Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Pęknieta guma na półośce


Gość heineken72
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Półosi nie trzeba wyciągać, wystarczy sam przegub. Wymiana nie jest zbyt skomplikowana, cena osłony ze smarem i opaskami 20-40 zł. Tak jak radził kolega balt wymień jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak racja, wymień to jak najszybciej, u mnie też pękła kilka dni temu, cena osłony, smaru i obejmy 35zł :) Co do trudności montarzu, to niestety nie mogę się wypowiedzieć, ponieważ robił to mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chełmiak

Jeśli cokolwiek sam dłubiesz przy aucie to sobie poradzisz ja robiłem to jesienią i zajeło mi to ok. 2 godz.sztuka "robiłem to 1 raz w zyciu"oczywiscie musisz rozebrać przebub i go dokładnie umyć troche zabawy jest ale do zrobienia :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :) . ja tam polecam zdjąć koło i odkręcić przegub ( z zewnątrz nakrętka) rozebrać sworzeń (królewski ) górny to jedna nakrętka rozłożyć to wtedy wyjmiesz przegób zdejmiesz osłone gumową w kierunku półośki ustawisz przegób w ośi z nią młotkiem stuknji od wewnątrz przegób wyskoczy zdejmij szczątki gum osłonowych ...... jak jest choć troszke piasku ............. to wymyć w bęzynce wysuszyć nowa osłona na półoś noawy smar nabić nasmarowany przegób założyc osłone na niego + opaska i montaż w odwrotnej kolejności...... pozdr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

dzieki Artur za wskazówki

w weekend sie zajme

 

powiedz czy cos jeszcze mam kupic co mogło by mi byc potrzebne?

albo narzedzia jakieś skomplikowane?

 

mam taki układ w hurtowni ze jak czegos nie wykorzystam

to moge oddac z powrotem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka :) , jedyny problem to nasadowy klucz do odkręcenia nakrętki .. tej po zewnętrznej od przegubu.... nie wiem jaki masz zależy albo 30 albo ( :?: nie pamiętam :( ) zaraz jade do garażu zobaczyć .... zależy jeszcze jak był dokręcany... fabrycznie to kluczem dynamometrycznym to odkręcisz spoko ..... ale jak już był u fizycznego mechanika tooooooooo jak dokręcał stojąc na przedłużanym kluczu to może być problem... pojemnik po płynie do spryskiwaczy na bok go wyciąć ścianke nalać bęzynki pędzela i myjesz przeguba... może jusz masz taki zestaw do mycia to tego nie musisz robić :) . no kluczyk do nakrętki tej pod kapturkiem :( niepamiętam.... standart 19lub 22 :?: .. poza tym jakieś '' szczypce '' do obejmy tej gumy osłonowej. no i smar to już komplet do osłony.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i byłem sprawdziłem to klucz 36 troszke duży . i nie wszyscy mają średnio do 32..... są komplety. jak bedzie problem to pisz.... pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymieniałem wczoraj - za smar grafitowy dałem 15 zeta, za 2 opaski 3 zeta a za manżetę (czyli tą gume o którą się tu rozchodzi :wink: ) 5 zeta - w sumie 23 zeta i chwila dłubania.

 

Zrobić to trza jak najszybciej bo innaczej półoś do wymiany (jak już przy skręcie wali przegób to już po japkach) .

 

U mnie był klucz 32 ale śróba od pyty długa i żadna nasadka nie podchodziła, kompromis to mocny klucz oczkowy.

 

Dasz rade.

 

PEACE&POZDRO 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wcześniej koledzy pisali - WYMIENIAJ JAK NAJSZYBCIEJ. Ja mam podobny problem. Na razie jeszcze nie pękło i nic się nie poci, ale są widoczne osłabienia gumu. Mam już zakupione osłony przegubów i w przyszłym tygodniu zmieniam. Za osłony dałem jakieś 29 pln za sztukę. W JC mają japońskie po 33pln/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... A co powiecie o czymś takim:

co kilka dni muszę wymieniać opaskę na zewnętrznym przegubie/tą szeroką - 108mm/ guma niby ok i wszych gra ale po skręceniu tego wszystkiego do kupy po niedługiej jeździe opaska spada. Pomocy!!!! :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

o kurde to 32 czy 36 nie podejde nasadowym?

