Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

All mode 4x4


Robko30

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawie przedstawiony mechanizm działania napędu Nissana.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ygDuO1mhNhc

 

W naszych Qashqaiach tez jest roznicowanie momentu na prawe i lewe kolo?

 

pozdrawiam

Robko30

Niestety nie bo w QQ jest All MODE 4x4 (jak w starym x-trailu) a nie All MODE 4x4-i (jak w nowym x-trailu i na tym filmie). Taki sam filmik jest na DVD z prezentacją Qashqaia i tam nie ma mowy o aktywnym podziale moemntu obrotowego pomiędzy kołami - jedynie dzięki ESP - jak podaje brytyjski katalog - możliwe jest kierowanie większego momentu na dane koło osi poprzez dohamowanie przeciwnego (czyli wracamy do systemu ABLS - elektronicznej blokady dyferencjału czyli de facto czegoś udającego blokadę dyferencjału).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W naszych Qashqaiach tez jest roznicowanie momentu na prawe i lewe kolo?

 

pozdrawiam

Robko30

 

W QQ jest All mode 4x4, a w Juke All mode 4x4-i. To "i" jest odpowiedzialne za różnicowanie momentu dla prawego i lewego koła.

 

Zapatrzyłem się w TV i Synkro mnie uprzedził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQ jest All mode 4x4, a w Juke All mode 4x4-i. To "i" jest odpowiedzialne za różnicowanie momentu dla prawego i lewego koła.

 

Zapatrzyłem się w TV i Synkro mnie uprzedził.

 

a w qashqaiu 2010 tez montują starego All Mode?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w qashqaiu 2010 tez montują starego All Mode?

Jak na razie nic nie wskazuje na to, żeby montowali system nowszy. Myślę, że przy okazji liftingu mocno by to podkreślano, mocniej niż "bardziej agresywny design lamp". A jak wszyscy wiemy na temat zmian w napędzie jest cisza.

Przypuszczam, że dopiero następca Qashqaia otrzyma taki napęd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma, ale nie róbmy dramatu - to nie jest jakaś duża różnica. X-trail pierwszej generacji miał taki napęd jak Qashqai i świetnie sobie radził, Pathfinder też ma ten napęd bez "i" na końcu

 

Tak wygląda nasz napęd:

 

 

Pozdrawiam,

Z tym, że dla ścisłości trzeba dodać, że napęd w Pathfinderze to już nie taki sam napęd jak w QQ. Z tego co wiem rodział momentu jest realizowany inaczej niż w QQ. Ale fakt faktem, że także nie rozdziela momentu pomiędzy tylne koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czym zasada z tego filmiku jest taka sama. Pathfinder masz jeszcze dodatkowo reduktor i napęd na tył. W każdym razie w X-trailu pierwszej generacji wszystko działa identycznie i działa bardzo dobrze.

 

Dobrze jest jak jest, czy kiedyś kogoś ten napęd zawiódł? Mnie odpukać jak dotąd nie. :-)

Biorąc pod uwagę przeznaczenie Qashqaia to napęd daje większe możliwości niż możnaby się po nim spodziewać. Przy zastosowaniu opon terenowych myślę, że można by (tylko pytanie - po co?) pojechać w na prawdę niełatwy teren. I wrócić rzecz jasna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę z innej bajki, ale też w temacie rozdziału momentu - w tym teście gość mówi, że nawet w wersji 2WD (czy raczej 2x4) jest elektroniczna szpera, róznicująca moment między prawym a lewym kołem w razie potrzeby..

Prawda to? Bo nigdzie jakoś nie mogłem znaleźć żadnego info na ten temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość +2qq_komar

Witam,

 

Sam jeżdżę 2x4 i z tego co obserwuje i słucham to wydaje mi się, że jest takie ustrojstwo co różnicuje moment na przedniej osi. Chociaż jeżeli opierać się tylko na wrażeniach to nie jest pewne. ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...