pako Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Wczoraj miałem taki problem. Podczas jazdy coś zaczęło mi szurać w przednim lewym kole, tak jakby tłoczek w hamulcach się zblokował i dociskał do tarczy. Pojechałem do serwisu żeby rzucili na to okiem, ale wszystkie podnośniki były zajęte więc pojechałem do domu. Poruszałem na parkingu pod domem samochodem i wydało mi się, że koło jest jakieś zbyt luźne. Wziąłem klucz i okazało się, że tylko jedna śruba trzymała koło, a pozostałe trzy mogłem palcami obracać!!! Tydzień temu miałem wymieniane koła z felg stalowych na aluminiowe. Czy do felg aluminiowych muszą być inne śruby? Czy prawdą jest, że felgi aluminiowe lubią się poluzować i trzeba raz na jakiś czas je dokręcić? Chwała bogu, że dojechałem bo jakby kółko odpadło gdzieś na obwodnicy to by niezła buba była :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 (edytowane) Raczej nie ma czegoś takiego jak specjalne śruby do alufelg ale śruby trzeba dobrać do felg bo są śruby o główce stożkowej lub sferycznej. Trzeba sprawdzić jaka pasuje do konkretnych felg. Ja z 8 lat temu miałem taką historię że zgubiłem tylne koło, też alu i też tydzień po wymianie opon, z tym że sprawdziłem dokręcenie koła. Samochód siadł na wahaczu i na szczęście nic się nie stało (prędkość ok. 50km/h). Edytowane 28 Maja 2010 przez KNRD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 są. mają takie jakby podkładki, które powodują że gniazdo się nie wyrabia przy dokręcaniu i odkręcaniu i to mogło być przyczyną. jak ja kupowałem alu do forda to w komplecie dostałem takie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Niedawno to przerabiałem. Ktoś wkręcił mi do alusów nakrętki od stalowych, które co kilkaset km luzował się. Potem przy zmianie opon dowiedziałem się, że mam nakrętki od stalowych felgi i nie nadają się do alusów, bo mają za krótki stożek. Ostatecznie musiałem kupić cały komplet nowych nakrętek takich jak tutaj: http://moto.allegro.pl/item1047659482_nakretki_do_kol_felg_aluminiowych_chrom_12x1_25.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Hmm w sumie moje śruby tak wyglądają jak na zdjęciach. Dzisiaj kumpel mi w pracy mówił, że jak był na zmianie to na fakturze normalnie było napisane, że jeżeli były felgi aluminiowe to należy sprawdzić dokręcenie po przejechaniu jakiegoś tam dystansu. Chyba będę musiał częściej sprawdzać a w razie czego zakupić śruby zgodnie z postem Truszczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 A nakrętki masz oryginalne od tych felg i czy takie jak na aukcji? Są to oryginalne felgi nissanowskie ? Możesz spróbować odkręcić jedną nakrętkę i zobaczyć czy tam masz dobry stożek w alusach. Kiedyś widziałem jakieś felgi na nakrętki jeszcze z taką tulejką prowadzącą, więc różne kombinacje czasem są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rudi88 Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Jakieś dwa miesiace temu kupiłem aluminiowe felgi i jak pojechałem do znajomego wulkanizatora to kazał mi dokupić do nich nakretki. Te od stalówek miały własnie za krutki stożek. Jeśli kupiłeś używane felgi i ktoś używal do nich złych nakrętek to nieraz mają już otwory wyrobione które nie przylegaja dobrze do stożka, wtedy potrafią sie nakretki luzowac. Warto wtedy podjechać do jakiegos tokarza żeby przefrezował otwór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Dzięki za radę. To nie są felgi Nissanowskie. Nawet nie wiem co to jest. Dzisiaj chyba wykręcę jedną śrubę i zajrzę w otwór (bez skojarzeń ) Może faktycznie poprzedni właściciel nie zwrócił na to uwagi i ja jako nowy od dwóch lat też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymin Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Ja w alusach miałem