Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] Elektryczne Szyby


Gość krzysiek2987
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krzysiek2987

Witam wszystkich. Mój problem wiąże się z założeniem elektrycznych szyb do mojej primery z 97r. Posiadam na samym dole koło ręcznego zaślepki na włączniki do elektryki natomiast nie wiem jak się sprawa ma z drzwiami czy tam bedzie miejsce na silnik i prowadnice. Może któryś z kolegów przerabiał ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primery(p11)włączniki mają przy drzwiach,a nie jak opisujesz przy dźwignii od ręcznego.Nie jestem pewien czy będziesz miał poprowadzoną fabryczną instalację do silniczków i do przełączników.Najlepiej zdejmij panel od drzwi i sprawdź.Będziesz rozbierał części z jakiegoś rozbitka,czy też chcesz kupować na aukcjach poszczególne części?Z tego co sie orientuje to fabryka raczej ma przygotowane otwory pod instalki dodatkowych urządzeń więc chyba nie będziesz musiał nic wiercić w drzwiczkach?Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek2987

Może masz racje kolego z tymi włącznikami szyb kolego w innych to może tak jest ale u mnie jest koło ręcznego a nie w drzwiach. Kiedyś montowałem centralny co prawda w golfie i musiałem trochę się pomęczyć dlatego zapytałem. Dzięki, postaram się założyć te szyby jak mi się uda to się może pochwale. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz racje kolego z tymi włącznikami szyb kolego w innych to może tak jest ale u mnie jest koło ręcznego a nie w drzwiach. Kiedyś montowałem centralny co prawda w golfie i musiałem trochę się pomęczyć dlatego zapytałem. Dzięki, postaram się założyć te szyby jak mi się uda to się może pochwale. :D

 

krzysiek2987 wszystkie P11 i P11.144 (pewnie i P10.. nie wiem jak P12 :)) mają przełącznik główny w drzwiach kierowcy a pojedyncze w kazdych drzwiach nigdzie indziej... w załączniku główny przełącznik szyb :)

ps. nie rób na siłę ze swojego Nissanka BMW kolego :)

post-27640-1274714483,9536_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość longer 81

krzysiek2987 wszystkie P11 i P11.144 (pewnie i P10.. nie wiem jak P12 :)) mają przełącznik główny w drzwiach kierowcy a pojedyncze w kazdych drzwiach nigdzie indziej... w załączniku główny przełącznik szyb :)

ps. nie rób na siłę ze swojego Nissanka BMW kolego :)

 

 

 

U mnie tak samo jak u ciebie kolego - a koło dzwigni hamulca ręcznego mam trzy zaślepki i wyłącznik czujnika ultradzwięków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek2987

Kolego Gregor GT nie życzę sobie takich uwag. Mam zrobić zdjęcie i Ci pokazać że u mnie jest koło ręcznego miejsce na przyciski od szyb. A kolega który pisał wcześniej tak jak ja to co tez sobie BMW robi. Ty może sobie robisz BMW ze swojego auta ale ja nie. Wracając do tematu rozebrałem obudowę od ręczne i znalazłem kostkę doprowadzoną tylko trzeba teraz włączniki. Nie wiem jak zdjąć boczek od drzwi główny problem mam z gałką od szyb nie wiem jak ją zdjąć.

 

Kolega rudi pisał że to są włączniki do podgrzewania foteli znalazłem tam jakąś kostkę. Natomiast w drzwiach nie mam żadnego miejsca więc czy mogę sobie założyć elektryczne szyby. Można jeszcze spróbować dać włączniki do szyb w miejsca tych koło zmiany biegów. Co o tym sądzicie.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniele89

Wg. mnie to tak jak napisał rudi88, też mam te zaślepki i to bankowo pod włączniki podgrzewanych foteli i też kiedyś pomyślałem, że fajnie by było mieć 4 szyby otwierane elektrycznie, ale później po prostu zrezygnowałem bo na co. Na pewno jest możliwość podpięcia tam włączników do otwierania 4 szyb, ale co wtedy z tymi na oparciu ręki od kierowcy? Wydaje mi się, że za bardzo chcesz przekombinować. Co do otwarcia boczku to na gałce musisz go troche przechylić i wychodzi bez problemu, ja pierwszy raz w życiu otwierałem taki boczek i spokojnie go ściągnąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Gregor GT nie życzę sobie takich uwag. Mam zrobić zdjęcie i Ci pokazać że u mnie jest koło ręcznego miejsce na przyciski od szyb. A kolega który pisał wcześniej tak jak ja to co tez sobie BMW robi. Ty może sobie robisz BMW ze swojego auta ale ja nie. Wracając do tematu rozebrałem obudowę od ręczne i znalazłem kostkę doprowadzoną tylko trzeba teraz włączniki. Nie wiem jak zdjąć boczek od drzwi główny problem mam z gałką od szyb nie wiem jak ją zdjąć.

