Gość Kaliber102 Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Może ktoś spotkał się z opisanym poniżej przypadkiem? Pomogłoby to rozwiązać problem, który trafi moje auto od pewnego czasu. Otóż w czasie jazdy po naciśnięciu pedału gazu obroty stoją w miejscu i dodatkowo jest odczuwalny wyraźny opór/dławienie. Mimo wciskania pedału gazu auto nie zwiększa obrotów i hamuje. Serwis ASO Nissana w jednym z miast stwierdził, że komputer silnika i skrzyni nie pokazuje żadnych błędów. ASO sugeruje, że problem jest zapchany katalizator. Auto nie ma LPG, przebieg 180 tys km. Świece platynowe NGK zmienione ok 50 tys km temu. Dziś w czasie jazd testowych, przy prędkości ok. 180 km/h i obrotach 4000 auto wyraźnie się dławi. Występuje zauważalne wstrzymanie przyspieszania, czas kilu sekund trzymania obrotów na poziomie 4000 obr/min i szarpnięcie prowadzące do spadku prędkości. Mimo kliku prób zawsze auto osiąga max 180 km/h po czym nie reaguje na pedał przyspieszenia. Dodam, że wyciąłem dziś jeden z katalizatorów, ten przed tłumikiem środkowym ale nie poprawiło to sytuacji zaś sam katalizator okazał się czysty. Obecnie nie wiem co może być przyczyną takiego zachowania. Czy faktycznie jest to wina katalizatorów? Z góry dziękuję za wszystkie sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przedszkolak Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Sprawdź czy na luzie dławi się po przekroczeniu 4000 obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaliber102 Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Sprawdź czy na luzie dławi się po przekroczeniu 4000 obrotów. Na pozycji A/T N występuje dławienie przy 4000 obr, jest "zauważalny" opór. Wcześniej w czasie jazdy potrafi się to pojawić nawet przy 2000 obr, tj. przy ok. 80 km/h. Skrzynia wówczas dość długo trzyma na biegu zanim zrzuci na wyższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przedszkolak Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Miej nadzieję, że to układ paliwowy i wymień filtr paliwa, jeśli nie był wymieniany ostatnio lub na jakiejś stacji było chrzczone paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaliber102 Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Miej nadzieję, że to układ paliwowy i wymień filtr paliwa, jeśli nie był wymieniany ostatnio lub na jakiejś stacji było chrzczone paliwo. Tankuję co prawda paliwo Verva lub Suprema 98 ale nie można wykluczyć, że było kiepskie. Co do filtra paliwa to raczej będzie problem bo z tego co wiem nie występuje oddzielnie ale razem z pompą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przedszkolak Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Bez sprawdzenia filtra ciężko przejść do dalszej diagnostyki. Z tego co opisujesz - to może być filtr. Wydaje mi się, zgodnie z zasadami konstrukcji, filtr powinien być osobno przed pompą i powinien być wymienialny, ale nie znam Twojego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.