nakrętki z "pływającym" stożkiem. Zero problemów i nie niszczy się gniazda w feldze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 (edytowane) Odświeżę trochę temat; Na primerce (P11.144) mam fele stalowe; w garażu mam jeszcze oryginalne alufelgi od P11.144 -w sensie takie: http://moto.allegro.pl/nissan-primera-p11-felgi-aluminiowe-15-i1509136876.html na które zakładam letnie opony. Sęk w tym, że nie miałem nakrętek do alusów, a czytałem, że te od felg stalowych się nie nadają (m.in. odkręcają się i wyrabiają otwory tak, że po którymś montażu można zgubić koło); Więc kupiłem takie: http://moto.allegro.pl/tuv-nakretki-toyota-nissan-mitsubishi-do-alu-org-i1533845195.html Podobno przeznaczone do nissana, z podkładką itd. I tu pojawił się problem: tuleja prowadząca nie wchodzi mi w otwór w feldze (podkładka pasuje idealni). Podobno nissan w oryginalnych alufelgach stosował jakieś dodatkowe kryzy z blachy stalowej do obrobienia (wzmocnienia) każdego otworu, ale znacznie zawęziło to otwór; i pasują tylko oryginalne śruby za ok 20 zł/szt. Gość od którego kupiłem śruby radzi mi wybić te kryzy i wtedy będę miał standardowe otwory jak w każdej alufeldze i tuleje prowadzące w śrubach pięknie się wpasują w te otwory; Co o tym sądzicie? Edytowane 31 Marca 2011 przez smoliszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 ja bym ich nie wybijał, bo to pewnie osłabi felgę. raczej spróbowałbym dopasować nakrętki do tych otworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 (edytowane) ja bym ich nie wybijał, bo to pewnie osłabi felgę. raczej spróbowałbym dopasować nakrętki do tych otworów. Nie da rady - nie wlezą za żadne skarby! Gościu mówił, że konieczne będzie ich wybicie (oczywiście delikatnie) i że sporo ludzi ma takie problemy z oryginalnymi felgami nissana (aluminiowymi). Nie polecał rozwiercania, bo to osłabia strukturę aluminium (?) Edytowane 31 Marca 2011 przez smoliszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 duża jest różnica ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 (edytowane) na oko do 2 mm (a oko ślepe ) Nie chce mi sięe złazić do samochodu z metrówką, bo bym zmierzył otwór w feldze; średnica tulei prowadzącej to chyba 18 mm Jak to dziś oglądałem, to rzeczywiście wydaje się, że usunięcie tych stalowych"wyściółek" załatwiłoby sprawę Edytowane 31 Marca 2011 przez smoliszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Co do tematu nakretek. Ja jezdze od dwoch lat z nakretkami od stalowych felg do alu. Nigdy nie mialem takiego problemu ze sruby sie poluzowaly, tylko wrecz przeciwnie. Przed zima jak chcialem odkrecil felgi to pozegnalem klucz . Zawsze alufelgi dokrecam tak az slychac strzelanie. Alufelgi mam orginalne nissanowskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Co do tematu nakretek. Ja jezdze od dwoch lat z nakretkami od stalowych felg do alu. Nigdy nie mialem takiego problemu ze sruby sie poluzowaly, tylko wrecz przeciwnie. Przed zima jak chcialem odkrecil felgi to pozegnalem klucz . Zawsze alufelgi dokrecam tak az slychac strzelanie. Alufelgi mam orginalne nissanowskie. Cholera wie, może to i zadziała na nakrętkach od stalówek; Dzisiaj gadałem z kumplem, który ma takie same nakrętki do stalówek i alusów (w sensie zwykłe) i nie narzeka; ale jak obejrzeliśmy sobie z bliska gniazda nakrętek w alusach, to kumpel stwierdził, że chyba musi wolniej wchodzić w zakręty, bo kiedyś kółka pogubi... Gniazda były nieźle wyrobione. Może i trzeba by zaryzykować, ale z drugiej strony szkoda prawie 100 zł wydanych na nowe nakrętki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Cholera wie, może to i zadziała na nakrętkach od stalówek; Dzisiaj gadałem z kumplem, który ma takie same nakrętki do stalówek i alusów (w