Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LPG do P11 1.6 16v 1999r


Gość dioda009
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dioda009

Siemka, jestem nowy więc jak z dziewicą :)

Chciałem zaciągnąć języka czy do takiego autka LPG to dobry pomysł...

Znajomy serwisant podpowiadał że ten model to z gazem się raczej nie lubi, co innego 2.0 131PS ale jak się niema co sie lubi...

Poratujcie jak ktos ma jakies doświadczenia...

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj sekwencję i będzie OKI

Przykładowy zestaw:

Sterownik: Stag4

Reduktor: Zavoli

Wtryskiwacze: MagicJet pojedyncze, Matrix

Filtr FL02

Kumaty gazownik (bezcenne), co nie plecie bzdur, że gaz to zło, i autko będzie latać jak marzenie. I nie słuchaj takich szarlatanów, co klepią że gaz to zło. Zło to partacze, którzy gazu nie potrafią montować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kumaty gazownik (bezcenne), co nie plecie bzdur, że gaz to zło, i autko będzie latać jak marzenie. I nie słuchaj takich szarlatanów, co klepią że gaz to zło. Zło to partacze, którzy gazu nie potrafią montować.

Święte słowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dioda009

Wiecie chciałem zasięgnąć języka od kogoś kto ma coś podobnego i czy nie wpakuje się na mine...

Serwisant pracuje w stacji Nissana i z tego co koleś gada to ten silniczek ( serji QG bodajże 105PS ) zdecydowanie gożej znosi zagazowanie od sterszej jednostki 1.6 ( serja GA cos koło 90/100PS ) rarytasem byłoby mieć 2.0 ale jak ostatnio sprawdzałem to mnie na to niestać :dribble:

Stąd moje pytanko do posiadaczy P11 z takim motorem jak im sie sprawuje LPG i czy nie zrobie mojemu słoneczku ałka...

I przy okazji skoro mowa o pożądnym gazowniku co nie zpartoliłby ewentualnej przeróbki, znacie kogoś z trójmiasta godnego polecenia...

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

Mam ten silniczek co ty i założoną sekwencję BRC na której zrobione jest 70 tys... Jak dotąd żadnych problemów... Na okresowych kontrolach co 15 tys. po podpięciu pod kompa wszystkie parametry jak w podręczniku:D Śmiało mogę powiedzieć, że ten silniczek pracuje świetnie na gazie kwestia tylko dobrego jego założenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dioda009

Witam:)

Mam ten silniczek co ty i założoną sekwencję BRC na której zrobione jest 70 tys... Jak dotąd żadnych problemów... Na okresowych kontrolach co 15 tys. po podpięciu pod kompa wszystkie parametry jak w podręczniku:D Śmiało mogę powiedzieć, że ten silniczek pracuje świetnie na gazie kwestia tylko dobrego jego założenia...

 

 

Dzięki serdeczne kolego, skoro LPG diała to mnie troche uspokoiłeś ale gdybyś mógł jeszcze powiedzieć jak z moca coś się zmieniło, ( chodzi mi o przyspieszenie ) i ile to tak naprawde pali tego gazu miasto/trasa

Edytowane przez dioda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;) co do spalania to przy normalnej jezdzie wychodzi w granicach okolo 8 litrow takze przy obecnych cenach benzyny napewno sie oplaca:) A co do mocy to powiem szczezre ze nie zauwazylem jakiegos spadku mocy... pewnie jakis minimalny jest ale w zadny sposob nie jest on odczuwalny... Wczesniej mialem Opla Astre rowniez z gazem tylko nie sekwencyjnym i tam roznica w mocy byla dosyc spora ale teraz nie ma takiego problemu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym serwisant z Nissana uzasadniał złe znoszenie gazu?? Chętnie się dowiem? Porządnie założona sekwencja i nie wiesz że masz gaz - oczywiście poza rachunkami ze stacji tankowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dioda009

Serwisant uzasadnia to tym że silniki serji QG maja więcej elektroniki sterującej która zakłóca prace instalacji co źle wpływa na trwałośc silnika...

Wynikła mała pomyłka bo ja mam silnik serji GA ale otym dowiedziałem sie dopiero po zamieszczeniu postu...sorki.

 

Jeżeli ktoś jeszcze wejdzie na ten temat to od razu tu zapytam kolegów forómowiczów czy ktoś zna jakis dobry warsztat montujący gaz w okolicach trójmiasta, albo gdzie szukać zeby sie nie spażyć. Wiadomo że dobry gazownik to 3/4 sukcesu... Narka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bravomen

Ja mam 1.6 GA 99 KM, gazownia BRC wtrysk, przejechane na gazie narazie 18 tyś ale bez żadnego problemu. Po 15 tyś serwis i dalej śmigam bez problemu. Ja mam kombi więc cięższy, pali mi 10,5 w miescie a trasa 8. Jak cisne ostro to 11,5 miasto i 10 trasa (150-160 km/h). Jak to wcześniej przedmówcy pisali... Grunt to dobrze założyć, a potem cieszyć się z gazu po 2 zł :D Oczewiście nie zapominaj o okresowym wymianie świec i kabli i filtra powietrza (3 razy filtr, 2 razy świece raz kable 10/15/30 tkm). Niby na benzynie będzie jeszcze fajnie latał ale na gazie na starych już nie będzie najlepiej. Kable najlepiej ASO albo NGK bądź bosch, świece NGK V-line lub ASO. Nie łaś się na niską cenę jammora bo zapłacisz podwójnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisant uzasadnia to tym że silniki serji QG maja więcej elektroniki sterującej która zakłóca prace instalacji co źle wpływa na trwałośc silnika...