 

bo w takim razie bede musiał skombinować

??

myslałem że zrobie to weekend ale naprawiałem łacznik elastyczny w tłumiku ale już w tygodniu kupuje części

 

czyli nasadowy odpada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :) jak masz silnik nie zadużej mocy to pół ośka jest cieńsza i przegób też czyli klucz wtedy 30, natomiast większa moc silnika (ja tak mam) to półośka jest grubsza i przegób też czyli klucz 36. myśle że masz klucz 30..... pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... A co powiecie o czymś takim:

co kilka dni muszę wymieniać opaskę na zewnętrznym przegubie/tą szeroką - 108mm/ guma niby ok i wszych gra ale po skręceniu tego wszystkiego do kupy po niedługiej jeździe opaska spada. Pomocy!!!! :roll:

 

 

Może manżeta jest troche za krótka i przez to opaska się zasuwa podczas jazdy? Czy może jest orginalna?

 

POZDRO 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też zauważyłem że guma ledwo ciepła i długo nie pociągnie. Powiedzcie tylko czy mozna przy okazji wymiany gumy na przegubach zewnętrznych wymienić te wewnętrzne bez dokładania roboty to znaczy ściągnąć wewnętrzne w kierunku zewn i wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :) , lewą czyli od strony kierowcy łatwo wyjąć ze skrzyni problem / dodatkowa robota / jeśli nie musisz to zostaw, prawa półośka jest z wałkiem pośrednim na dodatkowej podstawie to jedyny problem . wybór należy do ciebie. jak nie trzeba to nie . pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też pękły osłony przegubów ale pojechałem do mechanika i założył mi manszety które zakłada się bez rozbierania przegóbów ani wyjmowania półośki na wierch. Zajeło to mechanikowi ok. 1h45min i za robotę wziął 60zł za dwie strony ale te manszety są w cenie po 120 zł za sztukę . Jest to sporo drożej ale szybciej a mi zależało na czasie.

Pozdrawiam wszystkich !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też pękły osłony przegubów ale pojechałem do mechanika i założył mi manszety które zakłada się bez rozbierania przegóbów ani wyjmowania półośki na wierch. Zajeło to mechanikowi ok. 1h45min i za robotę wziął 60zł za dwie strony ale te manszety są w cenie po 120 zł za sztukę . Jest to sporo drożej ale szybciej a mi zależało na czasie.

Pozdrawiam wszystkich !!!

Za same gumowe osłony przegubów zapłaciłeś po 120pln/szt? Ja kupiłem za około 30pln/szt japońskie w JC. Koleś trochę zdarł z Ciebie - policzył Ci za części jak w ASO. No chyba, że robiłeś w ASO ale to już inna para kaloszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chełmiak
Mnie też pękły osłony przegubów ale pojechałem do mechanika i założył mi manszety które zakłada się bez rozbierania przegóbów ani wyjmowania półośki na wierch. Zajeło to mechanikowi ok. 1h45min i za robotę wziął 60zł za dwie strony ale te manszety są w cenie po 120 zł za sztukę . Jest to sporo drożej ale szybciej a mi zależało na czasie.

Pozdrawiam wszystkich !!!

Witam. Ja jako laik w tym temacie robilem 1 strone w tym czasie .Sądze że 2 raz uwine się z dwoma.Coś cieniutki ten mechanior :wink: .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

a ja planuje to zrobić w weekend...

ale chce też zaraz wymienic górny wachacz

może lepiej zrobic to za jednym razem ??

bo podobno przy wachaczu tez trzeba dolny swożen zdejmować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio wymienialem oslony przegubow u kolegi qwasara i moge wszystko opisac.

 

A wiec:

1). Odkrecasz nakretke na polosi (klucz nr 36 nasadkowy).

2). Odkrecasz lącznik stabilizatora.

3). Odkrecasz koncowke drazka kierowniczego i ja wybijasz.

4). Odkrecasz jedna srube gornego wahacza (ta najblizej kola).

5). Odkrecasz srube amortyzatora ta u dolu.

6). Odpinasz przewod hamulcowy (przyczepiony jest zawleczką lub przykrecony srubka do calej zwrotnicy-tak zeby nie utrudnial odsuniecia zwrotnicy w celu wyjecia przegubu z piasty,łożyska).

7). Odpinasz opaske z przegubu i zsuwasz z niego oslone.

8). Wybijasz (wyciagasz przegub z piasty (łożyska).

9). Trzymajac za polos zeby nie wybic jej ze skrzyni zbijasz mlotkiem przegub.

10). Sciagasz mniejsza opaske oslony i zsuwasz z polosi oslone przegubu.

11). Składasz wszystko w odwrotnej kolejnosci niezapominajac o tym, ze przegub musi byc wyczyszczony i dobrze nasmarowany (smaru nie żałój).

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...