Gość Krzys13530 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Witam. Ze swoją Primką ma taki problem. Otoż przez swoją głupotę rozregulowałem obroty biegu jałowego i teraz nie wiem co i jak zrobić zeby zacząl palić tyle co wczeniej i żeby obroty wróciły do normy. Po pierwsze to mam pytanie czy to możliwe że przy silniku 2.0 benzyna(85kW-115KM)zastosowano fabrycznie potencjometr na przepustnicy od silnika 1.6. Pytam się o to ponieważ po zmierzeniu rezystancji pokazuje on od 0.5 do 4kOhm zaleznie od położenia przepustnicy. W związku z tym mam pytanie; jesli to możliwe to jaką rezystancje powiniem mieć ten potencjometr w położeniu całkowicie zamkniętej przepustnicy i jak ustawić obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymin Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 A próbowałeś tak : Jeśli przepustnica i zaworek IAAC jest wyczyszczony (i sprawny) to robimy tak: - włączamy silnik i rozgrzewamy auto; - 2-3 krotna przegazówka na 2-3 tys obr; - wyłączamy silnik i rozpinamy złącze TPS(czyli silnik krokowy) - włączamy silnik i znowu 2-3 krotna przegazówka na 2-3 tys obr; (ECU wyłączy kontrolę biegu jałowego poprzez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu i korekt otwarcia zaworku IAAC); - sprawdzamy obroty jeśli są różne niż c.a 700 to kręcimy plastikową śrubą na zaworze IAAC dodająć lub ujmując powietrza i staramy ustawić się owe 700 rpm; - po ustawieniu wyłączamy silnik i zapinamy złącze TPS; - uruchamiamy silnik i 2-3 krotna przegazówka na 2-3 tys obr; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzys13530 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Próbowałem tego ale bardziej mi chodziło o to jaką rezystancję powinien mieć potencjometr na przepustnicy bo któregoś pięknego dnia go wykręciłem nie nie myląc że tam jest regulacja i nie zrobiłem znaków. Po czym skręciłem ale już w innej pozycji i rozregulowałem obroty. A mój problem jest o tyle nietypowy że mam silnik 2.0 (85kW-115KM)a z rezystancji owego potencjometru wynika że jest on z silnika 1.6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryspin Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Sciagnij sobie manuala z tego co pamietam w instrukcji jest podany zakres rezystancji. Najlepiej podlaczyc autko do kompa i sprawdzic czy przy takim ustawieniu pokazuje polozenie przepustnicy =0. Jezeli przekroczyles na + czyli powiedzmy polozenie 10% wtedy auto bedzie mialo wysokie obroty zawsze niezaleznie od temperatury. Jezeli przekroczyles zakres na - czyli pozizej zera obroty beda wysokie do momentu nagrzania do temperatury 90 stopni wtedy spadna do normalnych biegu jalowego i zapali sie CHECK ENIGE pomimo autem da sie jezdzic. Objawy znane z autopsji najlepij podlaczyc sie do kompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzys13530 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Mama manuala i z niego wasnie wiem że ów rezystor ma zakrez jak z silnika 1.6. A jeśli chodzi o obroty i check to nic takiego nie występuje tylko obroty mu sie podniosły i jakby zaczął wiecej palić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 w załonczniku masz jaka powinna być rezystancja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek217 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Witam !! Mialem tez problem z obrotami zaraz jak tylko kupilem moja primke , a ze jestem calkowicie zielony w tych wszystkich potencjometrach itp. itd. postanowilem podciagnac troche linke od gazu chwila zajmie regulacja ( jak naciagnelem na oko to krecil na 1400 obr ) i do tej pory nie ma problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Keszus Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Witajcie! Pomóżcie mi ustawić obroty w p11/144 1.8l, też jak kolega bawiłem sie śrubką od przepustnicy i teraz nie chce rano odpalać, muszę z pedałem gazu. Normalnie nie ma "ssania" czyli podwyższonych obrotów. Jeszcze jedno, jak włącze klime to obr. spadają do 500, nie wiem dlaczego nie podnosi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.