Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rezerwa - ilość paliwa


zp73
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jadąc autostradą Note 1,4 w chwili zaświecenia się rezerwy komputer podał tylko 50 km do przejechania. Trochę chyba mało jak na rezerwę chyba że było to związane z prędkością ponad 150 km/h. Po niecałych 40 km wjechałem na stację gdzie już od 2 km komputer pokazuje migające kreski , czyli chyba zero paliwa. Tankowanie do pełna i weszło tylko 38l a zbiornik podobno ma 46l.Czy jest to możliwe że jeżeli od dawna nie były resetowane wskazania komputera to pokazuje błędnie?. Jak to jest u Was?. Jeszcze jedno pytanie: wskazania spalania są to wskazania z danej chwili czy średnie zużycie od momentu ostatniego resetowania.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się co martwić. U mnie i u innych (gdzieś już na tym forum o tym było) jak komputer pokazuje same kreski, to zatankujesz właśnie około 38 litrów. Z moich doświadczeń wnioskuje, że rezerwa zapala się przy poziomie paliwa około 16 litrów. W zależności od stylu jazdy wcześniej, pokaże się wtedy, że możesz przyjechać np. 50 km lub też mniej albo więcej. Kreski pokazują się jeśli możesz przejechać jeszcze około 20 km a i nawet po tym w baku zostaje około 8 litrów paliwa - nie próbowałem jednak czy można jeszcze na nim coś przejechać - prawdą jest jedynie, że zmieści się wtedy około 38 litrów. A średnie spalanie wskazywane przez komputer, to średnie zużycie od momentu resetowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JackMirror

Też zauważyłem, że "zero komputerowe" w baku to nie jest rzeczywisty pusty bak. Przejechałem kiedyś poniżej zera i wyszło mi, że w baku jest jeszcze ok. 4 litrów paliwa. Chociaż różnie to może być w poszczególnych egzemplarzach. Najlepiej dojechać do komputerowego zera, zatankować i zobaczyć ile pozostaje jeszcze w baku. Co do wskazania średniego spalania (przez komputer) to było już o tym na forum. Mnie np. zaniża o ok. 0,6 litra na 100km od wyliczonego poprzez podzielenie spalonego paliwa przez przejechany dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezerwa zapala się dość wcześnie - gdy zatankuję do pełna w momencie pokazania kresek, wchodzi 36-38l. Tydzień temu wracałem do domu i od zapalenia kresek przejechałem ponad 80km, po czym zatankowałem niecałe 42l. Po prostu w Notesie tak to jest zestrojone - chyba nie różni się to za bardzo od innych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest norma,na kreskach wchodzi do zbiornika 38l,ale co by tu nie gadać taka sytuacja z księgowym jest trochę stresująca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w instrukcji obsługi jest nawet chyba napisane, że zapalenie się kontrolki rezerwy przypomina kierowcy o koniecznosci zatankowania przy najbliższej nadażającej się okazji. Jeżeli szacowany do przejechania dystans nie jest już do dokłdnego określenia i zapalają się "---", w zbiorniku znajduje się niewielka rezerwa paliwa. Zatem z tego opisu można wnioskować, że momencie zapalenia się "---" w zbiorniku jest jeszcze kilka litrów paliwa.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy musi to indywidualnie przejść,rozbieżności mogą być duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A U MNIE ZBIORNIK MA 40 L.

A skąd to wiesz?Masz to gdzieś napisane?Dla czego jesteś wyjątkowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd to wiesz?Masz to gdzieś napisane?Dla czego jesteś wyjątkowy :D

To ja się zdziwiłerm jak przeczytałem że macie 46l.niestety książkę mam po Francusku i mimo starań nie znalazłem tam nic o pojemności zbiornika.Ale jeżdżę bardzo dużo tankuję co 3,4 dni często wydawało mi się że dojeżdżam do stacji na oparach a jednak nigdy nie udalo mi się zatankować choćby równe 40l zawsze to bylo mniej,ok 38 do 39l.Więc uznalem że zbuiornik ma 40l.ALE SATANKUJĘ SOBIE W KANISTEREK I POJadę DO KOŃCA ZOBACZYMY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się zdziwiłerm jak przeczytałem że macie 46l.niestety książkę mam po Francusku i mimo starań nie znalazłem tam nic o pojemności zbiornika.Ale jeżdżę bardzo dużo tankuję co 3,4 dni często wydawało mi się że dojeżdżam do stacji na oparach a jednak nigdy nie udalo mi się zatankować choćby równe 40l zawsze to bylo mniej,ok 38 do 39l.Więc uznalem że zbuiornik ma 40l.ALE SATANKUJĘ SOBIE W KANISTEREK I POJadę DO KOŃCA ZOBACZYMY

