Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] Aktywacja ABS przy niskiej prędkości


Gość Mohi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam nissana primera z 2000 roku sedan, diesel 2.0. Od jakiegoś czasu mam problem z włączającym się abs-em przy niskiej prędkości ok 10km/h. Przy hamowaniu zawsze w ostatniej fazie załącza mi się abs. Żadna kontrola się nie zapala. Sprawdzane było.

1. czujniki

2. pod komputerem sprawdzone zostało czy kola się kręcą z jednakowa prędkością.

3. wieńce zębate są całe (nie pęknięte).

3 przewody łączące czujniki z komputerem -ok

3. wszystko w zawieszeniu jest ok.

Komputer nie wykazał żadnych błędów

 

Wskazanie jest na pompę abs-u. Czy oprócz pompy coś przegapiłem co można jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz pierścienie. Pompa nie załącza się od tak tylko musi dostać sygnał z czujnika. Jeśli są one OK (według kompa w którego ja osobiście nie wierzę) to zostaje pierścień. Zrób autodiagnostykę ABSu spinaczem (opis w tematach o kodach dla TD) i pooglądaj jeszcze raz dokładnie pierścienie. Jeśli są naprawdę całe to sprawdź czy nie ma jakichś zanieczyszczeń na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez nie bylo widac ze pierscien pekniety dopiero jak wymienialem gume na przegubie to przejrzalem dokladnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie objawy są dokładnie takie same i na bank w moim przypadku to wina pierścienia (widać pęknięcie).A tak przy okazji da się kupić i wymienić sam pierścień , czy trzeba cały przegub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ostatnio ten temat. Po wymiana przegubu (pęknięty pierścień) wszystko wróciło do normy. Z tego co słyszałem to polecają przeguby firmy HDK i taki też kupiłem. Całkowity koszt wraz z wymianą 270 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie winny był kabelek przy prawym przednim czujniku. Najczęściej załączał mi się przy skręcie w lewo ale przy jeździe na wprost również. Wlutowałem nowy i ok. Pierścienie były ok a lampka od ABSu się nie zapalała. Warto pomierzyć rezystancję na kabelkach. Powinno być chyba 1,67 i sprawdzić czy się nie zmienia przy zginaniu kabla (u mnie chwilami spadała do 0 a kabelek wydawał się być sprawny i nieuszkodzony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienia nie dokupi nigdzie bo nie są one produkowane. Ja przekładałem bo akurat padł mi przegub a dostałem od kol;egi klubowego dobry z pękniętym pierścieniem. Pierścień zbiłem młotkiem przez młotek (masło maślanewink.gif ) przykładając ostry koniec do pierścienia. Konieczne jest dobre oczyszczenie najpierw z rdzy i równomierne zbijanie. Nakładałem na gorąco po rozgrzaniu samego pierścienia na kuchence elektrycznej. Nie używałem żadnych klei czy uszczelniaczy. Co do przekładania to różnie to bywa z wymiarami i dobrze jest pomierzyć jeśli przegub nie jest fabryczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...