Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera [P10] Jaka kolejność przewodów WN z kopułki


Gość Heroes_3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Heroes_3

Temat :Primera [P10] Jaka kolejność przewodów WN z kopułki

 

Moje auto to Primera P10 1.6 1992r gaźnik (benz +lpg)

Mechanik wymienił mi kopułkę+palec rozdzielacza na nowe,gdyż auto niechciało zapalać ani na gazie ani na bezn (a jak się już uruchamiało to po długim męczeniu rozrusznika).

Na nowej kopułce (zamontowana kilka dni temu !)jest lepiej -odpala zawsze po max 1-2 sek,lecz szarpie i całkiem gaśnie gdy jadę na gazie.Szczególnie to widać na małych obrotach które trochę wariują i w którymś momencie silnik gaśnie (niezależnie czy zimny czy ciepły ).Werdykt mechanika:druga kopułka do wymiany bo ma mikropęknięcia i następują przebicia wewnątrz kopułki.(Nowe świece,przewody WN,akumulator OK,porownik regenerowany 6m-cy temu)

 

Ale tyle osób majstrowało przy tym aucie że ktoś mógł się pomylić przy podłączaniu tych kabli WN ! albo przy montażu nowej kopułki.

Kopułka jest mocowana na 2 śruby i ma znacznik /wypustkę tam gdzie wychodzi przewód WN nr 1. Ale niemogłem znależć wyraźnego oznaczenia na metalowej obudowie rozdzielacza do którego by pasowała ta wypustka i w ten sposób można se zamontować tą kopułkę też obracając ją o 180 stopni ! (wtedy tam gdzie było wyjście przewodu nr 4 będzie 1....)

Na obudowie do której przykręcam kopułkę jest napis LUCAS.

 

Czy takie podłączenie jak narysowałem będzie prawidłowe ?: http://img96.imageshack.us/img96/6414/kopuka03gif20proc.gif

 

Rysunek to widok zamontowanej kopułki,patrząc z boku auta od str kierowcy.

 

Rozumiem że przewody 1-4 oznaczają odpowiednie numery cylindrów ,natomiast przewód 5 to wejście wysokiego nap na rozdzielacz.

 

Wyczytałem że kolejność zapłonu w moim aucie to 1-3-4-2 ?,podobno pierwszy cylinder to ten od strony napędu łańcucha rozrządu -czyli stojąc przed autem to będzie pierwszy z lewej.

 

PYTANIE 1) Poradźcie jak to jest u was i czy gdzieś się nie mylę! Czy takie zamontowanie kopułki jak narysowałem będzie prawidłowe ?

 

PYTANIE 2) Te kopułki posiadają coś takiego jak odpowietrzenie. Wszyscy na forum piszą że jakoś tam się dostaje wilgoć -a ona właśnie tamtędy się dostaje!

Czyli jesteśmy skazani na ciągłe dłubanie i osuszanie tej kopułki jak zapada deszcz czy można coś zaradzić...Może jakiś spray pochłaniający wilgoć albo zatkać to odpowietrzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-2-4-3, raczej nie ma możliwości zamontowania kopułki odwrotnie, jak na PB jest gitt to trzeba szukać w instalacji LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejnośc wydaje mi sie że powinno być -1 -3 -4 -2

 

z foto widać że jak sie kręci w lewo to ok , ale mi sie nie wydaje

 

 

z racji, ze nissmo stoi pod domem to włożyłem bambosze :dribble: i poszedłem sprawdzić organoleptycznie :whistle:

moja wersja ma 1-2-4-3 :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Heroes_3

Dziękuje za szybkie odpowiedzi !

Jeszcze raz to obejrzałem i niema znacznika na obudowie do której przykręcam kopułke i więc można to źle założyć !

 

Kurde zapomniałem dorysować strzałki jaka była na oryginalnej kopułce: palec kręci się w lewo.

Kolejność zapłonu w moim modelu to na pewno 1-3-4-2 (Primera P10 1.6 1992r gaźnik )

Kopułkę trzeba montować tak jak narysowałem.

 

Auto już działa pięknie -jak na prawdziwego japończyka przystało.

 

Najpierw ,wczoraj założyliśmy dla porównania starą kopułkę z mocno wyjaranymi stykami (po usunięciu tego wypalonego materiału ze styków-zrobiły się duże luzy między palcem a stykami -tak z 1mm).Auto pięknie jeździ i nie szarpie !

Montowana była gdy jeszcze nie padało a odpałka i przejażdżka dopiero dzisiaj.Wczoraj potwornie lało i jakimś cudem ta kopułka w stojącym aucie nie złapała wilgoci.

 

Następnie dziś założyliśmy nową kopułkę na której były takie cyrki (tą co mechanik zdyskwalifikował)Jak pisałem kopułka ma kilka dni,piękne styki ale od środka ma takie ledwo widoczne ryski /mikropęknięcia?Już w momencie kupna tak miała.Auto też pięknie jeździ i nie szarpie !

 

Ostatecznie została zamontowana ta nowa kopułka (tą co mechanik zdyskwalifikował),z tym że wewnątrz popsikałem WD40 i wytarłem oraz odczekałem aż WD40 odparuje.Krawędzie kopułki posmarowałem przed montażem silikonem uszczelniającym do samochodów firmy K2 "K2 Bond, Silicone ,Black ,350 st Celsjusza".Uszczelka gumowa oryginalna wyglądała OK ale jakby niezbyt stykała w miejscach dokręcenia śrub.Jeszcze uwaga -wcześniej przewody wystające z kopułki nie były osłonięte tą gumowa oryginalną osłoną -a to jest b.ważne !

 

Morał z tego taki że albo mechanik pomylił 1 z przewodów,albo my wymieniając kopułkę pozwoliliśmy odparować wilgoci która mogła tam się nagromadzić i to by tłumaczyło dlaczego teraz znowu pięknie wszystko działa.Po kilkuset kilometrach i deszczach dam znać.Otwór odpowietrzający zostawiłem tak jak było-wydaje mi się że skoro producent coś takiego wymyślił to to powinno być.UWAGA -raczej nie róbcie nic przy kopułce jak padał dzeszcz i w powietrzu jest dużo wilgoci bo poprostu zamkniecie wilgoć w tej kopułce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to kolejność we wszystkich 4 cylindrowcach jest 1-3-4-2 i tego się trzymać jak sie paluch kręcił w 2 gą stronę to ok wsio tak samo wygląda patrzyłem dziś u siebie i chyba jest tak jak mówisz a że miałem sporo roboty (i gó#$$% wno naprawiłem ) to się nie przyglądnąłem owszem mi furacz odmówił posłuszeństwa jak para osiadła na kablach w deszczowy ciepły dzień ,,, W każdym Razie Gratulacje że śmiga jak ta lala :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...