Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

AKUMULATOR - który najlepszy z podanej CZWÓRKI?


Gość renes
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Poraz pierwszy w mojej Almerze N15 Sedan przyszedł czas na wymianę akumulatora. Padł wczoraj. Po przejrzeniu wielu ofert wybrałem 4 akumulatory z których jeden chciałbym kupić, wszystkie 55-60Ah, rozruch 450-540A:

 

1). Banner Power BULL (58Ah) lub Starting Bull

2). GM (55Ah)

3). Warta (60Ah)

4). Centra Futura (55Ah)

 

O Futurze czytałaem sporo narzekań gdy chodzi o realizację gwarancji, szczęście gdy nic się nie dzieje, kiedy cos padnie w okresie gwarancji podobno sporo problemów. Dlatego na końcu ją umieściłem. Reszty nie znam, w kazdym razie produkcje niemieckie i austriacka. Co byście polecili?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, tematów o aku jest dużo i o Centrach są dobre opinie a 55 Ah w zupełności wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy do jakiego, bo wiemy tylko, że N15 sedan Domyślam się, że jakiś benzyniak Ja od 2 lat mam Centrę Futurę (76Ah-diesel) nigdy mnie nie zawiódł Jedynie 2x przy mrozach -30st (garaż drewniany) po nocy trochę się zająknął 3 lata gwarancji i assitance Rekomendowano mi też Bannera, ale cenę miał nieatrakcyjną względem Centry

 

1.4 benzyniak.

Siedział u mnie oryginalny Nissan 50Ah 590CCA (KE241 - 50D05). Czy te 590 CCA to jest prąd rozruchu? Podejrzewam że to.

 

VARTA SILVER dynamic 61Ah z rozruchem 600A może być za mocna?

Edytowane przez renes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął bannera lub wartę. Centra ostatnio podobno oferuje już nie tą jakość, co kiedyś. :rolleyes2:

 

 

Banner ma najmniejszy z nich wszystkich prąd rozruchu.

Jestem prawie zdecydowany na Vartę, ale czy brać Silver Dynamic 61Ah z rozruchem 600A, cz Blue Dynamic 60Ah z rozruchem 540A?

Te 60 jednostek różnicy ma jakieś znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

VARTA SILVER dynamic 61Ah z rozruchem 600A może być za mocna?

 

 

Żaden nie będzie za mocny.

 

Aq może być najwyżej za słaby (tzn za mały pojemnościowo, albo za mało prądu rozruchu), za mocny nigdy, tzn duza pojemność czy też duży prąd rozruchu niczemu nie zaszkodzi.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden nie będzie za mocny.

 

Aq może być najwyżej za słaby (tzn za mały pojemnościowo, albo za mało prądu rozruchu), za mocny nigdy, tzn duza pojemność czy też duży prąd rozruchu niczemu nie zaszkodzi.

 

Dzięki. W tej sytuacji zdecyduję się na Silver Dynamic 61Ah/600A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie masz nanu85:)

 

 

A ja na to, że magiczne oczko nie do konca działa;) Całkiem częśto się zacina etc.

 

PS

Sam piszesz, że aq ma się ok, tylko to oczko psuje Ci humor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często się zacina? A to dobre:) W tym polegam na nowoczesnej technice magicznego oczka

 

O to właśnie chodzi, że to nie jest żadna nowoczesna technika, tylko najzwyklejszy aerometr. Jak ci kiedys ten aq padnie, to sobie go rozmontuj- zdziwisz się prostocie jego budowy

 

Może byc sytuacja że aku bedzie niedoładowywany ale nie przy takiej skromnej różnicy. Jak bys tam 100Ah wpakował to pwenia by tak było :D

 

 

Uzasadnij to proszę jakimiś sensownymi argumentami....

A z resztą, nie będę wchodził w dyskusję po raz wtóry. W archiwum sprzed kilku miesięcy jest mocno rozbudowany wątek na ten temat z moim udziałem. Znajdź i przeczytaj, może zrozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, aż tak nie będę w to wnikał Odradzam zabawę z kwasem siarkowym!

 

Nawet się nie pomoczysz :rolleyes: .

Wystarczy śrubokrętem wydłubać to magiczne oczko z góry, bez jakiegokolwiek rozbierania aq.

 

ps

ja od dziecka lubiłem rozkładać sprzęty na czynniki pierwsze i do dziś mi zostało :rolleyes:

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Uzasadnij to proszę jakimiś sensownymi argumentami....

W archiwum sprzed kilku miesięcy jest mocno rozbudowany wątek na ten temat z moim udziałem. Znajdź i przeczytaj, może zrozumiesz.

