Gość Mohi Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Witam posiadam nissana primera z 2000 roku sedan, diesel 2.0. Od jakiegoś czasu mam problem z włączającym się abs-em przy niskiej prędkości ok 10km/h. Przy hamowaniu zawsze w ostatniej fazie załącza mi się abs. Żadna kontrola się nie zapala. Sprawdzane było. 1. czujniki 2. pod komputerem sprawdzone zostało czy kola się kręcą z jednakowa prędkością. 3. wieńce zębate są całe (nie pęknięte). 3 przewody łączące czujniki z komputerem -ok 3. wszystko w zawieszeniu jest ok. Komputer nie wykazał żadnych błędów Wskazanie jest na pompę abs-u. Czy oprócz pompy coś przegapiłem co można jeszcze sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bertas Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Ja obstawiam na pompę ABS-u nic innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Jeszcze raz pierścienie. Pompa nie załącza się od tak tylko musi dostać sygnał z czujnika. Jeśli są one OK (według kompa w którego ja osobiście nie wierzę) to zostaje pierścień. Zrób autodiagnostykę ABSu spinaczem (opis w tematach o kodach dla TD) i pooglądaj jeszcze raz dokładnie pierścienie. Jeśli są naprawdę całe to sprawdź czy nie ma jakichś zanieczyszczeń na nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinson85 Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 u mnie tez nie bylo widac ze pierscien pekniety dopiero jak wymienialem gume na przegubie to przejrzalem dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truedomel Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 U mnie objawy są dokładnie takie same i na bank w moim przypadku to wina pierścienia (widać pęknięcie).A tak przy okazji da się kupić i wymienić sam pierścień , czy trzeba cały przegub? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Z tego co pamiętam to jest to scalone razem i chyba trzeba wymieniać w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daryka Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Przerabiałem ostatnio ten temat. Po wymiana przegubu (pęknięty pierścień) wszystko wróciło do normy. Z tego co słyszałem to polecają przeguby firmy HDK i taki też kupiłem. Całkowity koszt wraz z wymianą 270 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 U mnie winny był kabelek przy prawym przednim czujniku. Najczęściej załączał mi się przy skręcie w lewo ale przy jeździe na wprost również. Wlutowałem nowy i ok. Pierścienie były ok a lampka od ABSu się nie zapalała. Warto pomierzyć rezystancję na kabelkach. Powinno być chyba 1,67 i sprawdzić czy się nie zmienia przy zginaniu kabla (u mnie chwilami spadała do 0 a kabelek wydawał się być sprawny i nieuszkodzony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fago Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 ja slyszalem ze slabe amory tez powoduja ze abs wariuje ;/ , ja co prawda pierscieni nie wymienailem ale wyjalem bezpiecznik od abs bo bym sie zabil ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Pierścienia nie dokupi nigdzie bo nie są one produkowane. Ja przekładałem bo akurat padł mi przegub a dostałem od kol;egi klubowego dobry z pękniętym pierścieniem. Pierścień zbiłem młotkiem przez młotek (masło maślane ) przykładając ostry koniec do pierścienia. Konieczne jest dobre oczyszczenie najpierw z rdzy i równomierne zbijanie. Nakładałem na gorąco po rozgrzaniu samego pierścienia na kuchence elektrycznej. Nie używałem żadnych klei czy uszczelniaczy. Co do przekładania to różnie to bywa z wymiarami i dobrze jest pomierzyć jeśli przegub nie jest fabryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.