Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] problemy z obrotami


Gość louis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam! od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na ciepłym silniku. gdy wyrzucę bieg podczas jazdy, obroty zamiast spaść do swojej normalnej pozycji czyli ok 750, utrzymują się na poziomie ok 1000. jeśli puknę w pedał gazu, znaczy delikatnie przygazuję obroty spadną. dzieję się to czasami i na ciepłym silniku. czy może to wina sondy czy silniczka krokowego? proszę o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek przepustnica do czyszczenia i sprawdzić czy linka wraca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

linki pod uwagę nie brałem bo wygląda mi to na jakąś elektroniczną usterkę. zajmę się przepustnicą na początek i jeśli nie pomoże pojadę na sprawdzenie ewentualnych błędów. dzięki za szybką podpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypnij linkę z przepustnicy i zobaczy czy dalej jest to samo i będziesz wiedział czy brać linkę pod uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kkowalski22

Ja mam podobnie w P11 1.8 16V

Linki smarowane wracają krokowiec czyszczony już nie raz. jedyne co pomogło na jakiś rok czasu to wymiana regulatora przepływu powietrza. Niestety koszt około 600-700 zł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie w P11 1.8 16V

jedyne co pomogło na jakiś rok czasu to wymiana regulatora przepływu powietrza. Niestety koszt około 600-700 zł :(

 

a dlzczego na rok tylko?? czyżby kolega zakupił używany przepływomierz w cenie nowego??

jak przepływka pada to zazwyczaj silnik idzie do dołu i gaśnie a nie trzyma górę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale te obroty zupełnie nie chca zejść do 750 czy za jakiś czas spadaja same czy tylko wtedy gdy dodasz gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty czasem wracają a czasem nie. Jadę na 4 powiedzmy i gdy chcę wyrzucić na luz już mniej więcej widzę że obroty spadają bardzo wolno i wtedy wiem że na pewno zostaną na poziomie ok 1000. muszę przegazować troszeczkę i obroty spadną ale też nie zawsze. muszę przegazować ok 2-3 razy. zrobiłem sobie taki teścik: gdy obroty zatrzymały mi sie na wysokim poziomie zgasiłem samochód. zapaliłem go ponownie i obroty były ok.chyba to nie linka ani brudna przepustnica. Jadę na sprawdzenie błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty czasem wracają a czasem nie. Jadę na 4 powiedzmy i gdy chcę wyrzucić na luz już mniej więcej widzę że obroty spadają bardzo wolno i wtedy wiem że na pewno zostaną na poziomie ok 1000. muszę przegazować troszeczkę i obroty spadną ale też nie zawsze. muszę przegazować ok 2-3 razy. zrobiłem sobie taki teścik: gdy obroty zatrzymały mi sie na wysokim poziomie zgasiłem samochód. zapaliłem go ponownie i obroty były ok.chyba to nie linka ani brudna przepustnica. Jadę na sprawdzenie błędów

 

Sprawdź sam silniczek krokowy który jest przykręcony 4 śrubami do przepustnicy. Moim zdaniem jest najprawdopodobniej brudny albo jest luz na pręciku. Żeby sprawdzić go musisz odkreślić dodatkowo 2 śruby już na samym korkowcu, na części mechanicznej nie elektrycznej złapać za pręcik i poruszać nim. Może też sprężyna być zużyta w tym mechanizmie i nie dociska mocno do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty czasem wracają a czasem nie. Jadę na 4 powiedzmy i gdy chcę wyrzucić na luz już mniej więcej widzę że obroty spadają bardzo wolno i wtedy wiem że na pewno zostaną na poziomie ok 1000. muszę przegazować troszeczkę i obroty spadną ale też nie zawsze. muszę przegazować ok 2-3 razy. zrobiłem sobie taki teścik: gdy obroty zatrzymały mi sie na wysokim poziomie zgasiłem samochód. zapaliłem go ponownie i obroty były ok.chyba to nie linka ani brudna przepustnica. Jadę na sprawdzenie błędów

 

No to mamy ten sam problem tez juz wszystko czyszczone i ustawione.I dalej zawieszajo sie obroty. Zastanawiam sie jeszcze nad sprężyno to w krokowcu moze by ją jakos naciągnac ehhh..ciezko to ustawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość stereolabs

sprawdźcie czy przypadkiem przy wtyczce od TPS tam gdzie wchodzą do wtyczki 3 przewody, czy któryś nie jest luźny albo może ktoryś nie jest oderwany itp. u mnie tak właśnie było. na pierwszy rzut oka niby żadnych problemów nie było z tą wtyczką, ale złapałem mocniej za przewody przy TPS i wszystkie się urwały. wyciąłem tą wtyczkę, założyłem osobne złączki na każdy przewód i podłączyłem. obroty są normalne, nie rosną przy wrzucaniu biegu. może to coś pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jak z usterką udało sie zrobić ??

 

Stary temat ale może coś dopisze. W momęcie gdy wciśniemy sprzęgło obroty powinny się zachować tak: najpierw stanąć na ok 1100 i po chwili powinny zejść do 750, wiadomo jak masz włączoną klimatyzacje to nie zejdą aż tak nisko bo może sprężarka pracować. Za takie zachowanie odpowiada czujnik położenia neutralnego znajduje się on na skrzyni biegów. Jak by w moim samochodzie tak sie działo najpierw bym wyczyszcił przepustnice, wszystkie czujniki na niej i trzeba by sprawdzić linke a na koniec może być ten czujnik. Może też czujnik położenia przepustnicy szfankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...