analyzer65 Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 (edytowane) Note 1.4 benzyna. 2010r. Przebieg 53kkm. Co powiecie? Warto je zmieniać przy takim przebiegu? Jakieś specjalne klucze potrzebne będą? Wszelkie typowe płaskie, oczka, nasadki oraz dynamometryczny posiadam... Edytowane 19 Marca 2016 przez analyzer65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Możesz jeszcze się wstrzymać do ,a co do osprzętu wszystko jest opisane w tym temacie,nawet filmy masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Świece w Note 1.4 co 60 tys. wymiana lub co trzy lata. Ze względu na wiek warto, ale spokojnie można jeszcze pojeździć. Zpisz się do programu You+Nissan i zrób to w ASO, bo samodzielnie możesz rozprogramować przepustnicę. Wymiana w ASO w ramch tego programu to jak dobrze pamiętam koszt. ok. 120 PLN. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzer65 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 No właśnie, przepustnica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
771025 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 W zeszłym tygodniu wymieniałem świece w ASO przy okazji akcji serwisowej z poduszką powietrzną kierowcy. Wymiana świec - 99 zł (miałem swoje NGK LFR5AP-11 kupione wcześniej, bo w ASO zawołali jakąś kosmiczną cenę za nie), do tego czyszczenie i adaptacja przepustnicy niecałe 116 zł. W sumie zapłaciłem prawie 216 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Coś drogo Cię policzyli. Jak dobrze pamiętam, za wyminę świec i czyszczenie przepustnicy w ramach programu You+Nissan zapłaciłem coś koło 120-130 PLN. Świece też brałem w ASO i jak dobrze pamiętam wyszło coś koło 60 PLN za sztukę. Cena zbliżona do rynkwej, bo do 1.4 idą świece platynowe. Pewnie można kupić tańsze, ale NGK tak właśnie mniej więcej kosztują. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzer65 Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Koniecznie muszą być irydowe? Mogą być zwykłe o oznaczeniu LFR5E-11(1669)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Interwał wymiany świec to 60 tys. km a więc sporo. Zatem nie oszczędzał by na tym i założył takie jak mają być. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 zrób to w ASO, bo samodzielnie możesz rozprogramować przepustnicę. o co chodzi z tą przepustnicą?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Do wymiany świec w NOTE trzeba ją rozłączyć, co może spowodować, że "zgubi" ustawienia - a jest elektronicznie sterowana. Wtedy trzeba będzie ją na nowo zaprogramować. Dlatego wymianę świec warto zlecić ASO. Zgodnie z wytycznymi Nissana, przy tej operacji do zakresu wykonywanych czynnosci wchodzi także czyszczenie przepustnicy i ponowne jej zaprogramowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 e tam, chyba przesadna ostrożność co chwila w pracy rozpinam przepustnice sterowane elektrycznie i jeszcze nie miałem takiego przypadku myślałem, ze coś poważniejszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Ciężko wyczuć, niemniej tu na forum były opisane przypadki, że po "odpince" trzeba było programować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzer65 Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Odpinanie przepustnicy w sensie jej odpięcie od wtyczki czy jej demontaż w ogóle z silnika? Bo jeśli odpięcie wtyczki to może wystarczy odpiąć klemę z akumulatora i potem wtyczkę z korpusu przepustnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Nie ma znaczenia. Odpięcie przepustnicy od zasilania - bez względu jak ostrożnie się to zrobi, może spowodować jej rozprogramowanie. Koledzy o tym pisali. Przeszukaj forum. Jest też gdzieś opisany "domowy" sposób na jej ponowne zaprogramowanie. Ja osobiście bym się z tym nie bawił. Wprawdzie wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni ze starszych samochodów, że wymiana świec to banał, niemniej w dobie elektroniki w samochodach, czasem nie warto oszczędzać, zwłaszcza że w NOTE robi się to raz na 60 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzer65 Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 To zależy od konstrukcji silnika i rozłożeniu osprzętu bo w nie każdym jest to tak problematyczne. Nie mówię tu o autach z lat 90tych, że tam świece wymieniało się bardzo prosto. Ale takie auta jak np Citroen C4 I, którego sam posiadam - świece wymienia się w 10minut, Astra H jaką też mamy w domu - świece również bardzo łatwo wymienić, Honda Civic VII jaką też mamy w domu - świece w 10 minut się wymienia. Z tym Note to chyba przy ok. 60kkm przebiegu udam się do serwisu bo samemu faktycznie nie warto ryzykować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 nie to abym coś drążył czy się czepiał ale jak może coś się roztarabanić jeżeli jest zależne od zasilania a tego zasilania nie ma ?? mój umysł tego nie ogarnia może u kogoś się coś stało bo nie zauważył, ze ma przekręcony kluczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Powiem tak, że nie zastanawiałem się nad problemem z przepustnicą jak wymieniałem świece. Kupilem takie jak podałem w moim wcześniejszym poście. Zleciłem to młodemu mechanikowi w warsztacie zaprzyjaźnionym gdzie serwisują ciężarówki Jak on to zrobił, nie wiem, ale auto jeździ już prawie dwa lata i zero problemu. Może wymieniał świece nic nie wypinając, może jest taki sposób. W każdym bądź razie wszystko jest do tej chwili dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 kiedys na którymś pikniku chcieliśmy zmienić świece w Nociku @piotrusiapana i wszytko powypinane i zdemontowane polegliśmy na kluczu i po złożeniu pojechał znowu bez problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzer65 Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Niebawem bede wymienial olej w Note. Zreszta jutro bede go mial pod reka to odepne kleme z akumulatora i zobacze co sie podzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Po przekręceniu i wyjęciu kluczuka, radio też nie działa. Ale jak odepniesz aku, wszystkie zaprogramowane stacje idą w kosmos . Być może z przepustnicą jest tak samo . Myślę, że nie chodzi o to, że coś przestanie działać jak się ją odepnie. Działać pewnie będzie zawsze. Jedynie obroty biegu jałowego mogą się rozprogramować i ustaić na dziwną wartość . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Na mój rozum to przed wypięciem czegokolwiek należy rozłączyć klemę od aku. Ponieważ kiedy aku jest podpiety a coś rozłączymy( nie chodzi o swiatla) ale np. podzuszka(airbag), przepustnica wtedy rzeczywiście komputer może zgłupieć. Trzeba szukać warsztatu żeby wygasili świecące lampki. Ja u swojego notka odłączałem akumulator kiedy zdejmowałem kierę i musiałem wypiąc poduszkę. Samo odpięcie klemy nic nie spowoduje. Co najwyżej jak pisał ranger rozprogramuje ci radio. Jak nie masz kodu do radia to będzie klopot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uha1943 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Wymieniałem swiece w moim notku 1,4 nie odłączając przewodu od przepustnicy i wszystko OK. Należy to robic delikatnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zalko Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Czytam to z dylematem, chcę (raczej muszę bo nie wiem czy poprzednik w ogóle to zrobił chociaż do 100 tys serwis w ASO-teraz mam 129 tys) Przecież przy wymianie samego akumulatora jest akcja be prądu w aucie...wczoraj miałem robiony rozrusznik, aku odpięty i po wszystkim jakby bez problemu. Zainicjowałem system przez szybę kierowcy a radio nic nie zgubiło. Poza tym Impwar we Wrocławiu krzyknął mi 80 zł za szt wymiany świecy..........................................więc jak to jest, czy ktoś mial problemy poza ASO ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.