Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

EGR w silniku 2.7 TD Nissan Terrano


Gość ARTURO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak sobie czytam i jak ktoś ma jeszcze wątpliwości jak działa egr to w TD polecam http://terranoirk.ru/man/R20_93/EF%20&%20EC%20-%20Engine%20Fuel%20&%20Emission%20Control.pdf strona 249 a zwłaszcza tabelka na 252

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio przy okazji roboty głowicy wywaliłem cały egr, zredukowałem liczbę przewodów podciśnieniowych i chwalę sobie... chodzi jak chodził, spala jak spalał, ergo zawór jest zbędny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... Jeśli nie przerażają go moje wystające z nadkoli opony, stalowy zderzak samoróbka, wystający z obrysu snork, żarniki HID w kloszach, brak końcowego tłumika (bo odpadał więc jest wspawana rurka), brak korektora siły hamowania, brak klaksonu, pęknięta szyba...

 

to nie sądzę żeby narzekał na brak egr... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie czytam i jak ktoś ma jeszcze wątpliwości jak działa egr to w TD polecam http://terranoirk.ru...n%20Control.pdf strona 249 a zwłaszcza tabelka na 252

Za mało mojej szkoły na te diagramy.

Ja zdjąłem tylko podciśnienie z zaworu i przepustnicy. Lepiej zbiera się na dole a czy więcej pali na mieście? Nie wiem. Na trasie nie ma różnicy w spalaniu ale to wynika z zasady działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

WItam Panowie, potrzebuję waszej pomocy bo już nie ogarniam. Dla mnie to egr to jakaś magia jest. Mam pytanko: Zaprowadziłem ostatnio autko do mechanika, zaczął kopcić na białawo-niebiesko. Turbo ok, uszczelniacze wymienione, wtryski ok, a auto dalej kopci. Wczoraj odpalił autko i zaczął kombinować przy wężykach, które są zaraz przy filtrze powietrza (czy to jest też w jakiśsposób podpięte pod egr?). Przy odpaleniu auta na zimnym przepustnica (za intercollerem) jest otwarta, pochodzi minutkę i zaczyna się zamykać. Czy to tak powinno być? Auto kopci i stukają wtryski(spalanie stukowe) jakby dostawał za małą dawkę powierza...? Po odpięciu jednego wężyka tych przy wiltrze paliwa auto odżywa, wyrównuje się praca, przestaje tak mocno kopcić. Może ktoś mi pomóc w tej sprawie, bo już mi ręce opadają...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym silniku i obciążonym egr się odłącza, wyżej masz pełne info w pdf



ja nadal nie bardzo rozumiem czemu EGR miałby zmniejszać moc silnika gdy jest potrzebna i jaki jest w tym celu jego odłączania ?

może teraz mnie ktoś przekona czemu wszyscy chcą go wywalać ?

minus dla mnie to trochę więcej brudów w dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam Panowie, potrzebuję waszej pomocy bo już nie ogarniam. Dla mnie to egr to jakaś magia jest. Mam pytanko: Zaprowadziłem ostatnio autko do mechanika, zaczął kopcić na białawo-niebiesko. Turbo ok, uszczelniacze wymienione, wtryski ok, a auto dalej kopci. Wczoraj odpalił autko i zaczął kombinować przy wężykach, które są zaraz przy filtrze powietrza (czy to jest też w jakiśsposób podpięte pod egr?). Przy odpaleniu auta na zimnym przepustnica (za intercollerem) jest otwarta, pochodzi minutkę i zaczyna się zamykać. Czy to tak powinno być? Auto kopci i stukają wtryski(spalanie stukowe) jakby dostawał za małą dawkę powierza...? Po odpięciu jednego wężyka tych przy wiltrze paliwa auto odżywa, wyrównuje się praca, przestaje tak mocno kopcić. Może ktoś mi pomóc w tej sprawie, bo już mi ręce opadają...

 

Pozdrawiam

Kolego a sprawdzałeś to malutkie sitko na wejściu paliwa do pompy wtryskowej? U ciebie jest w śrubie którą dokręcasz przewód doprowadzający paliwo do pompy wtryskowej, sprawdź najpierw właśnie to.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nadal nie bardzo rozumiem czemu EGR miałby zmniejszać moc silnika gdy jest potrzebna i jaki jest w tym celu jego odłączania ?

może teraz mnie ktoś przekona czemu wszyscy chcą go wywalać ?

