzasz do skrzyżowania i wciskasz sprzęgło to najpierw obroty spadają do koło 1000 a później do ok. 750. Myślę, że tak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak nie powinno być, po puszczeniu gazu silnik powinien od razu wrócić na minimalne obroty. Gdy obroty spadają z opóźnieniem po odpuszczeniu gazu i od razu nie osiągają niskich wartości jest uciążliwa szczególnie przy zmianie biegów. Jutro spróbuję jeszcze raz zajrzeć do nastawnika może coś źle wyczyściłem lub ustawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to jest jeszcze zależne od prędkości pojazdu. Jak wciśniesz sprzęgło gdy samochód się toczy, to trzyma 1000 obrotów do momentu zatrzymania pojazdu (przynajmniej tak mi się wydaje). Jak przygazujesz to spada do 1000 i praktycznie od razu spada do 750. Tak moim zdaniem powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego slaw77 w tym temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59518-p11-td-ganie-silnik-gdy-szybko-zdejmuje-noge-z-gazu/page__st__140 opisałem problem nastawnika i objawów z nim związanych ale generalnie w tej chwili masz ustawioną zadużą dawke wtrysku i należy zmniejszyć bo przy takim ustawieniu wysępuje spalanie stukowe i napewno będzie ci się zapalała kontrolka silnika i podejrzewam że podczas zmiany biegów na wyższe po wysprzęgleniu występuje u ciebie podbicie obrotów. ja po wielu eksperymentach już wiem jak trzeba ustawić nastawnik żeby było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc, ustawiłem nastawnik jak mi się wydaję dobrze, silnik nie gaśnie ani nie podbija obrotów więc chyba ustawiłem dobrze ( na oko ) mam nadzieje że teraz będzie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...