Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] problem auto zgasło podczas jazdy i nie zapala


Gość pablo89ns

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pablo89ns

Witam dwa dni temu pojawił sie problem po odopaleniu almery 2.2 di wszystko było ok po przejechaniu zalednie 50 metrów auto odmówiło posłuszeństwa (zgasł) i juz ponownie nie dało sie zapalic po sprawdzeniu auta przez mechanika stwierdzono ze na 1,2 i 3 wtrysku nie ma cisnienia co spowodowało taki problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dwa dni temu pojawił sie problem po odopaleniu almery 2.2 di wszystko było ok po przejechaniu zalednie 50 metrów auto odmówiło posłuszeństwa (zgasł) i juz ponownie nie dało sie zapalic po sprawdzeniu auta przez mechanika stwierdzono ze na 1,2 i 3 wtrysku nie ma cisnienia co spowodowało taki problem ?

Pewnie Ci pompa wtryskowa padła Kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo89ns

a powiedz mi kolego co mogło by spowodowac awarie pompy złe paliwo ? zuzycie ? lub cos innego i od razu mówie ze koszty naprawy w moim przypadku to 3500 zł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie duże koszty.

Sądząc po opisie, jeżeli motor pracował i w jednej chwili zgasł to z innych opisów można postawić na sterownik pompy. Ten z kolei ulega awarii np z powodu niepoprawnej pracy mechanicznej urządzenia.

Pompa VP44 jest wrażliwa na suche, bezsiarkowe paliwo, na forum można znaleźć dużo przypadków awarii tego elementu przy przebiegu pow 150000 km.

Na przyszłość polecane jest dolewanie do paliwa jakiegoś środka poprawiającego smarowanie np Kleen-Flo Smar do silników Diesla, lub polecany na forum Opla Vectry Olej syntetyczny do kosiarek(ten należy wymieszać z ON przed wlaniem do Nyski).

Poczytaj sobie na forum, na dzień dzisiejszy to naprawa samego sterownika to koszt ok 900 zł, do tego naprawa mechaniczna ok 1000. Poszukaj na forum zakładu który jest sprawdzony w Twoim regionie, robi to dobrze i rozsądnie cenowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo89ns

dzieki kolego ja oddałem auto do jednego z najlepszych mechaników w małopolsce który zajmuje sie tylko pompami i wtryskami zrobił diagnoze i dzwonił do mnie za padła pompa wtryskowa powiedział ze ten typ tak niestety ma ze silniki sa bardzo dobre tylko słabe pompy:( koszty to 3500zł sterwonik jest dobry a przebieg auta to 200890 km tak ze miała prawo pompa odmówic dalszej jazdy poradził mi zebym starał sie tankowac dobrej jakosci paliwko bo to jest najczestsza przyczyna padania własnie układów wtryskowych ale po naprawie powiedział ze spokojnie zrobie kolejne 200 tys tak ze jest tylko jeden plus tego wszystkiego a jak sie dowiem cos jeszcze odnosnie wtrysków bo auto w trakcie naprawy to napisze

 

Witam autko juz odebrane od mechanika samochód po regeneracji pompy wtryskowej (3500 zł) teraz sprawuje sie bardzo dobrze dowiedzialem sie ze jedyna rzecza która sie psuje to włsnie ta pompa jest ona przystosowana do 250000 tysiecy i podobno kazdego czeka taka awaria odnosnie wtrysków sa one bardzo mało awaryjne poniewaz sa bardzo prostej konstrukcji i nie ma sie tam co psuc. Odnosnie pomp to zalecana jest wymiana filtru paliwa co 15 tys i lanie w miare dobrej jakosci paliwa nie jakiegos szamba. Odnosnie obiawów konczenia sie pompy wtryskowej to w przypadki silnika di jest kontrolka check sygnalizuje ze jest cos nie tak zapisz z pamieci komputera z przed 1,5 roku wstecz :o ze problem sie pojawiał woda w filtrze paliwa reaguje z ropą tworząc "gluty" które potem zatykaja pompe i przyczynia sie do jest usterki jest to sygnalizowane wlasnie checkiem pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszta ogromne ale przynajmniej masz już temat z głowy na ~200000 km.

Czy miałeś/zauważałeś jakieś objawy naocznie, np spadek dynamiki auta, wydłużenie reakcji na gaz, słabsza moc po długiej jeździe, dziwne "rzężenie", "charczenie" pojawiające się losowo? Albo inaczej, czy auto po naprawie wyróżnia się czymś od tego sprzed naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo89ns

na początku pierwsze co mi wpadło w oko to obroty wczesniej ok 600 przy ciepłym silniku teraz 700-750, audo wydaje sie jakby płynniej pracowało różnica przy odpalanu chociaz paliło bez zarzutów to teraz pali na dotyk, odczułem tez ze szybciej łapie temperarture oleju odnosnie dynamiki to jest płynniejsze przyspieszenie i lepiej reaguje na gaz tak jak by dostawał idealnie tyle paliwa co mu trzeba a odnosnie sygnalizacji to kompletnie nie odczułem nic normalnie auto przyspieszało po czym zachowało sie tak jak bym zgasił podczas jazdy bez jakichkolwiek oznak no tak jak pisałem ze check sygnalizował problem pompy i filtra ok 1,5 roku wczesniej i jeszcze został wymieniony jakis węzyk który jest odpowiedzialny za cofanie sie paliwa bo tez by mi mógł nawalic w najblizszym czasie i podobno sporo jaj narobic bo zapowietrza pompe wtryskową a ponoć to nie takie proste odpowietrzyć ale odnosnie łancucha to nie mamy sie co przejmować bo po rozebraniu zabudowy jest instrukcja i pisze w niej ze jest dozywotni bez koniecznosci wymiany a naciąg jest hydrauliczny zalezny od cisnienia oleju jak narazie to zrobiłem autem 30 km od naprawy ale niebawem przejade sie w trase i wtedy napisze czy po dłuższej trasie pracuje tak samo jak na początku i jak jeszcze odczuje jakies zmiany to bede pisał co do kosztów to owszem nie zalicza sie do drobnej naprawy ale ten defekt który fabryczna pompa posiada został zniwelowany i juz tego typu awaria jest niemozliwa no mam rok gwarancji tak ze bedziemy widziec co sie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...