Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

EGR w silniku 2.7 TD Nissan Terrano


Gość ARTURO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ale egr to wymysł ekologów do niczego nie jest potrzebny.w nowych autach do wyciągania kasy z kieszeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no chyb wszystko działa chyba....

sprawny egr nie ogranicza ci mocy, moc ograniczy syf który ci sie zbiera z powodu egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dziś podczas sprzątania w aucie i sprawdzania pod maską czy jest wszystko na miejscu zacząłem zastanawiać jak EGR brudny jest.

Pół roku temu zaślepiłem przewody w taki sposób :

DSC_2877.jpg

 

DSC_2878.jpg

 

DSC_2879.jpg

 i teraz idzie tylko jeden przewód do EGR, Zastanawiam czy go nie oczyścić i potraktować jak na filmie

Czy wasze EGR były też tak brudne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wszystkim wyśmiewcą zadam pytanie czy wolicie jeść zupę z mięsem (tlen-powietrze) czy z własnym gównem (spaliny) ?

To powinno przedstawić i uzmysłowić jak działa EGR 

Edytowane przez Zapuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie podzielę się swoim skromnym doświadczeniem. Ostatnio robiłem swapa silnika w nissanie d21 z 2,5d na 2,7td z egr itp na pompie 10. mam znajomego z koscierzyny który zajmuje sie tylko tymi samochodami, czesto się doradzając  i troche w sprawie kopcenia przerabiałem. Po pierwsze egr jest cały do wyrzucenia, nie tylko ogłączyc przepustnice ale również fizycznie usunąć zawór z kolektora dolotowego i szczelnie dorobić zaślepkę ( usunąc bo z czesem może zacząć przepuszczać a potem niby egr nie ma ale samochod kopci a okazuje sie ze zawór na kolektorze sącym zaczyna przepuszczać - wywalić wszystko co zbędne.) samochod lepiej pracuje i spalanie nieznacznie sie poprawia. Już nie mówie o tym że cały kolektor sąsy nie jest uwalony od sadzy. Po drugie turbina - zwalić węże i sprawdzić czy nie ma zbyt dużego luzu - minimalny może być jeszcze chwile pochodzi a jak coś to regeneracja 400 zł  i jedziesz dalej. kolejne wtryski - dać do sprawdzenia - czy mgiełka jest ok bo niby działają prawidłowo ale mgiełka już nie ta i gorszy efekt spalania. Polecam zregenerować( wymieć końówki wtrysków i podlałki ) jakieś 400zł. Poza tym należy zwalić wąż z omy wsadzić do butelki ( zrobić w niej dziurkę u góry ) pojezdzić i zobaczyć czy daje olej - jak daje zwalić  pokrywe zaworów  wyczyścić odme i złożyć na nową uszczelę pod pokrywę - można odrazy sprawdzić luzy na zaworach. ja u siebie zwaliłem cały układ dolotowy i wyczyściłem z sadzy. Polecam również sprawić zawór przeładowania na turbinie czy działa prawidłowo i się nie zacina. Poza tym jak gdzybek na kolektorze sącym  wyrzuca trochę olej ( taki mały od nadmiaru cisnieniemia w kolektorze sacym - lubi sie psuć) polecam wymieć choć jest trudno dostępny ja swój obciołem i zalałem sylikonem(zeby jak coś wyrzucił sylikon), polecam również wyciąć z układu wydechowego ten pierszy mały tłumik i dołożyć interculer ( ale tu potrzeba nowej maski) oraz upewnić się że pompka ręczna poaliwa ( na filtrze paliwa) nie przepuszcza powierza a i termastat sprawić . Potem na hamownie dostroić pompe paliwa (pokręcić srubką na pompie) do optymalnej mocy oraz żeby za bardzo nie dymił. Albo wsadzić większą pompę jak komuś kopcenie przy dodawaniu gazu nie robi np pompe 12-stkę i jakieś 170km można wycisnąć. Silnik jest topornny i wytrzyma wszstko. Żedne nowe tylko o tego dbać.

Edytowane przez Pickup_D21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 22.06.2018 o 09:56, Zapuu napisał:

Wszystkim wyśmiewcą zadam pytanie czy wolicie jeść zupę z mięsem (tlen-powietrze) czy z własnym gównem (spaliny) ?

To powinno przedstawić i uzmysłowić jak działa EGR 

Aleś wymyślił. Na dodatek, nie pisze się "wszystkim wyśmiewcą" tylko wszystkim wyśmiewcom.

W dniu 9.07.2020 o 01:07, Pickup_D21 napisał:

Panowie podzielę się swoim skromnym doświadczeniem. (...)  Żedne nowe tylko o tego dbać.

Mam Terano 2,7TDI z '99 roku. Przebieg to 440000km, oryginalna turbina, wciąż jest działający zawór EGR, silnik praktycznie nie bierze oleju, dolewam 1 litr na 10000km przebiegu, czyli od wymiany do wymiany. Pilnuję wymiany oleju i kontroluję jego poziom. Niedawno wymieniłem wtryskiwacz sterujący na nowy, a to tylko dlatego, bo zaczął przeciekać przy cewce, pozostałe wtryskiwacze oryginalne. Jeżeli chodzi o pompę wtryskową to zostały tylko wymienione wszystkie uszczelnienia, bo sparciały i zaczęło przeciekać paliwo. Silnik nic nie kopci, ładnie pracuje, samochód dobrze przyśpiesza. A przypomnę, że wóz ma 440000km przebiegu. Także nie wiem co z tymi waszymi silnikami jest nie tak, że aż tak bardzo przejmujecie się tym EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 14.08.2020 o 21:25, fred77 napisał:

Także nie wiem co z tymi waszymi silnikami jest nie tak, że aż tak bardzo przejmujecie się tym EGR.

To bardzo proste - usuniecie EGR zwiększa jego moc/ moment obrotowy (w sposób odczuwalny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2020 o 11:26, Pickup_D21 napisał:

To bardzo proste - usuniecie EGR zwiększa jego moc/ moment obrotowy (w sposób odczuwalny)

I najprawdopodobniej nie trzyma wtedy parametrów odnośnie spalin. Przypuszczalnie bardziej kopci przy większym obciążeniu silnika. A to może być potem problemem na stacji diagnostycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...