 

Być może dlatego że sterowanie tym procesem nie odbywa się tak jak zakłada teoria.  Gdybym nie zauważył iż silnik zaczyna działać na niższych biegach już od ok.1300 obr a nie 1800 to też bym go nie odłączał tylko w ekstrakcyjnej wymoczył żeby jakiegoś psikusa nie fikął i podłączył z powrotem.

Bardzo pomaga na lodzie w zimie gdy nie musimy wachlować biegami tylko pyrkamy na niskich obr nie tracąc przyczepności zwłaszcza na MT :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dobrze działający EGR nie wypływa na moc silnika !! jedynie go brudzi a brudzenie już może wpłynąć na działanie silnika.

 

 

Are ju siur? W całym zakresie obrotów?

Ale na temat EGR-ów jest cała kupa innych wątków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie -więc dziś po kilku przeczytanych postach wziąłem się za zaślepienie zaworu  EGR w Terrano  2,7TD ---operacja jest dość prosta -potrzebna grzechotka (mała) oraz nasadka 12mm -dojście do nakrętek  mamy od lewej strony w tylnej części kolektora ssącego--po odkręceniu nakrętek EGR zostaje zluzowany ale uwaga nie możliwości wyjęcia go (blokuje kolektor oraz uchwyt do wyciągnięcia silnika) i dlatego nie ma co z tym walczyć ---i co za tym idzie wysuwamy oryginalną uszczelkę pomiędzy EGR a dolotem spalin i na wzór oryginału dorabiamy z blaszki nową uszczelkę ale bez otworu---smarujemy ja silikonem wysoko temp. i wsuwamy na miejsce i skręcamy w całość.Zostało zaślepienie wężyka co idzie do EGR-a. Czas pracy około 2h.  

Po tym zabiegu auto zdecydowanie lepiej idzie z dołu (może 30%) a reszta bez zmian.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie -więc dziś po kilku przeczytanych postach wziąłem się za zaślepienie zaworu  EGR w Terrano  2,7TD ---operacja jest dość prosta -potrzebna grzechotka (mała) oraz nasadka 12mm -dojście do nakrętek  mamy od lewej strony w tylnej części kolektora ssącego--po odkręceniu nakrętek EGR zostaje zluzowany ale uwaga nie możliwości wyjęcia go (blokuje kolektor oraz uchwyt do wyciągnięcia silnika) i dlatego nie ma co z tym walczyć ---i co za tym idzie wysuwamy oryginalną uszczelkę pomiędzy EGR a dolotem spalin i na wzór oryginału dorabiamy z blaszki nową uszczelkę ale bez otworu---smarujemy ja silikonem wysoko temp. i wsuwamy na miejsce i skręcamy w całość.Zostało zaślepienie wężyka co idzie do EGR-a. Czas pracy około 2h.  

Po tym zabiegu auto zdecydowanie lepiej idzie z dołu (może 30%) a reszta bez zmian.

 

haha :) jeszcze magnetyzer trzeba dołożyć :) .... bez wykresu z hamowni nie uwierzę !

odkręć sobie kolektor dolotowy wyczyść z niego nagromadzoną sadzę wymieszaną z olejem = smołę to wtedy zobaczysz różnicę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy wężyk podciśnienia odpiąć i egr już nie funguje a kolektor tzeba wypucować jak koledzy wspomnieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha :) jeszcze magnetyzer trzeba dołożyć :) .... bez wykresu z hamowni nie uwierzę !

odkręć sobie kolektor dolotowy wyczyść z niego nagromadzoną sadzę wymieszaną z olejem = smołę to wtedy zobaczysz różnicę 

Tak tak następnym krokiem będzie turbo magnetyzer... heheeh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba hugh ma inny odcień czerwieni bo u niego -10 co najmniej :P:rolleyes:

Haha, miałem to samo napisać, ale pomyślałem, nie będę taki :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak widać marchewka odejmuje anie dodaje. A swoją drogą jak coś działa to nie próbujmy fabryki poprawiać tylko explorujmy planetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...