Gość heineken72 Opublikowano 25 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2005 mam pękniętą gumę na półośce z jednej strony na zgięciu i widac ze wyrzuca z niego smar jak to mozna naprawić ?? tylko wyciągając półoskę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość balt Opublikowano 25 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2005 Na przegubie przy kole czy przy skrzyni? Niezależnie od tego gdzie trzeba rozbierać przegub. Nie radzę z tym jeździć bo poleci przegub a to nie kosztuje 40 PLN tylko minimum 250. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 25 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2005 przy kole na długości ok 6 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 26 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2005 Półosi nie trzeba wyciągać, wystarczy sam przegub. Wymiana nie jest zbyt skomplikowana, cena osłony ze smarem i opaskami 20-40 zł. Tak jak radził kolega balt wymień jak najszybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek C Opublikowano 26 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2005 Tak, tak racja, wymień to jak najszybciej, u mnie też pękła kilka dni temu, cena osłony, smaru i obejmy 35zł Co do trudności montarzu, to niestety nie mogę się wypowiedzieć, ponieważ robił to mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chełmiak Opublikowano 26 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2005 Jeśli cokolwiek sam dłubiesz przy aucie to sobie poradzisz ja robiłem to jesienią i zajeło mi to ok. 2 godz.sztuka "robiłem to 1 raz w zyciu"oczywiscie musisz rozebrać przebub i go dokładnie umyć troche zabawy jest ale do zrobienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 26 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2005 witam . ja tam polecam zdjąć koło i odkręcić przegub ( z zewnątrz nakrętka) rozebrać sworzeń (królewski ) górny to jedna nakrętka rozłożyć to wtedy wyjmiesz przegób zdejmiesz osłone gumową w kierunku półośki ustawisz przegób w ośi z nią młotkiem stuknji od wewnątrz przegób wyskoczy zdejmij szczątki gum osłonowych ...... jak jest choć troszke piasku ............. to wymyć w bęzynce wysuszyć nowa osłona na półoś noawy smar nabić nasmarowany przegób założyc osłone na niego + opaska i montaż w odwrotnej kolejności...... pozdr.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 dzieki Artur za wskazówki w weekend sie zajme powiedz czy cos jeszcze mam kupic co mogło by mi byc potrzebne? albo narzedzia jakieś skomplikowane? mam taki układ w hurtowni ze jak czegos nie wykorzystam to moge oddac z powrotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 siemka , jedyny problem to nasadowy klucz do odkręcenia nakrętki .. tej po zewnętrznej od przegubu.... nie wiem jaki masz zależy albo 30 albo ( :?: nie pamiętam ) zaraz jade do garażu zobaczyć .... zależy jeszcze jak był dokręcany... fabrycznie to kluczem dynamometrycznym to odkręcisz spoko ..... ale jak już był u fizycznego mechanika tooooooooo jak dokręcał stojąc na przedłużanym kluczu to może być problem... pojemnik po płynie do spryskiwaczy na bok go wyciąć ścianke nalać bęzynki pędzela i myjesz przeguba... może jusz masz taki zestaw do mycia to tego nie musisz robić . no kluczyk do nakrętki tej pod kapturkiem niepamiętam.... standart 19lub 22 :?: .. poza tym jakieś '' szczypce '' do obejmy tej gumy osłonowej. no i smar to już komplet do osłony..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 no i byłem sprawdziłem to klucz 36 troszke duży . i nie wszyscy mają średnio do 32..... są komplety. jak bedzie problem to pisz.... pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macias-1981 Opublikowano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 Wymieniaj chłopie gume jak najszybciej...Mi sie nie chciało i przegub sie posypal...Nowy kosztował 259 zł....Guma kosztuje koło 30 wiec sam widzisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Q Opublikowano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 U mnie wymieniałem wczoraj - za smar grafitowy dałem 15 zeta, za 2 opaski 3 zeta a za manżetę (czyli tą gume o którą się tu rozchodzi :wink: ) 5 zeta - w sumie 23 zeta i chwila dłubania. Zrobić to trza jak najszybciej bo innaczej półoś do wymiany (jak już przy skręcie wali przegób to już po japkach) . U mnie był klucz 32 ale śróba od pyty długa i żadna nasadka nie podchodziła, kompromis to mocny klucz oczkowy. Dasz rade. PEACE&POZDRO 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 Tak jak już wcześniej koledzy pisali - WYMIENIAJ JAK NAJSZYBCIEJ. Ja mam podobny problem. Na razie jeszcze nie pękło i nic się nie poci, ale są widoczne osłabienia gumu. Mam już zakupione osłony przegubów i w przyszłym tygodniu zmieniam. Za osłony dałem jakieś 29 pln za sztukę. W JC mają japońskie po 33pln/szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rachel Opublikowano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 Hmmm.... A co powiecie o czymś takim: co kilka dni muszę wymieniać opaskę na zewnętrznym przegubie/tą