goralski Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Witam! od niedawna (miesiąc) jestem posiadaczem primery p11 z 1998 roku (diesel, kombi). Po przejechaniu trasy (600km) średnie spalanie wyszło mi ok 7,5l/100km przy prędkościach max rzędu 110-120km/h. Do tego samochód jest bardzo słaby, zbiera się jako-tako od 3tyś obr/min...nie oczekuje że to będzie wyścigówka ale jest wg mnie wyjątkowo słaby. Dodatkowo dzisiaj w drodze do pracy zapaliła się kontrolka "check", która zgasła w drodze powrotnej (silnik zdążył ostygnąć). I teraz pytania: 1. Co sprawdzić w związku z kontrolką?wymienić filtr paliwa czy od razu sprawdzać przepływomierz?a może coś innego? 2. Czy samochód powinien tyle palić/być taki słaby?jak to ewentualnie zmienić, żeby zacząć oszczędnie się przemieszczać?jakie jest realne spalanie tego modelu? Dodam że turbina nie cieknie, świszczy jakby mieliła skutecznie spaliny i powietrze,silnik nie kopci (nawet deptany). Za to ma nieciekawą pracę na niskich obrotach (równa ale strasznie głośna, jakby obroty były za niskie). Zanim wsadzę tam swoje ręce i zrobię zamieszanie wolałbym wiedzieć czego można się czepić a czego lepiej nie... Będę wdzięczny za odpowiedzi, z góry dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Po 1 -spinacz w dłoń , z czytać błędy ,potem znając kod błędu sprawdzić czego dotyczy (wszystko jest na forum, łącznie z opisem kodów) w tedy szukać rozwiązania a jak się nie da to szukać na forum. Po 2 - spalanie 7.5l jest akceptowalne dla tego modelu, problem z dynamiką to możliwa usterka przepływki, może turbo nie domaga. mrugający check (gaśnie ,zapala się) to kod 18 nastawnik i jego zacinanie(temat znany na forum i szczegółowo opisany. podstawa to spinacz i z czytanie błędów a wtedy można działać pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/ dopisz się w którymś temacie a nie zakładasz nowy zaśmiecając forum Sprawdź przepływkę i zawór egr. Spalanie sporo mniejsze nie będzie. a potwór ma 14-16 s do 100 km/h na równej powierzchni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrgeo Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Poczytaj wiadomości pod tym linkiem może pomogą. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66155-primera-p11-20-td-spadek-mocy-po-testach/ Poza tym zrób porządny przegląd układu paliwowego. Uszczelki na filtrze, zaciski na wężykach, oględziny wężyków itp. Dobrze by było przedmuchać kompresorem węże idące do baku. Pod tylnym siedzeniem, po zdjęciu kanapy, jest właz do baku zakręcany jak słoik. Odkręcasz i patrzysz czy nie ma farfocli, jak są to jakimś wężykiem spuszczasz paliwko, i czystą szmatą wycierasz bak zbierając śmiecie-otwór jest dość duży. Potem zalewasz 10l ropy i 2l bezyny i wyjeżdżasz do końca potem już powinno być lepiej. U mnie po tych zabiegach samochód lepiej chodzi, lepiej zapala i ogólnie lepiej. Cały zabieg nie powinien trwać dłużej jak 1 - 1,5 h. Przed tymi zabiegami sczytywałem kody i liczyłem koszty na naprawy, komputery podają kody błędów na czujnikach, ale czujniki nie wykrywają zaniedbań. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goralski Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 dzięki za odpowiedzi,poczyszczę i poszukam tych błędów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.