 

Kolega rudi pisał że to są włączniki do podgrzewania foteli znalazłem tam jakąś kostkę. Natomiast w drzwiach nie mam żadnego miejsca więc czy mogę sobie założyć elektryczne szyby. Można jeszcze spróbować dać włączniki do szyb w miejsca tych koło zmiany biegów. Co o tym sądzicie.?

krzysiek2987 po pierwsze to GeorgeGt druga sprawa to nie pompuj się bo pękniesz :) pokazałem ci tylko jak wygląda system otwierania drzwi w Primerach fabrycznie i nie wydaje mi się aby część forumowiczów miała inaczej niż powiedziałem... mam drugą primerę a Primer się naoglądałem i żadna nie miała miejsc na wyłączniki szyb tam gdzie piszesz... ja w konsoli mam przełącznik od trybu automata, ultradzwięki, a w GT zamontowany miałem przełącznik gazu... ja wiem jak ma fabryka i gdzie są umieszczone a to że powiedziałęm, że robisz BMW (mają koło gałki biegów) nie znaczy, że Cię obrażam tylko mówię jak to będzie wyglądać... Uwierz wyrosłem z głupich napinek ale masz chęć to skakaj Mi do gardła.. Miłego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek2987

Dobra kolego nie mam żadnych chęci skakania komuś do gardła może się źle zrozumieliśmy. Nieważne. Chciałbym powrócić do tematu rozebrałem drzwi i faktycznie nic tam nie ma, więc miałeś racje. Teraz jest pytanie czy jakbym kupił prowadnice z silnikiem to pasowała by do drzwi. I drugie czy jest możliwość wycięcia w podłokietniku odpowiedniego prostokatu pod przełączniki. Myślałem też nad tym czy z innego samochodu wstawić przełączniki w miejsce tych które mam koło ręcznego ale powstaje pytanie czy bazują na tym samym rodzaju sterowania co będzie silnik od szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra kolego nie mam żadnych chęci skakania komuś do gardła może się źle zrozumieliśmy. Nieważne. Chciałbym powrócić do tematu rozebrałem drzwi i faktycznie nic tam nie ma, więc miałeś racje. Teraz jest pytanie czy jakbym kupił prowadnice z silnikiem to pasowała by do drzwi. I drugie czy jest możliwość wycięcia w podłokietniku odpowiedniego prostokatu pod przełączniki. Myślałem też nad tym czy z innego samochodu wstawić przełączniki w miejsce tych które mam koło ręcznego ale powstaje pytanie czy bazują na tym samym rodzaju sterowania co będzie silnik od szyb.

w porządku :) prowadnica z silnikiem pasowałaby ale musisz kupić wszystkie silniki, przełączniki (mam rozumieć nie masz żadnej elektrycznej szyby?), nie wiem czy pociągnięta jest instalacja jeżeli wogóle nie ma elektryki. myślisz podłokietnik czy oparcie lewej ręki przy drzwiach koło kierowcy? koło kierowcy da się wyciąć ale ogólnie dużo zabawy i części do kupienia.. Inna sprawa jeżeli masz przód nie masz tyłu dokupujesz silniki i prowadnice dwa przełączniki w tylne drzwi i zmieniasz główny przełącznik koło kierownicy na ten z 4 przełącznikami..

zobacz jeszcze coś takiego: http://www.allegro.pl/item1042812962_uniwersalne_szyby_elektryczne_promocja.html

Edytowane przez GeorgeGt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek2987

Skłaniałbym się kolego tylko do zrobienia dwóch szyb elektrycznych przednich tylko właśnie nie ma elektryki bo jak pisałem wcześniej rozbierałem drzwi i nie ma żadnej kostki jest tylko alarm oraz centralny zamek nic poza tym, trochę siękrece w elektronice więc bym podołał zadaniu z przekaźnikami i instalacją ale jest problem z wycięciem koło kierowcy ale ten uniwersalny zestaw jest alternatywą o której myślałem w poście a przyciski wstawiłbym w miejsce tych co mam koło ręcznego dzięki za podpowiedź gdy zdecyduję się co będę robił temat ruszy znowu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłaniałbym się kolego tylko do zrobienia dwóch szyb elektrycznych przednich tylko właśnie nie ma elektryki bo jak pisałem wcześniej rozbierałem drzwi i nie ma żadnej kostki jest tylko alarm oraz centralny zamek nic poza tym, trochę siękrece w elektronice więc bym podołał zadaniu z przekaźnikami i instalacją ale jest problem z wycięciem koło kierowcy ale ten uniwersalny zestaw jest alternatywą o której myślałem w poście a przyciski wstawiłbym w miejsce tych co mam koło ręcznego dzięki za podpowiedź gdy zdecyduję się co będę robił temat ruszy znowu