 

A co to jest "satankować"? To może odprawianie jakichś czarów nad bakiem?devil.giflaugh.gif

A tak już poważnie. Ze wszystkich opisów można wnioskować, że nikomu nie udało się zatankować więcej niż 40l, bo wtedy wyświetlane są już same kreseczki. Ale jeśli masz tyle odwagi, żeby sprawdzić rzeczywistą pojemność baku, to chwała Ci za to i czekamy na info.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się zdziwiłerm jak przeczytałem że macie 46l.niestety książkę mam po Francusku i mimo starań nie znalazłem tam nic o pojemności zbiornika.Ale jeżdżę bardzo dużo tankuję co 3,4 dni często wydawało mi się że dojeżdżam do stacji na oparach a jednak nigdy nie udalo mi się zatankować choćby równe 40l zawsze to bylo mniej,ok 38 do 39l.Więc uznalem że zbuiornik ma 40l.ALE SATANKUJĘ SOBIE W KANISTEREK I POJadę DO KOŃCA ZOBACZYMY

 

No naprzykład można to przeczytać w danych technicznych publikowanych przez Nissan Polska.

LINK (ostatnia strona przy wymiarach)

 

Faktycznie wskaźnik jest tak wyskalowany że pokazuje że pusto a w środku jest jeszcze z 6 litrów, pytanie ile z tego jest do zassania smile.gif, bo pewnie z 2 ostatnich litrów nie wyciągnie ze zbiornika nigdy. Osobiście najwięcej wlałem trochę ponad 42L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już przecież wcześniej, że w instrukcji jasno stoi, że w momencie zapalenia się "---" w zbiorniku znajduje się jeszcze niewielka rezerwa paliwa. Dla mnie wszystko jasne :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, wszystko jasne. Chodzi tylko o to, ile jeszcze można przejechać gdy pokażą się kreski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wcześniej pisał, że zrobił 80. Biorąc pod uwagę, że po pokazaniu się "---" w zbiorniku może być około 5 litrów, jest to realne i prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wcześniej pisał, że zrobił 80. Biorąc pod uwagę, że po pokazaniu się "---" w zbiorniku może być około 5 litrów, jest to realne i prawdopodobne.

a nie pomyśleliście o tym że to zabig mający na celu nie rójnowania wtryskiwaczy .paliwo zasysane jest górną rurką,wyświetla się komunikat ,stres i tankowanie a SYFz dna zbiornika nie jest zasysany dolną rurką.w tiidzie mam tak samo i w micrze-zawsze zostaje sporo paliwa jak już powinienem stać w polu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie pomyśleliście o tym że to zabig mający na celu nie rójnowania wtryskiwaczy .paliwo zasysane jest górną rurką,wyświetla się komunikat ,stres i tankowanie a SYFz dna zbiornika nie jest zasysany dolną rurką.w tiidzie mam tak samo i w micrze-zawsze zostaje sporo paliwa jak już powinienem stać w polu:)

 

W sumie to wszystkie samochody którym do tej pory jeździłem, ciągnęły paliwo ze zbiornika "od góry" :shifty:. Moim zdaniem w Nissanach mamy tu do czynienia z inną filozofią działania rezerwy paliwa. Kontrolka - sygnalizacja, że paliwo wyczerpuje się. Sławetne "---", właściwa rezerwa paliwa - z obserwacji przedmówców wynika ok. 5-6 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to wszystkie samochody którym do tej pory jeździłem, ciągnęły paliwo ze zbiornika "od góry" :shifty:. Moim zdaniem w Nissanach mamy tu do czynienia z inną filozofią działania rezerwy paliwa. Kontrolka - sygnalizacja, że paliwo wyczerpuje się. Sławetne "---", właściwa rezerwa paliwa - z obserwacji przedmówców wynika ok. 5-6 litrów.

a kto mówił że z dołu,paliwo zasysane jest przez pompę z góry z 2 niezależnych stron.przynajmniej tak jest u mnie.

ale u was chyba też

http://www.allegro.pl/item1021369190_nissan_note_pompa_paliwa_czesci_nowymodel.html

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto mówił że z dołu,paliwo zasysane jest przez pompę z góry z 2 niezależnych stron.przynajmniej tak jest u mnie.

ale u was chyba też

 

Wszystko racja. Zasugerowałem się tym:

 

...stres i tankowanie a SYFz dna zbiornika nie jest zasysany dolną rurką.

