Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Wahanie obrotów, szarpanie, mocno dymi 1,9 dCi


Gość Bastek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

W P12 dCi mojego taty ostatnio dziwne rzeczy się dzieją...

1. Na wolnych obrotach czuć i słychać delikatne wachanie obrotów, ale na obrotomierzu nic nie widać.

2. Przy delikatnym przyspieszaniu, jeszcze przed włączeniem turbo autem szarpie. Kiedy gaz wcisnę "do dechy", problem znika...

3. Przy przyspieszaniu za autkiem pokazują się na prawdę pokaźne kłęby dymu...

Przedtem myśleliśmy, że to wina paliwa, ale zatankowaliśmy na innej stacji, dolaliśmy jakiś dodatek do diesla i na okołoo 200 km problemy 1 i 2 zniknęły. Ale teraz znowu... Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi!!

pzd!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nikt nie odpowiada?? :( Zapomniałem o jednym być może ważnym objawie... Mianowicie spalanie podniosło się do 11 litrów!! Kiedyś jak popatrzyłem to było nawet 14!! :shock: POMOCY!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :) , nie pisze bo to diesel, i ja jeszcze mało wiem :( . co innego bęzynka... powodzenia w dochodzeniu.. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisze tylko krótko.... chociaz na pewno nie rozwiąże to Twojego problemu.... SILNIK OD RENAULT.... i wszystko jasne.

Powodzenia, moze Ci ktos pomoże, ale boje sie ze bedziesz musial z tym jechac do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość makaron11

sprawdz przepływomierz powietrza naj czesciej on sie znajduje przy filtrze powietrza, sprawdz jeszcze chłodnice interkulera, turbina moze jeszcze zle zasysac powietrze. Ale najleprza rada to zajedz do serwisu i niech podłączą pod komputer i ci wykaze co jest zepsute

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto w serwisie. Z komputera nic nie wynika. Nie wykazuje żadnego błędu.... Ciekaw jestem ile im zajmie znalezienie przyczyny..... Jak jeszcze powiedzą, że taki urok tych silników, to sie na prawdę wq*wie! :evil: :evil: :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i autko już działa wspaniale... :) Zwracam honor francuskim inżynierom, natomiast ujmuję go polskim serwisantom. Była to rureczka prowadząca od intercoolera do turbosprężarki. Była niemal doszczętnie zniszczona. W efekcie turbo dostawało ciepłe, jeśli nie gorące powietrze. Rurka musiała pęknąć przy wypadku, który mieliśmy w styczniu, ale wspaniali mechanicy nie zauważyli tego... Kiedy natomiast mówiłem, że słychać wyraźny szum powietrza w czasie działania turbo uśmiechali się tylko i mówili, że to zwykły świst turbosprężarki... :x No ale wszystko dobrze się skończyło! Dzięki za wszystkie rady!! :)

 

P.S.

Dzięki Makaronowi za trafną diagnozę!! Jestem pod wrażeniem... Skąd wiedziałeś, że to to?? Jeszcze raz dzięki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Świst powietrza przy przyspieszaniu zawsze wskazuje na pęknięta rurę turbo która w etatowym wykonaniu jest za cienka i rozpływa się pod wpływem przedmuchów z silnika , rozwiązaniem jest dorobienie takiej ja dorobiłem z TRAFIKA na łączce i po problemie rura jest gruba i wytrzymała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...