Gość spamergt Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Jakie klocki hamulcowe na przód i tył poleca się do Primery Kombi P12 2.0 140 KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Jakie klocki hamulcowe na przód i tył poleca się do Primery Kombi P12 2.0 140 KM? Witam Każdy poleca chyba co innego a wybór zależy od zasobności portfela.W chwili obecnej jest tyle firm produkujących klocki ze czasami naprawdę jest problem z wyborem.Ja osobiście jeżdżę na ATE lub Ferodo i mogę je naprawdę polecić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 mi faktycznie zrobili mentlik w głowie do P10 zaczeło sie od 70 zł za KasZijame do 150 za ATE przyczyn polecali je nawet koleś ze sklepu śmiga na tym i a ma P12 że najlepsze ... ja się dałem namówić na BRECK i ładnie hamują ale jak gorące to burczą jak by ich nie było ,,, nie polecam ,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Koledzy ma ktoś rozeznanie co do klocków ATE lub TRW zbliża mi się wymiana i takie moje pytanie , które polecacie pod względem marki? I takie samo pytanie odnośnie tarcz hamulcowych bo tylne mi rdza zjada i musze wymienić a klocki komplet mi się szykuje przód i tył. ATE jest ostatnio znaną firmą a TRW wydaje mi się w miare solidną no ale dobrze jest zweryfikować pewne rzeczy z kimśinnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) TRW to stary Lukas jak do tej pory zrobiłem prawie 70 tyś. km a jeszcze zostało 3-4 mm okładziny . Z minusów to pylą ale tak samo jak inne klocki . Edytowane 28 Listopada 2010 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafarar Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam Jestem po wymianie i klocków i tarcz w mojej P10. Z przodu mam tarcze Brembo wentylowane a klocki TRW. Z tyłu mam tarcze i klocki TRW. Co do kwoty to z Allegro z przesyłką Brembo 180zł/2x tarcze + 325\zł za komplet tarcz i klocków na tył oraz klocków na przód TRW z przesyłką. Wnioski: Przód super w hamowaniu. Z tyłu tylko połowa klocka zewnętrznego trze po tarczy (możliwa wina szczęk). Takich używam i jestem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) rozważam te dwie marki bo ATE jest ostatnio popularne i zajmuje się głównie tym rodzajem części a TRW utkwiło mi z solidności wykonania końcówek drążków jakie mam w swojej nysie. Ai jeszcze takie moje ważne pytanie czy te blachy zewnętrzne co są na klockach to są w komplecie razem z klockami??? Edytowane 28 Listopada 2010 przez Gawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotro29 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Witam Ja mam TRW i jest OK a blachy były w komplecie z klockami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 I ja się podpisze pod opiniami kolegów co do TRW jest jeszcze firma FEBI .I też maja dobre tarcze. Tylko koledzy musza sie też wypowiedziec co do nich . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Ja mam klocki Kashiyama i naprawdę je polecam, zwłaszcza jak ktoś ma alufelgi, klocki zużywając pozostawiają osad na felgach przeważnie czarny, w w/w klockach to jest fajne, że osad jest jasny i nie brudzą się tak szybko Fele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Tak jak koledzy piszą polecam ATE miałem je jak kupiłem samochód, teraz mam kiszijama czy jakoś tak są strasznie twarde nie polecam i nie kupię już ich następnym razem, a ATE widziałem niedawno na allegro za 130zł z przesyłką. Następna wymiana to tylko ATE !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Tak jak koledzy piszą polecam ATE miałem je jak kupiłem samochód, teraz mam kiszijama czy jakoś tak są strasznie twarde nie polecam i nie kupię już ich następnym razem, a ATE widziałem niedawno na allegro za 130zł z przesyłką. Następna wymiana to tylko ATE !!! To twoje zdanie nie wiem jak sprawdzałeś ich twardość ??? Kashiyama Zrobiłem na nich z 30 tys., nie piszczą i naprawdę nie zawiodły mnie, auto hamuje rewelacyjnie w połączeniu z tarczami National (nacinane i nawiercane) oczywiście nikt nie zabroni Tobie kupować ATE ale moim zdaniem jak i innych osób, którzy zajmują się sprzedażą klocków są po prostu przereklamowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truedomel Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 rozważam te dwie marki bo ATE jest ostatnio popularne i zajmuje się głównie tym rodzajem części a TRW utkwiło mi z solidności wykonania końcówek drążków jakie mam w swojej nysie. Ai jeszcze takie moje ważne pytanie czy te blachy zewnętrzne co są na klockach to są w komplecie razem z klockami??? Parę miesięcy temu kupywałem klocki ATE ,nie było w nich tych zewnętrznych blaszek.Co do samych klocków - pylą jak diabli, co do trwałości i skuteczności się nie wypowiadam za krótko używam a skuteczność hamowania to efekt wielu czynników.Następnym razem kupię TRW,może felgi nie będą takie czarne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Ja zrobiłem też 30 tyś przód i tył Kashiyama i też hamowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malik12345 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 klocki LUCAS , TRW , I GIRLING to te same klocki w innych