Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Czyszczenie klimatyzacji 98r


snikers77

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem preparat do czyszczenia klimatyzacji,i chce to prawidlowo przeprowadzic.Wdedlu instrukcji trzeba wyciagnac filtr klimatyzacji wiec rozebralem schowek w srodku kabiny od strony pasazera i wyjalem filtr kabinowy.Zaraz za filtrem znajduje sie nagrzewnica i zastanawiam sie gdzie mam dobrze wprowadzic rurke od preparatu do czyszeczenia.Po nizej zalaczam zdjecie preparatu i prosze o jakas podpowiedz.

post-30683-1274430232,939_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

psikasz tam gdzie był filtr i zamykasz klapką od filtra, wprowadzasz wężyk jak najdalej we wszystkie nawiewy i też psikasz, następnie przekręcasz pokrętło na nawiewy, czyli na maxa w drugą stronę niż na szybę, odpalasz silnik wentylator na max i niech tak sobie pochodzi, parę minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest nagrzewnica a parownik z klimatyzacji i właśnie w głównej mierze trzeba go spryskać preparatem. Jak będziesz walić w środkowe otwory to wyjmij radio Chyba że zamierzasz kupić nowe i na tym ci już wcale nie zależy i możesz je zalać. Dobrze jest też przeczyścić i potem wpuścić piany w wężyk odprowadzający skropliny. Jego wylot znajduje się w ścianie grodziowej pod maską tak na wysokości właśnie parownika. Nie zapomnij zmienić filtra. Inaczej cała akcja nie ma sensu.

Ja osobiście spryskałem jedynie komorę filtra i ujście skroplin i nic mi tam nie zajeżdża. Ważne aby klimę wyłączać jak się da kilka z minutę przed wyjściem z samochodu aby ciepłe powietrze przewiało filtr. Nie łapie on wtedy wilgoci i nie wali pieczarami potem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

Coś takiego kiedyś napisałem:

 

"Z kilku środków czyszczących które używałem zdecydowanie mogę polecić CRC AIRCO CLEANER:

http://allegro.pl/item1044256572_odgrzybiacz_klimatyzacji_crc_airco_cleaner_serwis.html

 

Bardzo skuteczny, zapach dość przyjemny, bardzo dobry aplikator, starcza na 2 razy.

Pakujesz wężyk na całą długość w każdy wywietrznik po kolei, naciskasz i wysuwasz waląc pianę (uwaga w okolicach radia). Oczywiście komora filtra kabinowego i wloty powietrza z zewnątrz oraz rurka skraplacza - tam skąd kapie woda przy pracującej klimie. Jest trochę zabawy, ale efekt murowany.

WAŻNE:

W P11 ciężko jest włożyć wężyk w otwór przez który zasysane jest powietrze z zewnątrz, ale trzeba ten kanał też cały spsikać - nie tylko do kratki na podszybiu."

 

W innych samochodach filtr kabinowy jest często w podszybiu, więc po jego wyjęciu jest dostęp do całego kanału wlotowego. W Primerach niestety jest niżej dlatego istotne jest wrpowadzenie piany przez zewnętrzny otwór wlotowy w celu zdezynfekowania kanału przed filtrem. Oczywiście wtedy, kiedy filtr jest wyjęty, bo inaczej go zamoczysz. Szukaj otworu wlotowego w podszybiu przed pasażerem. Przyda się dobra latarka.

I nie polecam filtrów węglowych. Zdecydowanie szybciej zaczyna wtedy śmierdzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...