Gość diamondvp Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Witam Posiadam Primerę P11 2.0TD od jakiegoś czasu świeci się kontrolka awarii i auto gaśnie przy zrzucaniu na luz no ale dało się jakoś jeździć. Ostatnio się pogorszyło i nie wiem czy to jest związane z tym samym problemem czy coś innego nawaliło a mianowicie: Auto pali da się jechać delikatnym gazem jak przekroczy 2 tyś obrotów przestaje ciągnąć jak by mu się paliwo kończyło i wtedy mocno dymi na niebiesko. Czy ktoś podpowie od czego zacząć ewentualnie doradzić gdzie się udać z tym problemem bo tu w okolicach Łęcznej nie mam pojęcia kto by to zrobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marko1166 Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 ja na twoim miejscu skoncenrował bym się na turbinie mialem kiedyś podobną sytuacje i mechanik powiedział że jakiś wężyk do turbiny był zapchany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 niebiesko to olej co wskazuje na turbo że łapie z tamtąd olej obojętnie czy turbo ON czu PB jak niema turbo to pierścionki ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diamondvp Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Przy pierwszym takim objawie auto słabło(dymi na niebiesko) aż do zgaśnięcia jak odstał kilka minut odpalał i przejechał kilkaset metrów i tak kilka razy . Pierwsze co to odkręciłem filtr nie był mocno zabrudzony zakręciłem odpaliłem i auto zaczęło chodzić jak należy to było jakiś miesiąc temu teraz te same objawy filtr założyłem nowy ale tym razem już nie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 chyba bo ekspertem nie jestem ale regeneracja turbo czeka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Dokładnie - turbawka do wymiany/regeneracji od mniej więcej 2000 tyś obr zaczyna chodzić normalnie turbina jeśli masz EGR, jeśli go nie masz to w okolicy 1600 obr. I tak jak wyżej napisali niebieski dym jest najgroźniejszy od pozostałych bo spala olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 (edytowane) Turbina dymi na biało lub czarno (częściej) http://www.reampoland.pl/index.html?idg=turbo-diagnostyka&sklep=. Jak masz niebieskie spaliny to pali olej na cylindrach. Masz walnięte pierścionki albo uszczelkę pod głowicą. Wymiana uszczelki, zakładając że głowica jest szczelna to koszt ponad 1000 zeta. Możesz zdjąć przewód od turbo i zobaczyć czy nie ma w nim oleju. Regeneracja turbin jest w Lublinie na Abramowickiej, ale sądzę że to nie to Cennik netto http://www.reampolan...g=cennik1&sklep=. Jedź do Wygnanowa (powiat Radzyński) na szrot i kup od dawcy Jak będzie trefna to bez żadnego ale dostaniesz drugą lub oddadzą kasę. Nie było tam nigdy problemu z tym u nich. Nawet właściciel jak coś daje i czuje że jest trefne to odradza zakup. Szczerze polecam ten szrot tel 506982330 i 693152109 Oczywiście same angole. Ostatnio stały tam 3 sztuki TD Nastawnik i sprawy pompy zrobisz w kol Skrobów za Lubartowem (droga do Kozłówki) u Wolińskiego Roberta, Woliński Bosch serwis(zakład na Tadeusza) Ja tam bym sprawdził kompresję zanim bym wybrał się na zakupy Tak na marginesie Płyn w chłodnicy (nie w zbiorniczku) to masz czy nie zaglądałeś do niej dawno. Edytowane 14 Maja 2010 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diamondvp Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Płyn w chłodnicy kontroluję na bieżąco nie wiem tylko czy to normalne jak silnik jest dobrze rozgrzany przy odkręceniu korka chłodnicy sadzi płyn jak ostygnie to przestaje. Obecnie jest tak: Jade przez chwile jeszcze idzie do ok 2500 obr