 

 

Nie mam swojej, ale chyba w instrukcji samochodu podawany jest przedział stosowania pojemności akumulatora, a te fabrycznie montowane zwykle mają tę najniższą pojemność? Mój oryginalny acu Nissana miał 50Ah, podejrzewam więc że przedział jest od 50Ah do 60Ah... Zna ktoś może jak to jest w przypadku sedana Almery N15 GX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he to Was zaskoczę ja w Almerze Tino 1,8 mam owszem Boscha białego będzie miał z hmm? 4-5 lat (Niemiec w komisie dał na podmianę za stary który padł ale to jest chyba z fiesty rozmiar :dribble: )ale uwaga ma wielkość jak dobrze pamiętam 37Ah ! :) i ja mam go juz 2 lata i dość ostre zimy za sobą (parking pod chmurką)i pali praktycznie zawsze ze 2 razy go doładowałem ale zdechł mi też alternator (regulator napięcia). Dużo tu daje chyba że cewki są bezpośrednio na świecach? Przy wielkim mrozie troszkę się zawacha i na szczęście pali. Mialem już kupować w tą zimę ale pozwolił mi zaoszczędzić kaski. Aku jest za małe o jakieś 20 Ah. No i sprawdza się chyba też dlatego że pokonuję dość krotkie odcinki ok 7-9 km dojazd do pracy i zdąży się doładować? Jak by był normalny taki jak ma być ok 55-60 Ah to zapewne był by notorycznie niedoładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by był normalny taki jak ma być ok 55-60 Ah to zapewne był by notorycznie niedoładowany.

 

 

taa, oczywiście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W hurtowni akumulatorów w której dziś byłem gdzie leżały chyba wszystkie dostępne na rynku akumulatory gość który tam pracował a takze realizował serwis gwarancyjny powiedział, że najmniej awarii i zwrtotów ma Varta z serii Silver Dynamic i że to jedne z najlepszych akumulatorów. Ten z 61Ah o którym myślałem i który ostatecznie kupiłem zostaje w pełni naładowany po 15min pracy alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile taka frajda na dzień dzisiejszy? Bo raczej to sprzęt z tej droższej półki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeniosłem do porad eksploatacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydowanie polecam Centre Future, to zdecydowanie bardzo dobre i wytrzymałe akumulatory. 50Ah które kupiłem kiedyś to 1.3 benzyny bez problemu radziło sobie z 2 litrowym dieslem Mazdy (comprex), który słynie z tego że tak łatwo nie odpala ;) Nie polecam akumulatorów Boscha, są badziewne albo przynajmniej akurat 3 sztuki różnych typów które ja kupiłem takie były. Aku padły po 2 latach, czyli akurat po gwarancji. Centre mam już 4 lata w różnych autach i jest nie do zajechania. Bannera też polecić nie mogę, miałem w P10 2.0D i po 3 latach już nie miał siły odpalić auta. Moim zdaniem to trochę krótko, zwłaszcza, że dbam o aku, doładowuję co jakiś czas, sprawdzam elektrolit itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile taka frajda na dzień dzisiejszy? Bo raczej to sprzęt z tej droższej półki.

 

Za tę Vartę Silver Dynamic 61Ah/600A zapłaciłem 324zł. Kupiłem w dużej hurtowni w Warszawie ALCOR, być może w sklepach jest droższa, nie porównywałem. Zdaje się że wstawiają też ofertę na allegro.

 

 

Ja zdecydowanie polecam Centre Future, to zdecydowanie bardzo dobre i wytrzymałe akumulatory. 50Ah które kupiłem kiedyś to 1.3 benzyny bez problemu radziło sobie z 2 litrowym dieslem Mazdy (comprex), który słynie z tego że tak łatwo nie odpala ;) Nie polecam akumulatorów Boscha, są badziewne albo przynajmniej akurat 3 sztuki różnych typów które ja kupiłem takie były. Aku padły po 2 latach, czyli akurat po gwarancji. Centre mam już 4 lata w różnych autach i jest nie do zajechania. Bannera też polecić nie mogę, miałem w P10 2.0D i po 3 latach już nie miał siły odpalić auta. Moim zdaniem to trochę krótko, zwłaszcza, że dbam o aku, doładowuję co jakiś czas, sprawdzam elektrolit itd.

 

Rzeczywiście jako drugi polecił Centre Future (ma jednak więcej reklamacji od Varty Silver), jej pewną wadą - tak jak powiedział - jest to że długo nie trzyma na tym samym poziomie prądu rozruchu, Varta Silver pod tym względem jest jego zdaniem najlepsza. Także w przypadku krótkich tras, gdyż pełne doładowanie jest po 15min. pracy silnika. Bannera odradzał. Jednak jednoznacznie stwierdził spadek jakości akumulatorów wszystkich producentów w stosunku do produkowanych kilka lat wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Z mojego doświadczenia - chociaż kolega już wybrał, ale może ktoś jeszcze nie zdecydowany...

Nie polecam BOSHa - mija dwu letnia gwarancja i pochodzi jeszcze max 1,5 roku.

Nie polecam też Centry - już nie tak trwałe jak kiedyś, bardzo wrażliwe na wstrząsy.

Polecam Vartę.

 

Ważne, by akumulator w sklepie nie leżał długo, sprzedawcy nie podładują aku kiedy to konieczne, co prowadzi do zasiarczenia i wydatnie skraca żywotność aku.

Po zakupie najpierw naładować dobrym prostownikiem, a potem do wozu :warning:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość truszczu

Ja jak na razie używałem centrę futurę 50Ah w ibizie 0,9 potem przerzuciłem do primery i nawet ostatnia sroga zima nie zrobiła na nim wrażenia wielkiego :) Jedyny problem to alarm (montowany niefabrycznie jakieś badziewie z powiadomieniem na pilot) gdy go włączyłem auto ledwo odpalało po nocy, a gdy nie włączałem 0 problemów z rozruchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...