Wynikła mała pomyłka bo ja mam silnik serji GA ale otym dowiedziałem sie dopiero po zamieszczeniu postu...sorki.

 

Jeżeli ktoś jeszcze wejdzie na ten temat to od razu tu zapytam kolegów forómowiczów czy ktoś zna jakis dobry warsztat montujący gaz w okolicach trójmiasta, albo gdzie szukać zeby sie nie spażyć. Wiadomo że dobry gazownik to 3/4 sukcesu... Narka

Powiem krótko - ten serwisant to idiota!!! "Elektronika sterująca silnika zakłócająca pracę instalacji LPG" - może jeszcze nie parkować samochodu na żyłach wodnych i nie przejeżdżać w pobliżu sieci energetycznych?

A które konkretnie parametry instalacji LPG zakłóca elektronika sterująca silnika??? sygnał sondy lambda? TPS? czasy wtrysku? temperaturę cieczy chłodzącej? Możesz podać kontakt do tego fachowca, a raczej szarlatana? Chętnie z nim pogadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma się co irytować wiec to zostawiłem ja bez komentarza to że ma wiecej elektroniki to akurat nie wiem czy dobrze czy źle widać zle w P10 jest tyle elektroniki co trzeba ....pozatym wycieraczki wole sam włączać czy mi ktoś siedzi w aucie to też wiem bez kontrolek na zegarach super mega immo który może paść w szczerych polach też mnie nie zachęca ,,,, do takie ot

ciekawe czy QG ma EMC jakąś ochrone ,,przed wzajemnym promieniowaniem elektromagnetycznym by jedne czujnki nie były zakłucane przez drugie ...dobra Koniec OT

 

 

STAG przyporządkowywuje ilość gazu w stosunku do ilości PB przy czym ECU wie ile daje na jakich obrotach by było OK(mieszanka odpowiednia powiedzmy stehiometr ..odpowiedni AFR.dla stałych prędkości)to gazu sie ustawia tak że czas wtrysku PB mnoży się przez mnożnik (który sie ustawia w stagu dla każdych obrotów) i wychodzi czas wtrysku LPG i tyle a co miedzy czasie Ecu wyrabia bo ma wiecej elektroniki to niech sobie robi i tak dostanie tyle samo LPG co PB ..warunek poprawinie wyregulowana instalacja pozatym AFR dla PB i LPG jest troszeczkę inny tz LPG troszeczkę więcej trzeba z tąd większe spalanie gazu do pb ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście - uniosłem się. Sorry, ale jak czytam takie wypowiedzi jak przytoczył Dioda to mnie po prostu "trzęsie". Potem przeczyta ktoś i mamy posty na internecie "LPG w samochodzie to zło".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dioda009

No rzeczywiście - uniosłem się. Sorry, ale jak czytam takie wypowiedzi jak przytoczył Dioda to mnie po prostu "trzęsie". Potem przeczyta ktoś i mamy posty na internecie "LPG w samochodzie to zło".

 

Serwisant to szwagier-kumpla z pracy , niechce robić facetowi jakiejś negatywnej opini (pracuje w Nissanie w Gdyni) bo go raz na oczy widziałem a nie oto idzie co by komuś zad obrabiac ,ale jak mówicie że bzdury gada... Ja na gazie to mało sie znam więcej na mechanice i elektryce niż na elektronice więc jak ktoś taki mi mówi to raczej wieże - dobże że mamy foróm co by jeszcze to zkonfrontować.

 

Na gazie jezdziłem 6 lat Alfą Romeo Instalacja LpiGaz 2 gen. na mieszalniku i jakoś nie miałem problemu. Teraz po kupnie Primery pojechałem do tego gazownika i mówi że włoży mi LpiGaz Elize na reduktoże fiore , wtryskach Hd, i sterowaniu power-coś , jak na razie koleś jest jedyny który zciągnie mi kolektor do nawiertów , i pokaże mape wtrysku i mnożnik cobym miał pewność że wszystko gra. Za taką instke z 53l zbiornikiem w koło chce 3300.

Cała reszta polecanych w 3mieście gazowników wciska mi brc a jeden to mi chciał założyc mieszalnikowa 2 gen. ceny brc porównywalne 2900-3100. A wy co polecacie...