opakowaniach.Ja osobiście bardzo polecam ten zestaw hamulcy.Miałem cały kpl Girlinga w poprzednim aucie i było naprawde oki.Ceny tez nie sa straszne bo za klocki do P12 do modeli do 4/2003r koszt 129zł , a powyzej 05/2004 135zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Ja za Kashiyama płaciłem też podobnie koszt ok. 120 pln naprawdę super klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 no i zamawiałem TRW a ściągneli mi ATE no ale cena chyba przystępna , za przód 107zł ,tył 101zł, tarcze TRW po 111zł za sztuke. koledzy mam takie szybke pytanie i oczekuje szybkej odpowiedzi bo jutro będe montował. Na przednich klockach jedna strona jest zeszlifowana i jak trzeba je zamontować, a mianowicie zacisk jest z przodu i zeszlifowana powierzchnia powinna być na górze czy na dole ??? Zerkając do manuala tam jest pokazane że na górze czyli na wejściu jadąc do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 (edytowane) Sciagajac stare zwroc uwage jak sa zamontowane i tak samo zloz i bedzie gut!!! A co do klockow Kashiyama to mam mieszane odczucie Zmieniam co roku klocki i wiem ze nie sa az takie b.dobre.Po kilku zjazdach z gory piszcza,Teraz mam jakies inne nawet nie pamietam jakie i jest ok,nie polecam tarcz JC gosc co mi sprzedawal nakrecil ze so orginal Japan i rewelka,a w sumie lipa,po 500 kilometrach bilo w kierownice przy chamowaniu,Dalem do przeszlifowania stare(orginalne co byly w bolidzie od nowosci)i chamowanie stalo sie przyjemnoscia Hehe!!!To moje uwagi co do sprzetu !!! Edytowane 3 Grudnia 2010 przez diabel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Troche nie kumam w opisie co masz pytanie.Chyba że wytłumaczysz dokladniej. Tyle co wiem to klocki powinni lekko pracować w prowadzeniu szczeki i trzeba wyczyscic zacisk z kurzu i moze zeszliwowac klocki jesli cieżko wchodza w zacisk . Można oszliwowac nożem sama farbe albo jesli za mało to delikatnie szlifierka katową tam gdzie jest prowadzenie . No i tłoczek trzeba wcisnąć Z przodu to mozna wcisnac śrubokretem mając założone zacisk czy pózniej jeden klocek wyciagnac i potem wcisnac do konca.I w tą gume na tłoczku wskazane prysnac wd 40 czy cos podobnego.A z tyłu to jest wkrecany tłoczek jak gwint śruby prawo skretny. i też mozna prysnac to wd . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 myśle że foty wyjaśniają temat... kolego diabeł jak są klocki zużyte to już tego zeszlifowania nie ma a po drugie mam ograniczone zaufanie do poprzednich mechaników i wole poświęcić troche czasu i dociec co i jak powinno być w rzeczywistości zrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Teraz widać o co kaman. Myślę że jak ściągniesz stare to tylko jedna opcja założenie bedzie. Obejrzysz i porównasz sobie klocki i napewno bedziesz wiedział jak założyć. A dokładnie mam na myśli to że prowadzenie na zacisku jest tylko jedno wyjscie. Chyba że jest inaczej. To po zdemontowaniu zerknij na klocki i napewno bedziesz wiedział jak założyc. Miłej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 tak w sumie podejrzewam że fabrycznie były montowane TRW i takie chciałem ale sprzedawca powiedział że w tej samej cenie były ATE niby Germany i takie ściągnął , myśle że nie są złe bo montują tą firme też do innych aut na pierwszy montaż, Kolego RAAAD dzięki za rade ale co do samego montażu to ogarniam temat i bardzo polecam jeśli sobie ktoś sam montuje klocki zakup narzędzia do wciskania tłoczków np Yato kolego RAAAD klocek jako taki jest symetryczny i można go założyć tak albo tak a tego zeszlifowania nie da się zauważyć po demontażu bo jak się zużyje to wogóle nie widać. Na moje oko rysunek z manuala jest jak najbardziej wiarygodny. I w takim przypadku błędne jest proponowanie zakładania klocków tak jak się zdemontowało ponieważ zwykły mechanik w warsztacie nie ma czasu na zastanawianie się jak te klocki mają iść no chyba że gościu jest kumaty i czai baze. ale z własnego doświadczenia wiem że rzadko się tacy trafiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Prosze. Jeśli ktoś sobie sam zakłada klocki to pewnie poradzi sobie bez tego kompletu Pewnie wiesz co mam na myśli ,a taki zestaw napewno przyspieszy prace. Miłej pracy . Może kup sobie spokój ( jak w reklamie piwa Żubra ,dwa żubry i spokój ) do montażu bo mróz ciagnie chyba że masz garaż. To tez możesz sobie kupić spokój dla zdrowotności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 taki zestaw nie tyle przyspiesza prace co minnimalizuje uszkodzenie osłon tłoka . Co do garażu to nie mam najmniejszego problemu. A co do tego czy dam sobie rade , to myśle że dam ... technik mechanik z wykształcenia, a mechanik z zawodu i zamiłowania tylko w samochodach jest tyle rozwiązań konstrukcyjnych że warto się podpytać i coś podpatrzeć , żeby czegoś nie spartolić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 TRW też maja takie ścięcie i montowałem u siebie ścięciem do góry tak jak myślałeś. Według mnie taki montaż jest prawidłowy a przejechałem już prawie 70.000 km i jeszcze jest około 3 - 4 mm okładziny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.