hugh_h Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 tak sobie czytam i jak ktoś ma jeszcze wątpliwości jak działa egr to w TD polecam http://terranoirk.ru/man/R20_93/EF%20&%20EC%20-%20Engine%20Fuel%20&%20Emission%20Control.pdf strona 249 a zwłaszcza tabelka na 252 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Ja ostatnio przy okazji roboty głowicy wywaliłem cały egr, zredukowałem liczbę przewodów podciśnieniowych i chwalę sobie... chodzi jak chodził, spala jak spalał, ergo zawór jest zbędny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 co na to diagnosta ? ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 hmm... Jeśli nie przerażają go moje wystające z nadkoli opony, stalowy zderzak samoróbka, wystający z obrysu snork, żarniki HID w kloszach, brak końcowego tłumika (bo odpadał więc jest wspawana rurka), brak korektora siły hamowania, brak klaksonu, pęknięta szyba... to nie sądzę żeby narzekał na brak egr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 tak sobie czytam i jak ktoś ma jeszcze wątpliwości jak działa egr to w TD polecam http://terranoirk.ru...n%20Control.pdf strona 249 a zwłaszcza tabelka na 252 Za mało mojej szkoły na te diagramy. Ja zdjąłem tylko podciśnienie z zaworu i przepustnicy. Lepiej zbiera się na dole a czy więcej pali na mieście? Nie wiem. Na trasie nie ma różnicy w spalaniu ale to wynika z zasady działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skora88 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 WItam Panowie, potrzebuję waszej pomocy bo już nie ogarniam. Dla mnie to egr to jakaś magia jest. Mam pytanko: Zaprowadziłem ostatnio autko do mechanika, zaczął kopcić na białawo-niebiesko. Turbo ok, uszczelniacze wymienione, wtryski ok, a auto dalej kopci. Wczoraj odpalił autko i zaczął kombinować przy wężykach, które są zaraz przy filtrze powietrza (czy to jest też w jakiśsposób podpięte pod egr?). Przy odpaleniu auta na zimnym przepustnica (za intercollerem) jest otwarta, pochodzi minutkę i zaczyna się zamykać. Czy to tak powinno być? Auto kopci i stukają wtryski(spalanie stukowe) jakby dostawał za małą dawkę powierza...? Po odpięciu jednego wężyka tych przy wiltrze paliwa auto odżywa, wyrównuje się praca, przestaje tak mocno kopcić. Może ktoś mi pomóc w tej sprawie, bo już mi ręce opadają... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 EGR? ja tego czegoś nie mam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 na zimnym silniku i obciążonym egr się odłącza, wyżej masz pełne info w pdf ja nadal nie bardzo rozumiem czemu EGR miałby zmniejszać moc silnika gdy jest potrzebna i jaki jest w tym celu jego odłączania ? może teraz mnie ktoś przekona czemu wszyscy chcą go wywalać ? minus dla mnie to trochę więcej brudów w dolocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terrano tyrol Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 WItam Panowie, potrzebuję waszej pomocy bo już nie ogarniam. Dla mnie to egr to jakaś magia jest. Mam pytanko: Zaprowadziłem ostatnio autko do mechanika, zaczął kopcić na białawo-niebiesko. Turbo ok, uszczelniacze wymienione, wtryski ok, a auto dalej kopci. Wczoraj odpalił autko i zaczął kombinować przy wężykach, które są zaraz przy filtrze powietrza (czy to jest też w jakiśsposób podpięte pod egr?). Przy odpaleniu auta na zimnym przepustnica (za intercollerem) jest otwarta, pochodzi minutkę i zaczyna się zamykać. Czy to tak powinno być? Auto kopci i stukają wtryski(spalanie stukowe) jakby dostawał za małą dawkę powierza...? Po odpięciu jednego wężyka tych przy wiltrze paliwa auto odżywa, wyrównuje się praca, przestaje tak mocno kopcić. Może ktoś mi pomóc w tej sprawie, bo już mi ręce opadają... Pozdrawiam Kolego a sprawdzałeś to malutkie sitko na wejściu paliwa do pompy wtryskowej? U ciebie jest w śrubie którą dokręcasz przewód doprowadzający paliwo do pompy wtryskowej, sprawdź najpierw właśnie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 sitko a potem wężyki paliwowe to pierwsze rzeczy do testu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 ja nadal nie bardzo rozumiem czemu EGR miałby zmniejszać moc silnika gdy jest potrzebna i jaki jest w tym celu jego odłączania ? może teraz mnie ktoś przekona czemu wszyscy chcą go wywalać ? Być może dlatego że sterowanie tym procesem nie odbywa się tak