po chwili się dławi i coraz bardziej słabnie aż wogóle nie reaguje na gaz obr 900 albo całkiem zgaśnie. Chwilę odczekam i pali i sytuacja się powtarza kawałek jedzie i słabnie. A jeszcze co do dymienia na niebiesko to dym pojawia się tylko wtedy jak silnik się dławi i przestaje ciągnąć. Jak ciągnie to wtedy nic nie dymi. Jak pisałem po pierwszym takim objawie że nie chciał jechać i zostawiał dosłownie zasłonę dymną niebieską odkręciłem tylko filtr paliwa i to mu pomogło przez ok miesiąc jeździł normalnie i nic nie dymił (był tylko lekki czarny dym przy odpalaniu) A jeśli chodzi o zakład w Skrobowie to gdzie się lepiej udać bo z tego co wiem jest dwa. Jeden to Woliński a drugi Włoch w kol Skrobów przy obwodnicy dzwoniłem tu i tu to twierdzą że zrobią a i powiedzieli że turbo raczej by wykluczyli. Nie wiem tylko który będzie rzetelniejszy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qszi Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 To, że korek odkręcisz i Ci "sadzi płyn" to jest normalka , w końcu płyn w chłodnicy się nagrzewa do wysokich temp. i wiadomo, że w układzie chłodzenia robi sięnie złe ciśnienie jak o tworzysz wodę no to logiczne że płyn szuka ujścia Moim zdaniem poszła Ci uszczelka pod głowicą !. Miałem objawy "kopcenia" na niebiesko u siebie (fakt, że mam PB, ale to nie ma znaczenia) podobno w tedy właśnie kopcą na niebiesko bo pobierają wodę i olej czy cuś takiego - dokładnie się nie znam). U teścia jak poszła turbina to leciała kupa dymu ale kolorze białym a miał Nissana Primere w Dieslu.... Jeć do dobrego mechaniorka i niech Ci to zdiagnozuje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Włoch to dobry zakład ale od TIRów i innych wielkich gabarytów. Woliński jest polecany i znany i ceny ma naprawdę konkurencyjne Trzeba się ustawić w terminie z nim wcześniej, bo z partyzanta nie zrobi, a jak jesteś z ustawki to od razu wjeżdżasz i robi od ręki aż do skutku. Waich waich, Vengosch i ja śmigamy tam jak musimy. Jest drugi Woliński w Wierzchowiskach ale tam się wymienia a nie naprawia i to za grubą kasę. Tam jedynie warto pojechać ustawić precyzyjnie nastawnik po samodzielnym czyszczeniu, bo oni nie czyszczą a jako jedyni mają kompa do ustawienia tego. Nawet ASO nie dysponuje takim- odsyłają tam, a to dlatego że P11 TD nie były sprzedawane w Polsce Co do ciśnienia w chłodnicy to tak ma być. Jakbyś miał bulgotanie w wyrównawczym i studnię w chłodnicy to wskazywało by to definitywnie na walniętą głowicę lub uszczelkę. Wracając do dymu. Jeśli płynu nie ubywa i nie miesza się z olejem (oczka w zbiorniczku lub masło na miarce i pod korkiem wlewu oleju)to Uszczelniacze zaworów Jeśli dymi przy schodzeniu z obrotów Pierścienie tłokowe jak dymi na jałowych przy dodaniu gazu problem z utrzymaniem ciśnienia w turbinie Jeśli traci moc po rozgrzaniu i dymi na czarno z rannym paleniem to zajrzałbym w zawór EGR link o zaworze znajdziesz w FAQ dla CD20T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diamondvp Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Byłem wstępnie u dobrego domowego mechanika. Uszczelkę pod głowicą i turbo wykluczył. Twierdzi że to pompa. Radzi mi żeby udać się do Woliński Skrobów. Dodam jeszcze że jak auto postoi chwilę zgaszone odpala ładnie przez jakieś 40 s chodzi normalnie nic nie dymi ładnie wkręca się w obroty silnik pracuje równo po tym czasie mu odwala zaczyna się dławić rzuca silnikiem i dymi na niebiesko. Coś trzeba zacząć robić na poniedziałek jestem umówiony do skrobowa zobaczymy co poradzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 (edytowane) Turbina dymi na biało lub czarno (częściej) http://www.reampoland.pl/index.html?idg=turbo-diagnostyka&sklep=. Jak masz niebieskie spaliny to pali olej na cylindrach. Masz walnięte pierścionki albo uszczelkę pod głowicą. Turbina smarowana jest olejem i jeśli uszczelnienie siądzie to olej zaciągany jest z silnika i ładowany turbiną do dolotu - powstaje niebieski dym. Pozostałe przypadki do już kolejne etapy zapieczenia/ciężko chodzącej/wogóle nie chodzącej turbiny. Nie zaprzeczam, że z cylindrów nie ma niebieskiego bo jest, ale to to się zdarza przy uszkodzeniach mechanicznych typu pęknięty tłok, pierścień, głowica - nie sądzę, że zużycie przebiegowe typu pierścień cylinder. Więc wskazane jest zrobienie badania kompresji. Auto pali da się jechać delikatnym gazem jak przekroczy 2 tyś obrotów przestaje ciągnąć jak by mu się paliwo kończyło i wtedy mocno dymi na niebiesko. Po tym opisie to właśnie na to by wskazywało, dodatkowo może (tutaj przyznam się że nie wiem czy jest) jakiś separator oleju w odmie padł i ładuje olejem w dolot dzięki również pomocy turbiny (jeśli diagnoza jest że turbo ok) Ogólnie to czekamy na wyniki i wyroki eksperta Pozdrawiam Edytowane 14 Maja 2010 przez baciarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diamondvp Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 A więc dla zainteresowanych nissan już zrobiony. Jak się okazało czujnik położenia wału był walnięty. Nie wiem tylko dlaczego na kompie w serwisie tego nie wykazało. Chłopaki ze Skrobowa poradzili sobie bez problemu. Koszt 800 z czego prawie 500 kosztował czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 A więc dla zainteresowanych nissan już zrobiony. Jak się okazało czujnik położenia wału był walnięty. Nie wiem tylko dlaczego na kompie w serwisie tego nie wykazało. Chłopaki ze Skrobowa poradzili sobie bez problemu. Koszt 800 z czego prawie 500 kosztował czujnik. A za co ponad trzy stówy? Za wymianę czujnika??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diamondvp Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Wymiana czujnika i ustawienie zapłonu ponoć był sporo opóźniony. Był też podpinany pod komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Uuuu Cos wolińscy cię zgolili za ho ho Ja za ustawienie "zapłonu"(kąt wtrysku) płaciłem 50 zeta u nich. Może miałeś rozrząd przestawiony i go korygowali + wymiana czujnika i komp ( zawsze twierdzili że nie mają, czyżby zakupili???) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diamondvp Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Do rozrządu nie zaglądali bo jeszcze się sam pytałem. Podpinał pod kompa bo wtyczka była na wierzchy no i sam mówił że błędy były. Trochę dużo ten czujnik kosztuje ale tak jak mówili nie ma zamienników niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Daje się z OPLA tylko trzeba wtyczkę przerobić, a jest co najmniej o połowę tańszy http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64729-p11-zamiennik-czujnika-wau-korbowego-20td-nissan/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nightstalker Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 (edytowane) w moim pojawił się podobny problem tylko że dymi niezależnie od tego na jakich jest obrotach...tylko u mnie dochodzi sprawa niewyregulowanej pompy i kątu wtrysku... czy to może mieć jakiś związek? dodam że nie straciłem mocy. czy wizyta u tego pompiarza w skrobowie załatwi sprawe? Edytowane 23 Czerwca 2010 przez nightstalker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.