nie ma za co :) z tego uniwersalnego zestawu spokojnie zamontujesz przełączniki koło ręcznego... z oryginalnymi był by problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiek2987 Sprawdź dokładnie słupki przy drzwiach od czoła, mogą tam być ukryte i spięte wiązki od elektrycznych szyb. Kumpel w kombiaku miał taki wynalazek, nie wiem jak w innych autach, ale sprawdzić nie zaszkodzi.

A żeby korbkę zdjąć to trzeba spinkę wypiąć wkrętakiem, jest ona między plastykiem korbki a boczkiem drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeby korbkę zdjąć to trzeba spinkę wypiąć wkrętakiem, jest ona między plastykiem korbki a boczkiem drzwi.

 

Polecam nie robić tego wkrętakiem, bo czasem kończy się to tak, że omega wylatuje komuś w kosmos a potem szuka pół dnia, tylko ściągać te spinki kawałkiem szmatki - okręca się szmatkę w okolicach spinki, a następnie przekręcenie korby, spinka się zaplątuje w szmatkę i elegancko zdejmujemy korbkę, a spinka nigdzie się nie wybiera.

 

Kolego Grimm chodzi Ci o słupek ten główny środkowy bo nie za bardzo rozumiem.

 

Chodziło mu pewnie o pierwszy i drugi słupek, bo w pierwszym, tym z zawiasami drzwi kierowcy i pasażera mogą być kable do przednich drzwi, a w środkowych słupkach kable do tylnych drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miejsca nie miałem na szmatkę, ledwo co mały wkrętak włożyłem, ale sposób dobry, kiedyś wypróbuje.

A co do słupków to tak jak kolega nicchi podpowiedział, tylko troszkę się trzeba powyginać z latareczką bo ciężko jest cokolwiek dostrzec bez demontażu plastików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość slowikostr

Primery(p11)włączniki mają przy drzwiach,a nie jak opisujesz przy dźwignii od ręcznego.Nie jestem pewien czy będziesz miał poprowadzoną fabryczną instalację do silniczków i do przełączników.Najlepiej zdejmij panel od drzwi i sprawdź.Będziesz rozbierał części z jakiegoś rozbitka,czy też chcesz kupować na aukcjach poszczególne części?Z tego co sie orientuje to fabryka raczej ma przygotowane otwory pod instalki dodatkowych urządzeń więc chyba nie będziesz musiał nic wiercić w drzwiczkach?Pozdrawiam.

 

ja mam oryginalnie od opuszczania szyb przelaczniki przy recznym odkad byl kupiony w salonie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slowik - możesz zrobić fotki? Bo tu mowa o Primerach, a nie Almerach (masz w podpisie).

 

Z moich doświadczeń wynika (Primera WP11.144), że Nissan oszczędzał i dawał dostosowane wiązki elektryczne do danego samochodu. Przykład z życia wzięty: miałem tylko przednie szyby elektryczne. Po rozebraniu tylnych drzwi okazało się, że brakuje kabli do sterowania szybami. W związku z tym, zamieniłem całe wiązki w tylnych drzwiach (wziąłem z anglika). Co ciekawe: cała instalacja w samej "budzie" była już gotowa i nie trzeba było nic kombinować. Jedynie lekko przerabiałem wiązkę drzwi kierowcy, bo brakowało wyprowadzeń na tylne okna :/ Dodam, że bez tego w ogóle nie zadziałają z tyłu okna - jeśli ktoś robi na oryginalnych częściach.

 

Co do ewentualnych pytań o części... Same siłowniki mogą być z dowolnej wersji nadwozia - byle P11 - nie ważne, czy przed, czy po lifcie. To samo dotyczy boczków bez dziury na korbkę - jedynie trzeba zwrócić na ich kolor. Z kolei jest różnica w kolorze obudowy sterowników opuszczania szyb (bo same w sobie są identyczne niezależnie od wersji). Przed liftem kolor ich obudowy był czarny, a po lifcie - grafitowy lub podobny. W każdym bądź razie te nowsze są jaśniejsze i mają "połysk". Warto też pamiętać, że sterownik kierowcy musi być w wersji europejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...