szeroką - 108mm/ guma niby ok i wszych gra ale po skręceniu tego wszystkiego do kupy po niedługiej jeździe opaska spada. Pomocy!!!! :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 o kurde to 32 czy 36 nie podejde nasadowym? bo w takim razie bede musiał skombinować ?? myslałem że zrobie to weekend ale naprawiałem łacznik elastyczny w tłumiku ale już w tygodniu kupuje części czyli nasadowy odpada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 witam jak masz silnik nie zadużej mocy to pół ośka jest cieńsza i przegób też czyli klucz wtedy 30, natomiast większa moc silnika (ja tak mam) to półośka jest grubsza i przegób też czyli klucz 36. myśle że masz klucz 30..... pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Q Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 Hmmm.... A co powiecie o czymś takim:co kilka dni muszę wymieniać opaskę na zewnętrznym przegubie/tą szeroką - 108mm/ guma niby ok i wszych gra ale po skręceniu tego wszystkiego do kupy po niedługiej jeździe opaska spada. Pomocy!!!! :roll: Może manżeta jest troche za krótka i przez to opaska się zasuwa podczas jazdy? Czy może jest orginalna? POZDRO 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość so.mar Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 Też zauważyłem że guma ledwo ciepła i długo nie pociągnie. Powiedzcie tylko czy mozna przy okazji wymiany gumy na przegubach zewnętrznych wymienić te wewnętrzne bez dokładania roboty to znaczy ściągnąć wewnętrzne w kierunku zewn i wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 witam , lewą czyli od strony kierowcy łatwo wyjąć ze skrzyni problem / dodatkowa robota / jeśli nie musisz to zostaw, prawa półośka jest z wałkiem pośrednim na dodatkowej podstawie to jedyny problem . wybór należy do ciebie. jak nie trzeba to nie . pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogi Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Mnie też pękły osłony przegubów ale pojechałem do mechanika i założył mi manszety które zakłada się bez rozbierania przegóbów ani wyjmowania półośki na wierch. Zajeło to mechanikowi ok. 1h45min i za robotę wziął 60zł za dwie strony ale te manszety są w cenie po 120 zł za sztukę . Jest to sporo drożej ale szybciej a mi zależało na czasie. Pozdrawiam wszystkich !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Mnie też pękły osłony przegubów ale pojechałem do mechanika i założył mi manszety które zakłada się bez rozbierania przegóbów ani wyjmowania półośki na wierch. Zajeło to mechanikowi ok. 1h45min i za robotę wziął 60zł za dwie strony ale te manszety są w cenie po 120 zł za sztukę . Jest to sporo drożej ale szybciej a mi zależało na czasie.Pozdrawiam wszystkich !!! Za same gumowe osłony przegubów zapłaciłeś po 120pln/szt? Ja kupiłem za około 30pln/szt japońskie w JC. Koleś trochę zdarł z Ciebie - policzył Ci za części jak w ASO. No chyba, że robiłeś w ASO ale to już inna para kaloszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chełmiak Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Mnie też pękły osłony przegubów ale pojechałem do mechanika i założył mi manszety które zakłada się bez rozbierania przegóbów ani wyjmowania półośki na wierch. Zajeło to mechanikowi ok. 1h45min i za robotę wziął 60zł za dwie strony ale te manszety są w cenie po 120 zł za sztukę . Jest to sporo drożej ale szybciej a mi zależało na czasie.Pozdrawiam wszystkich !!! Witam. Ja jako laik w tym temacie robilem 1 strone w tym czasie .Sądze że 2 raz uwine się z dwoma.Coś cieniutki ten mechanior :wink: .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 a ja planuje to zrobić w weekend... ale chce też zaraz wymienic górny wachacz może lepiej zrobic to za jednym razem ?? bo podobno przy wachaczu tez trzeba dolny swożen zdejmować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PabloP Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Witam wymienic jak najszybciej ja dalem za orginaly okolo 50 PLN i myslalem ze drogo ale 120 zdzierstwo dlugiej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ostatnio wymienialem oslony przegubow u kolegi qwasara i moge wszystko opisac. A wiec: 1). Odkrecasz nakretke na polosi (klucz nr 36 nasadkowy). 2). Odkrecasz lącznik stabilizatora. 3). Odkrecasz koncowke drazka kierowniczego i ja wybijasz. 4). Odkrecasz jedna srube gornego wahacza (ta najblizej kola). 5). Odkrecasz srube amortyzatora ta u dolu. 6). Odpinasz przewod hamulcowy (przyczepiony jest zawleczką lub przykrecony srubka do calej zwrotnicy-tak zeby nie utrudnial odsuniecia zwrotnicy w celu wyjecia przegubu z piasty,łożyska). 7). Odpinasz opaske z przegubu i zsuwasz z niego oslone. 8). Wybijasz (wyciagasz przegub z piasty (łożyska). 9). Trzymajac za polos zeby nie wybic jej ze skrzyni zbijasz mlotkiem przegub. 10). Sciagasz mniejsza opaske oslony i zsuwasz z polosi oslone przegubu. 11). Składasz wszystko w odwrotnej kolejnosci niezapominajac o tym, ze przegub musi byc wyczyszczony i dobrze nasmarowany (smaru nie żałój). POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.