sensie zwykłe) i nie narzeka; ale jak obejrzeliśmy sobie z bliska gniazda nakrętek w alusach, to kumpel stwierdził, że chyba musi wolniej wchodzić w zakręty, bo kiedyś kółka pogubi... Gniazda były nieźle wyrobione. Może i trzeba by zaryzykować, ale z drugiej strony szkoda prawie 100 zł wydanych na nowe nakrętki Nie wyobrażam sobie używania tych samych nakrętek do alu i stalówek mimo wszystko... Jak nie wydasz 100zł na nakrętki, to potem 500 czy 600zł na drugie felgi, bo się okaże, że gniazda są powycinane i zakładanie takich kół jest po prostu niebezpieczne. Ja kupiłem komplet nakrętek w tym 4 zabezpieczające używane jeden sezon (naprawdę wyglądają jak nowe) za 30zł, więc jak się poszuka, to się da. Szkoda ryzykować za parę złotych, zwłaszcza, że w samochodzie dosłownie i w przenośni koła to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Dzisiaj u siebie patrzylem i okazuje sie ze te felgi sa do nakretek stozkowych. Na zdjeciach niedokladnie to widac ale felga w otworach ma miejsce na ten stozek. http://img51.imageshack.us/i/02042011146.jpg/ http://img706.imageshack.us/i/02042011147.jpg/ http://img233.imageshack.us/i/02042011148.jpg/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Odświeżę trochę temat; Na primerce (P11.144) mam fele stalowe; w garażu mam jeszcze oryginalne alufelgi od P11.144 -w sensie takie: http://moto.allegro.pl/nissan-primera-p11-felgi-aluminiowe-15-i1509136876.html na które zakładam letnie opony. Sęk w tym, że nie miałem nakrętek do alusów, a czytałem, że te od felg stalowych się nie nadają (m.in. odkręcają się i wyrabiają otwory tak, że po którymś montażu można zgubić koło); Więc kupiłem takie: http://moto.allegro.pl/tuv-nakretki-toyota-nissan-mitsubishi-do-alu-org-i1533845195.html Podobno przeznaczone do nissana, z podkładką itd. I tu pojawił się problem: tuleja prowadząca nie wchodzi mi w otwór w feldze (podkładka pasuje idealni). Podobno nissan w oryginalnych alufelgach stosował jakieś dodatkowe kryzy z blachy stalowej do obrobienia (wzmocnienia) każdego otworu, ale znacznie zawęziło to otwór; i pasują tylko oryginalne śruby za ok 20 zł/szt. Gość od którego kupiłem śruby radzi mi wybić te kryzy i wtedy będę miał standardowe otwory jak w każdej alufeldze i tuleje prowadzące w śrubach pięknie się wpasują w te otwory; Co o tym sądzicie? Dobrze, że odświeżyłeś temat, bo mam podobną zagwozdkę. Zakupiłem ja sobie oryginalne nissanowskie alu . Sprzedający twierdził, że nie potrzeba żadnych specjalnych nakrętek i w sumie chyba miał rację. Założyłem te co miałem przy stalowych i wydaje się być ok, chociaż oponiarz zalecał założenie "specjalnych" do alu, ale nic nie mówił o specjalnych do nissana. Na allegro zainteresowałem się tą samą aukcją co Ty. Podpytałem sprzedawcę i ten twierdzi, że to te specjalne śruby są ok, ale przyjrzałem się i na moje krzywe oko nie będą pasować. Zrobiłem małe dochodzenie - znalazłem podobne "specjalne" na ebay'u i tam było wskazanie, że takie nakrętki stosowano w nissanach dopiero od 2007 roku.... ->Aukcja na ebay'u Zamierzam zatem kupić takie albo podobne i myślę, że będzie równie dobrze jak na tych najzwyklejszych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) Dzisiaj u siebie patrzylem i okazuje sie ze te felgi sa do nakretek stozkowych. Na zdjeciach niedokladnie to widac ale felga w otworach ma miejsce na ten stozek. U mnie są inne gniazda nakrętek - z tego co widać na zdjęciach u Ciebie są na nakrętki stożkowe, u mnie ewidentnie są na nakrętki z podkładką No i jak miałem zdemontowane fele to w końcu dopasowałem - teoretycznie powinny być z podkładką, ale nie idzie dopasować bez wybijania stalowych kryz w otworach na nakrętki; W BudmatAuto sprawdzali mi w najrózniejszych katalogach i stwierdzili, że