marlos90 Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 witam jestem tu nowy i witam wszystkich piszę bo mam mały problem z primerą p11 99r 2.0td 90KM, kupiłem ją w niedziele i już zawiodła, wcześniej było wszystko ok, ładnie chodziła itp jest taka sytuacja że rano zrobiłem 20km, zostawiłem samochód na parkingu, przychodzę chcę odpalić i nic, rozrusznik kręci, kontrolka check mruga, co więcej sprawdziłe to próbowałem odpalać na dwóch kluczykach (kluczyki NATS z czerwonym kwadracikiem i immobiliserem) i na obu to samo, i co jeszcze to odkręciłem przewód od wtrysku i pompa nie podaje paliwa na wtryski, ale w przewód do powrotu paliwo idzie... czytałem sporo na forum i zrobiłem diagnostyke sposobem na zworkę... efekt jest taki że kontrolka mrugnie 14razy dłuższym 2razy krótszym światłem i drugi błąd to 14razy dłuższym i 1raz krótszym ale w kodach nie widze błedów 142 i 141, może to jest błąd 1401 i 1402? wykręciłem jeszcze czujnik położenia wału i jest taki numer że jest lekko ścięty.. tak jakby coś o niego zawadziło i lekko ścieło plastik na nim, jak to jest możliwe? może to on padł? jutro mogę podać foto czujnika i poproszę o jakieś sugestie gdzie ręce włożyć i co zrobić żeby autko jeździło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość trener33 Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Witam, mam problem od jakiegoś czasu z odpaleniem mojej primery(2000r. kombi 1,9 diesel).Raz odpala a raz nie i dzieje się tak w róznych miejscach i o róznej porze- nie ma reguły.Za namową kolegi, który ma taki sam samochód wymienił pompkę paliwa i przez 3 dni było ok.Ale dalej paliła mi się kontrolka pokazująca ikonkę silnika.W tamtym tygodniu już w ogóle nie odpalił więc zaholowałem go do warsztatu.Mechanik po tygodniu obserwacji stwierdził, że nie wie co jest grane i odesłał do fachowca od elektryki.ten zadzwonił dziś do mnie i powiedział, że jest problem z immobilizerem i albo go usunąć(powiedział mi koszt do 1 tys.zł) albo nowy zamontować. Kompletnie nie wiem co robić.Jest to mój pierwszy samochód i nie bardzo się orientuję w mechanice ale w elektryce to już w ogóle. Powiedzcie koledzy czy wyrzucenie immo ma sens i aż tyle to kosztuje?czy coś elektryk kombinuje Dodam, że od jakiegoś czasu(2-3 tygodnie) mam problem z otwarciem samochodu przez kluczk(z zamknieciem nie mam problemu) bo ta guma na kluczyka trochę już się postarzała i jak czytam to forum to może tu leżec przyczyna bo teraz to otwieram normalnie mechanicznie przez zamek w drzwiach(w styczniu tego roku wymieniłem nowy akumulator ale nie jestem pewien tych klem).Po prostu siedze i myślę co może być.Czytam tu wszelakie posty na ten temat i trochę zaczynam rozumować i nie wiem czy ten mechanik z elektrykiem dobrze robią i czy czasem nie chcą mnie nabić na koszta. Pozdrawiam PS. Może to nie ten temat? ups...przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Marlos Jeśli kontrolka miga a nie świeci się stale to masz uwalone immo albo błąd NATS a te kody 142 i 141 to właśnie by wskazywały na to. Nie ma nigdzie ich podanych, ale z moich obserwacji przypadków na forum, to tym co padało immo właśnie wywalało te błędy. Możesz spróbować skasować błąd poprzez przekręcanie kluczyka (opis w instrukcji obsługi) ale jeśli to immo to tylko sznurek. Nie wiem jak się go pozbyć.szukaj na forum tematów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelek Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 jak kolega and_pec nie wie to już rzeczywiście kiepsko.a nie można tego immobilajzera wywalić i spokój?tak z ciekawości pytam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 weźcie nie dobijajcie bo jak się wkurzę to sprzedam to auto :/ na szczęście and_pec jest z Lublina to może osobiście mi coś doradzi ;p byłem przy samochodzie dziś chwilę i z ciekawości sprawdziłem błędy to wyświetliło 141 znowu, a co więcej to jak sprawdzałem to czujnik położenia wału był wymontowany i nie było żadnego innego kodu nawet tego od czujnika co mnie zdziwiło... muszę jeszcze opór sprawdzić na czujniku i będę miał możliwość podłożenia czujnika od opla ale troszkę się obawiam czy coś w komputerze się nie popsuje? czytając inne posty na temat immo postanowiłem odłączyć akumulator do jutra, przeczyściłem w dwóch miejscach mocowanie kabla od masy i ktoś pisał że kabel pod chłodnicą mu się przetarł i też nie mógł odpalić ale u mnie nie ma żadnych kabli pod chłodnicą.. poszukam jeszcze sposobu na zaprogramowanie kluczyka ale nie wiem.. zrobię to sam? bo mój kluczyk nie ma żadnych przycisków, a na forum przeczytałem że jedynie za pomocą komputera (PC, laptop) można zaprogramować kluczyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Masz budę po lifcie czy sprzed bo (( do był rok przełomowy. Programowanie samego klucza do otwierania z pilota to cię nie interesuje skoro nie masz tego, a programowanie pod immo to tylko na kompie wykonasz Na Południowej u Sławka za pierdlem jest najbardziej fachowy zakład elektroniki pojazdowej, ale kolejki tam straszne i długo robią jak ich nie gonisz codziennie. Zawsze ktoś tam przyjeżdża z robotą na wczoraj i jak ich nie dusisz to odstawiają twoje auto na potem. Czy masz 100% pewności że twoje klucze to oryginał. Może w nich tkwi problem i immo ich nie odczytuje. Możesz spróbować odblokowania immo (warunek oryginalny odseparowany od innych klucz) Jeśli miga tylko check 1 włączasz zapłon i czekasz około 5 sek 2 przekręcasz ma Lock i czekasz też 5 sekund 3 odpalasz silnik (jak się da) odseparowanym kluczem Jeśli miga check i świeci lampa immo to oznacza to próbę odpalenia podrobionym kluczem 1 włączasz ON na około 15 minut 2 po zgaszeniu lampki przekręcasz na LOCK 3 Czekasz 5 sekund i odpalasz Procedurę tę musisz powtarzać za każdym razem aż do momentu wykasowania błędu przez ASO (koszmarne pieniądze) lub elektronika. Pewnie właśnie u Sławka lub w Techmax tuning na Turystycznej 9 też dobrzy fachowcy i terminy normalne Niby maja specjalizację na francuzy ale też powinni poradzić sobie z Nismo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 wielkie dzięki za pomoc bo właśnie miałem szukać zakładów i nr. tel. żeby jutro podzwonić i coś załatwić buda jest z przed liftingu, dziś zrobiłem kilka testów, podłączyłem akumulator (był odłączony ponad 24h) i pierwsze co to sprawdziłem błędy to wyświetliło 146 i 141, dalej odwodniłem filtr paliwa ale nie było wody, później na pompie wtryskowej jak jest wyjście na przewody do wtrysków od góry jest taki elektrozawór i tam podłączyłem żarówkę i jak załączę zapłon to żarówka błyśnie i znika prąd czyli tak jakby immo odłącza paliwo.. mimo że nie powinien co więcej to w CD20T jest jeszcze jakaś inna pompa paliwa? bo do zbiornika paliwa idą 4kable, dwa nic nie zasilają a dwa są od wskaźnika paliwa.. próbowałem doprowadzić prąd do tego elektrozaworu ale immo musi coś jeszcze odłączać bo wraz nie palił :/ z kluczykiem jutro się pobawię a czy jest org. to nie wiem.. jest ich dwa, czerwony kwadracik jest, kluczyki dwustronne, pisze na nich NISSAN, NATS, Valeo więc org. czy nie? ostatnie pytanko czy u was też najpierw gaśnie kontrolka od grzania świec a dopiero później wyłącza się przekaźnik? u mnie jest to różnica z 10sekund Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Takie resetowanie t niewiele pomaga a prawdę mówiąc wcale Jak klucze Valeo to oryginał, raczej mało prawdopodobne aby się rozkodowały same z siebie. Pompa jest tylko jedna VP37 rotacyjna sterowana nastawnikiem HDK napędzana paskiem z wałka rozrządu Te przewody w smoku są 4 dlatego że wersja SR20DE (benzyna 2 litry) posiada czujnik temperatury paliwa w baku U nas tego nie ma tak samo jak i pompy w smoku. Są tylko przewody do pływaka a reszta to wolne kable bo wiązki idą takie same. Procedura START wygląda tak że komp zbiera sygnał z czujnika temperatury silnika Czujnika położenia wału i czujnika położenia suwaka w pompie. Głównie to chodzi o ten położenia wału korbowego Jeśli nie ma z niego sygnału to zostaje odcięty zawór paliwa w pompie (stąd ten błysk żarówki) Tak samo będzie jeśli immo nie zweryfikuje kodu. Immobilisery działają w ten sposób że najczęściej odcinają dopływ paliwa do pompy zapłon lub całą elektronikę. U nas jest to realizowane poprzez zawór w pompie. Nie ma sygnału nie ma dopływu paliwa. Posprawdzaj jeszcze czujnik wału Jego rezystancja ma wynosić 1,2-1,5 kOhma w temp 25*C Mierzysz na 2 i 3 pinie Powinna być też ciągłość przewodów ale masz raczej innego kompa niż w wersji po lifcie więc nie będę podawał które piny Wtyczka od czujnika znajduje się na obudowie paska rozrządu Przekaźnik puszcza zawsze później Świeczki mogą jeszcze grzać do 5 minut po zgaszeniu lampki (w zimie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 witam szczęśliwy i radosny, primerka pali i jeździ w końcu teraz powiem co i jak, moje gdybania nic nie mogło i kilku innych mechaników, pomógł miły i sympatyczny pan z Niemiec (między Lublinem a Lubartowem) przyjechał z lounch x431, z czytał 2błedy systemu NATs, zrobił reset immo i kontrolka przestała mrugać a silnik pali, jedynie jest jedno małe ale... immo może się znowu zawiesić ale oby nie i dzięki za sugestie. co do ceny usługi to było bardzo tanio, jakby ktoś chciał nr to na pw pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.