jak zakłada teoria. Gdybym nie zauważył iż silnik zaczyna działać na niższych biegach już od ok.1300 obr a nie 1800 to też bym go nie odłączał tylko w ekstrakcyjnej wymoczył żeby jakiegoś psikusa nie fikął i podłączył z powrotem. Bardzo pomaga na lodzie w zimie gdy nie musimy wachlować biegami tylko pyrkamy na niskich obr nie tracąc przyczepności zwłaszcza na MT :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 dobrze działający EGR nie wypływa na moc silnika !! jedynie go brudzi a brudzenie już może wpłynąć na działanie silnika. Are ju siur? W całym zakresie obrotów? Ale na temat EGR-ów jest cała kupa innych wątków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 EGR jest zamknięty przy obciążonym silniku ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Powinien być. Ale zanim się zamknie jak obciążasz na dole? Tylko elektronika działa 0-1 ( i to w uproszczeniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exspreseurope Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Panowie -więc dziś po kilku przeczytanych postach wziąłem się za zaślepienie zaworu EGR w Terrano 2,7TD ---operacja jest dość prosta -potrzebna grzechotka (mała) oraz nasadka 12mm -dojście do nakrętek mamy od lewej strony w tylnej części kolektora ssącego--po odkręceniu nakrętek EGR zostaje zluzowany ale uwaga nie możliwości wyjęcia go (blokuje kolektor oraz uchwyt do wyciągnięcia silnika) i dlatego nie ma co z tym walczyć ---i co za tym idzie wysuwamy oryginalną uszczelkę pomiędzy EGR a dolotem spalin i na wzór oryginału dorabiamy z blaszki nową uszczelkę ale bez otworu---smarujemy ja silikonem wysoko temp. i wsuwamy na miejsce i skręcamy w całość.Zostało zaślepienie wężyka co idzie do EGR-a. Czas pracy około 2h. Po tym zabiegu auto zdecydowanie lepiej idzie z dołu (może 30%) a reszta bez zmian. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Panowie -więc dziś po kilku przeczytanych postach wziąłem się za zaślepienie zaworu EGR w Terrano 2,7TD ---operacja jest dość prosta -potrzebna grzechotka (mała) oraz nasadka 12mm -dojście do nakrętek mamy od lewej strony w tylnej części kolektora ssącego--po odkręceniu nakrętek EGR zostaje zluzowany ale uwaga nie możliwości wyjęcia go (blokuje kolektor oraz uchwyt do wyciągnięcia silnika) i dlatego nie ma co z tym walczyć ---i co za tym idzie wysuwamy oryginalną uszczelkę pomiędzy EGR a dolotem spalin i na wzór oryginału dorabiamy z blaszki nową uszczelkę ale bez otworu---smarujemy ja silikonem wysoko temp. i wsuwamy na miejsce i skręcamy w całość.Zostało zaślepienie wężyka co idzie do EGR-a. Czas pracy około 2h. Po tym zabiegu auto zdecydowanie lepiej idzie z dołu (może 30%) a reszta bez zmian. haha jeszcze magnetyzer trzeba dołożyć .... bez wykresu z hamowni nie uwierzę ! odkręć sobie kolektor dolotowy wyczyść z niego nagromadzoną sadzę wymieszaną z olejem = smołę to wtedy zobaczysz różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Nie zapomnij potem kolektora na czerwono pomalować :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 oj ... każdy chłopiec wie że czerwony samochód jest szybszy tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Czerwień +10 do szybkości . Potwierdzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 wystarczy wężyk podciśnienia odpiąć i egr już nie funguje a kolektor tzeba wypucować jak koledzy wspomnieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exspreseurope Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 haha jeszcze magnetyzer trzeba dołożyć .... bez wykresu z hamowni nie uwierzę ! odkręć sobie kolektor dolotowy wyczyść z niego nagromadzoną sadzę wymieszaną z olejem = smołę to wtedy zobaczysz różnicę Tak tak następnym krokiem będzie turbo magnetyzer... heheeh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 haahaa ale złośliwiec ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 To chyba hugh ma inny odcień czerwieni bo u niego -10 co najmniej Haha, miałem to samo napisać, ale pomyślałem, nie będę taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 zostawcie Huberta fajny ma silniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 No jak widać marchewka odejmuje anie dodaje. A swoją drogą jak coś działa to nie próbujmy fabryki poprawiać tylko explorujmy planetę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.