 

Na pewno jest tu coś na rzeczy, bo jak powszechnie wiadomo, niski poziom paliwa szkodzi i pompie i wtryskiwaczom. Tym bardziej potwierdza to chyba moją "teorię", że w Nissanach mamy trochę inaczej działającą rezerwę, niż w innych samochodach. Dla mnie OK. Zawsze dobrze mieć świadomość, że jest jeszcze rezerwa rezerwy :devil:.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko racja. Zasugerowałem się tym:

 

 

 

Na pewno jest tu coś na rzeczy, bo jak powszechnie wiadomo, niski poziom paliwa szkodzi i pompie i wtryskiwaczom. Tym bardziej potwierdza to chyba moją "teorię", że w Nissanach mamy trochę inaczej działającą rezerwę, niż w innych samochodach. Dla mnie OK. Zawsze dobrze mieć świadomość, że jest jeszcze rezerwa rezerwy :devil:.

 

Masz rację, skończenie się paliwa może skutkować jeszcze uszkodzeniem katalizatora, w instrukcjach wielu marek jest o tym ostrzeżenie (w nissanie też)

 

 

To ja się zdziwiłerm jak przeczytałem że macie 46l.niestety książkę mam po Francusku i mimo starań nie znalazłem tam nic o pojemności zbiornika.Ale jeżdżę bardzo dużo tankuję co 3,4 dni często wydawało mi się że dojeżdżam do stacji na oparach a jednak nigdy nie udalo mi się zatankować choćby równe 40l zawsze to bylo mniej,ok 38 do 39l.Więc uznalem że zbuiornik ma 40l.ALE SATANKUJĘ SOBIE W KANISTEREK I POJadę DO KOŃCA ZOBACZYMY

 

Nie doprowadzaj do pustego zbiornika czytaj wcześniejszy post.

Edytowane przez czester15.30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie maks jak wlałem to było 42 litry choć długo jeździłem na rezerwie. I pomysleć że baku jeszcze było z 80km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odradzam eksperymentowanie z rezerwą i sprawdzanie, ile auto na niej pojedzie - syf z dna zbiornika powędruje do pompy paliwowej i na wtryski a tego te urządzenia bardzo nie lubią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odradzam eksperymentowanie z rezerwą i sprawdzanie, ile auto na niej pojedzie - syf z dna zbiornika powędruje do pompy paliwowej i na wtryski a tego te urządzenia bardzo nie lubią

 

Dar pozwól że zadam Ci głupie pytanie. Jak jest skonstruowany mechanizm pobierający paliwo ze zbiornika, to musi być bardzo skomplikowanym mechanizmem z zaawansowanym układem sterowania bo jak rozumiem to poziom z którego pobiera paliwo jest zależny od ilości paliwa w zbiorniku.

 

Przepraszam za sarkazm, ale element wspólny pompy i filtra paliwa jest zamontowany w zbiorniku (w wersjach benzynowych) wraz z sensorem poziomu paliwa i posiada otwór zasysający paliwo z dolnej części zbiornika. I śmiem twierdzić że ilość paliwa nie ma wpływu na zasysanie syfu z dołu zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dar pozwól że zadam Ci głupie pytanie. Jak jest skonstruowany mechanizm pobierający paliwo ze zbiornika, to musi być bardzo skomplikowanym mechanizmem z zaawansowanym układem sterowania bo jak rozumiem to poziom z którego pobiera paliwo jest zależny od ilości paliwa w zbiorniku.

Przepraszam za sarkazm, ale element wspólny pompy i filtra paliwa jest zamontowany w zbiorniku (w wersjach benzynowych) wraz z sensorem poziomu paliwa i posiada otwór zasysający paliwo z dolnej części zbiornika. I śmiem twierdzić że ilość paliwa nie ma wpływu na zasysanie syfu z dołu zbiornika.

 

Bez urazy Roxx ale myślę, że źle zrozumiałeś Dar`a. Oczywiście w drugiej części swojej wypowiedzi masz 100% rację, jednak myślę, że Dar miał na myśli to, że przy niskim i bardzo niskim poziome w zbiorniku, paliwo ma znacznię większą tendencję do "bełtania się" w zbiorniku - np. podczas jazdy. Zakładam, że pisząc o "bełtaniu", wiecie o co mi chodzi ;). Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że jak coś w zbiorniku jest, to przy takim większym "bełtaniu" jest znacznie większe prawdopodobieństwo, że to coś zostanie zassane przez pompę, niż gdy zbiornik nie jest mocno opróżniony.

Nie martwiłbym się jednak aż tak mocno o wtryski, po pewnie gdzieś "po drodze" jest filtr paliwa, niemniej uwagę Dara uważam za całkowice zasadną.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...