do oryginalnych felg stalowych i oryginalnych aluminiowych Nissana szły nakręki takie same; Dopasowałem zwykłe kryte stożkowe (stożek taki sam jak miałem w stalówkach) z tym że na klucz 19 (http://moto.allegro.pl/tuv-nakretki-pelne-chrom-ford-opel-inn-i1545759250.html). Na razie trzyma sztywno... Pojeździmy - zobaczymy Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez smoliszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Nowe felgi aluminiowe Enzo, nowe nakrętki potrzebne. Wychodzi, że nakrętki oryginalne nissanowskie są jakieś nietypowe, bo wg wulkanizatorów stożek za krótki do innych alusów. Wczoraj nawet ten, u którego wymieniałem był przekonany, że przyjechałem na nakrętkach od stalowych. Zakupione nakrętki mają sporo dłuższy stożek i są na klucz 19. Może rzeczywiście nissan zrobił tak, żeby te same nakrętki (oryginalne) pasowały i do stalowych, i do fabrycznych alu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Pojęcia nie mam; ale rzeczywiście zwykłe stożki nie pasują idealnie do oryginalnych felg - u mnie jak na razie (raptem po 2 dniach) trzymają sztywno i mam nadzieję, że w tej kwestii nic się nie zmieni; na wszelki wypadek raz na jakiś czas trzeba będzie sprawdzić dokręcenie śrub... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hochoł Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 U mnie na oryginalnych nissanowskich alufelgach były nakrętki pełne niklowane.Te same nakrętki zastosowałem później na oryginalnych stalowych felgach od nissana i już drugi sezon "bujam się" na takich przekładkach i nie było nigdy żadnych problemów z samoodkręceniem się nakrętek.Dodam że nakrętki są na klucz 21. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piur69 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 (edytowane) Mam to samo z felgami jakie kupiłem do N15, po rozmowie z doświadczonym sprzedawcą, który kazał mi roztoczyć otwory(kupiłem od osoby, której link dałeś smoliszcze - scgama), odesłałem mu nakrętki z podkładką które nie wchodzą i poszukałem kogoś bardziej w temacie- na jakimś forum znalazłem link(http://allegro.pl/my_page.php?uid=1810875) i po rozmowie z tym panem wiem, że org nissanowskie felgi były też na krótki stożek, schodzący bezpośrednio z klucza, a nie jak wcześniej mnie zapewniano tylko nakrętki z płaską podkładką. Jak powiedział fachowiec, jaką by się nie przykręciło nakrętką ze stożkiem, i tak będzie trzymać, bo stożek jest zawsze pod takim samym kątem, i w tym przypadku po prostu będzie dociskać dolną powierzchnia stożka. Odkuwane nakrętki twarde mimo iż złapią w dolnej części stożka, nie wyrobią ani felgi ani się same, tak mi napisał, a że ma to w takiej samej cenie co każde inne ze stożkiem, to chyba się skuszę. Dzwoniąc do poprzedniego właściciela felg dowiedziałem się też że miał on to na zwykłych nakrętkach od stalówek, i nigdy nie było problemu...Aby nakrętka z płaską podkładką przeszła, otwór musi mieć ponad 18mm, a u mnie jest 15mm. Nie rozwiercajcie, nie wybijajcie tulei, nie dajcie się naciągnąć! Skoro wyprodukowano takie felgi to wyprodukowano też nakrętki które pasują bez przeróbek. Edytowane 12 Kwietnia 2011 przez piur69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 (edytowane) Ja też odesłałem mu te nakrętki z podkładką - przyjął bez żadnego problemu Ale fakt jest faktem, że gniazda w moich felgach wyglądały, jakby poprzedni właściciel jeździł na nakrętkach z podkładkami; U mnie też zabrakło paru milimetrów, dlatego zakupiłem nakrętki stożkowe długie, kryte, na klucz 19; Jak na razie trzymają fest - oby tak dalej... Jak furka wróci od mechaniora (sypnęła się zwrotnica i drążek), to wrzucę zdjęcia Edytowane 12 Kwietnia 2011 przez smoliszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.