Edytowane przez dioda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sie uparł na STAGA 4 albo 300 sta

MAtrixy HD344 za 340 zł moga być

zawolaka

reszta to pikuś

bo nie stety prawda taka że dobrych gazowników jest mało i lepiej mieć polską instalkę z darmowym oprogramowaniem i fejsem za 30 zł

filtr FL02

pozatym uprzyj się że chcesz staga i czy nie zamontuje zresztą co do dla niego za różnica ,,, soft za free..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób dokładnie co mówi Tofu. A co do monatażu - znajdź kogoś kto ci to zrobi bez łaski. Ja bym nawet przejechał kawał drogi żeby mieć pewność. No ale to moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz i tu pojawia się problem bo jak na razie wszyscy do okoła to pchają mi na siłe BRC a jak mówie im o podzespołach tych co wy mi piszecie to i owszem OK ale nie dadzą gwarancji na instalke tylko na same podzespoły...jak pisałem wcześniej na gazie to sie nie znam i jak dotąd rególacje i wszytkie wymiany robiłem u tego kolesia , a i tak jeździłem tylko sporadycznie z 1-2 razy do roku bo ALFA smigała bez problemu, więc ufam mu jakby bardziej od jakiegoś P.Stasia co nawierci mi kolektor na podciśnieniu a otwory bedą tam gdzie znajdzie miejsce.

 

Zgadzam się że o dobrego fachure jest u nas trudno i jak macie coś do 100km od trójmiasta ( takiego sprawdzonego ) to naprawde uratujecie mi życie :D

 

A co do BRC to jest warsztat co by mi to zrobił za 2900 na podzespołach zawoli ( hodziło im chyba o wtryskki)

Bo jak rozumiem wam zależy na stagu bo jest polski i łatwy w regulacji jak robisz to samodzielnie , ale powstaje pytanie jak często należy go regulować?

Edytowane przez dioda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, w każdym razie dzięki serdeczne za pomoc, bo coś czuje że już macie powoli dosyc namolnego :dribble: Jak cos będe mógł pomóc to walcie jak w dym...postaram się byc zawsze do usłóg

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, w każdym razie dzięki serdeczne za pomoc, bo coś czuje że już macie powoli dosyc namolnego :dribble: Jak cos będe mógł pomóc to walcie jak w dym...postaram się byc zawsze do usłóg

 

Pozdro.

 

przyjacielu dostałeś pare sugestii to je możesz wykorzystać, jak lubisz coś sam decydować to załóż STAGA, jak chcesz być zdany na gazowników to BRC, bo chyba o takim zakresie cenowym rozmawiamy ;)

nikt nie ma dosyć tylko każdy powiedział co proponuje i za i przeciw różnych wariantów a Ty znowu wracasz do początku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć kolego.

Ja mam zdaje się taką Primerkę jak Twoja. 1,6, 99KM, 99 rocznik.

Założyłem niedawno gazownię BRC. Mam ją za krótko żeby się coś z nią działo (na razie zero problemów) dlatego własnych doświadczeń nie mam. Natomiast mogę napisać dlaczego zdecydowałem się na BRC i w etym konkretnym warsztacie (Dretan w Tanowie koło Szczecina). Otóż mój brat założył tam instalację 2 lata temu w Mitsu Galancie i nie miał ani razu awarii czy choćby podejrzenia że coś jest nie tak.. jeździ i jeździ. I to mnie przekonało.

Poza tym dodam, że zanim kupiłem Primerę podpytałem w tym warsztacie o to jakie auta dobrze się sprawują na gazie. Wymieniłem panu kilka aut: Focus, Mazda 626 lub 323, Primera P11, Avensis. A facet bez zastanowienia odpowiedział, że Primera 1,6 lub 2,0, bo mają silniki niemal stworzone do gazu. Tak na marginesie to powiedział żebym stanowczo sobie odpuścił Focusa z gazem.

Na razie pali mi koło 9,5 l LPG w trybie tzw. mieszanym (50/50 - miasto/trasa).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne chłopaki...

 

Tak jak mówisz Dino , teraz muszę tylko podjąć męską decyzję i jazda dalej.

 

Jak instalka będzie w autku to napewno dam znać co wsadziłem, jeszcze raz wielkie pozdro..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tu masz gazownika z Trójmiasta:

"Dymek | Dzioopla Garage | Instalacje LPG, Swapy, MEchanika,

Gdynia ul.Dickmana 29A | Tel: 512-310-045"

Gość z serwisu www.lpg-forum.pl Z tego co pisze w moim mniemaniu zna się facet na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz gazownika z Trójmiasta:

"Dymek | Dzioopla Garage | Instalacje LPG, Swapy, MEchanika,

Gdynia ul.Dickmana 29A | Tel: 512-310-045"

Gość z serwisu www.lpg-forum.pl Z tego co pisze w moim mniemaniu zna się facet na rzeczy.

 

 

Chłopie z nieba mi spadłeś z tymi namiarami... :dribble:

Dzięki serdeczne, teraz wiem o co pytać to można jechac i porównać ofertę z ty m moim fraglesem....podej żewam że jutro znajdę chwilkę bo teraz mi się synek urodził i jak to w takich chwilach bywa to moja uwaga i czas się na nim i żonce , a nie na autku skupia :rolleyes: ale napewno podjadę

Jeszcze raz dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...