Gość Ropol Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Słuchajcie(czytajcie)Szanowni.Jeżdziłem różnymi samochodami i różne tam były układy chłodzenia,ale czegoś takiego jak w Vanettce,to najstarsi mechanicy nie widieli.Ale do rzeczy.Kupiłem to auto niedawno i chyba już z uszkodzeniem.Poj 2,3diesel,motor LD 23.Zagotował się zimą,aż pękł wąż.Sprawdiłem termostat-działa,ale nie działa wentylator.Czujnik wentylatora sprawdzam,a on zamyka obwód nie napięciem prądu,ale zmienia oporowość z 1ohma na zimnym do 3 ohmów na gorącym.Przewody prowadzą do modułu elektroniczno-komputerowego.Widać przepalenia.Elektronik naprawił.Zmontowałem wszystko i...nie działa.Sprawdzam jeszcze raz termostat-temp. otwarcia 88stopni.W klamotach po poprzednim właścicielu znalazłem używany termostat z logo nissana-temperatura otwarcia-76,5stopnia.Sprawdzam i działa.Wymieniam na ten.Termostat działa,ale wentylator padaka.Układ odpowietrzony(to była jazda!)...Przy zwarciu przewodów z czujnika przekażnik odpala wiatrak-przez czujnik i moduł nie.I o co chodzi?..Ktoś podrzuci podpowiedż?Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość crank Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 a o którym czujniku mówisz? są 2, jeden przy termostacie i jeden w chłodnicy. ten drugi przy termostacie, na 2 kable to od temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ropol Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 a o którym czujniku mówisz? są 2, jeden przy termostacie i jeden w chłodnicy. ten drugi przy termostacie, na 2 kable to od temperatury. Mówię o tym przy termostacie.Tego przy chłodnicy nie wiem jak strawdzić...Czujnik wskażnika temperatury na desce rozdzielczej też jest przy termostacie i ma jeden przewód-sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość crank Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 ja bym obstawiał ten w chłodnicy ale nie wiem czemu ma 3 przewody, może dlatego że 2 wiatraki... a odnośnie tego z jednym przewodem to też mi się wydaje, że to temperatury choć instrukcja go opisuje jako włącznik termiczny, a ten z dwoma jako czujnik temp, eh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 czujnik w chlodnicy do wymiany a moze miec 3 piny poniewaz ma dwa biegi wentylatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ropol Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 czujnik w chlodnicy do wymiany a moze miec 3 piny poniewaz ma dwa biegi wentylatora Witam.Prawdę mówiąc podejrzewam taką usterkę...tylko że,..Do tego czujnika dochodzą trzy przewody-dwa zielone i biały.Zielone są prądowe a biały masowy.Przy uruchomionym silniku prąd pojawia się w zielonych dopiero po jakimś czasie-zrozumiałe po nagrzaniu załącza przekażnik itd.,ale dlaczego przy zwarciu plusa z minusem(któregokolwiek zielonego-jak jest prąd- z białym)wiatrak stoi?.Czujnik ma kształt walca o wysokości ok.10cm i śred. ok.1cm i w nim zatopione są 3 przewody.Mocowany jest na plasikowym zaczepie przy wiatraku.Czy o tym mowa?...A swoją drogą ktoś wie jaka powinna być temperatura otwarcia termostatu w tym modelu dla naszego klimatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 zaraz ty mowisz o oporniku zamontowanym na wentylatorze nie ruszaj go bo go spalisz sprawdz tak w puszce bezpiecznikowej masz przekaźnik wentylatora 1 biegu wyjmij go sprawdz w nastepujacy sposob styk 30 polacz ze stykiem 87 opis na przekazniku jak wentylaor sie nie zalaczy to jest walniety jak pojdzie w ruch to masz walniety czujnik zalaczajacy wentylator inaczej skad dokladnie jestes zrob zdjecie tego czujnika i go wrzuc do tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ropol Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 zaraz ty mowisz o oporniku zamontowanym na wentylatorze nie ruszaj go bo go spalisz sprawdz tak w puszce bezpiecznikowej masz przekaźnik wentylatora 1 biegu wyjmij go sprawdz w nastepujacy sposob styk 30 polacz ze stykiem 87 opis na przekazniku jak wentylaor sie nie zalaczy to jest walniety jak pojdzie w ruch to masz walniety czujnik zalaczajacy wentylator inaczej skad dokladnie jestes zrob zdjecie tego czujnika i go wrzuc do tematu Witam.Dokładnie,to jestem z Łodzi.Mówisz,że przekażnik jest w puszce bezpieczników.Ja znalazłem 2,ale w osobnej puszce przy zbiorniczku na płyn chłodzący,pod maską od strony kierowcy i tak:przy zwarciu przewodów z czujnika załączają się oba jeden brązowy ma 4 styki i niebieski ma 2 styki i wentylator załacza i działa..Czujniki mam 2.Oryginalny wymontowany-chyba sprawny i nowy,kupiony w intercarsie opisany do forda mavericka czy jakoś bez dantych technicznych.Jak pisałem oba zmieniają oporowość w gorącej wodzie.Zdjęcia mogę ale póżniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kacza23 Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Ja mam identyczny problem i nie chce się za chiny włączyć wentylator na jakim poziomie wskaźnik powinien być żeby włączył sięwentylator w 2,3 dieslu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.