Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] 2.0 TD słaby


goralski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

od niedawna (miesiąc) jestem posiadaczem primery p11 z 1998 roku (diesel, kombi).

Po przejechaniu trasy (600km) średnie spalanie wyszło mi ok 7,5l/100km przy

prędkościach max rzędu 110-120km/h. Do tego samochód jest bardzo słaby, zbiera

się jako-tako od 3tyś obr/min...nie oczekuje że to będzie wyścigówka ale jest wg

mnie wyjątkowo słaby. Dodatkowo dzisiaj w drodze do pracy zapaliła się kontrolka

"check", która zgasła w drodze powrotnej (silnik zdążył ostygnąć).

I teraz pytania:

1. Co sprawdzić w związku z kontrolką?wymienić filtr paliwa czy od razu sprawdzać przepływomierz?a może coś innego?

2. Czy samochód powinien tyle palić/być taki słaby?jak to ewentualnie zmienić, żeby zacząć oszczędnie

się przemieszczać?jakie jest realne spalanie tego modelu?

 

Dodam że turbina nie cieknie, świszczy jakby mieliła skutecznie spaliny i powietrze,silnik nie

kopci (nawet deptany). Za to ma nieciekawą pracę na niskich obrotach (równa ale strasznie głośna,

jakby obroty były za niskie). Zanim wsadzę tam swoje ręce i zrobię zamieszanie wolałbym wiedzieć

czego można się czepić a czego lepiej nie...

Będę wdzięczny za odpowiedzi, z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chmielo

Po 1 -spinacz w dłoń , z czytać błędy ,potem znając kod błędu sprawdzić czego dotyczy (wszystko jest na forum, łącznie z opisem kodów) w tedy szukać rozwiązania a jak się nie da to szukać na forum.

Po 2 - spalanie 7.5l jest akceptowalne dla tego modelu, problem z dynamiką to możliwa usterka przepływki, może turbo nie domaga. mrugający check (gaśnie ,zapala się) to kod 18 nastawnik i jego zacinanie(temat znany na forum i szczegółowo opisany.

podstawa to spinacz i z czytanie błędów a wtedy można działać

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/ dopisz się w którymś temacie a nie zakładasz nowy zaśmiecając forum Sprawdź przepływkę i zawór egr. Spalanie sporo mniejsze nie będzie. a potwór ma 14-16 s do 100 km/h na równej powierzchni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj wiadomości pod tym linkiem może pomogą.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66155-primera-p11-20-td-spadek-mocy-po-testach/

 

Poza tym zrób porządny przegląd układu paliwowego. Uszczelki na filtrze, zaciski na wężykach, oględziny wężyków itp.

Dobrze by było przedmuchać kompresorem węże idące do baku.

Pod tylnym siedzeniem, po zdjęciu kanapy, jest właz do baku zakręcany jak słoik. Odkręcasz i patrzysz czy nie ma farfocli, jak są to jakimś wężykiem spuszczasz paliwko, i czystą szmatą wycierasz bak zbierając śmiecie-otwór jest dość duży.

Potem zalewasz 10l ropy i 2l bezyny i wyjeżdżasz do końca potem już powinno być lepiej.

U mnie po tych zabiegach samochód lepiej chodzi, lepiej zapala i ogólnie lepiej.

Cały zabieg nie powinien trwać dłużej jak 1 - 1,5 h.

 

Przed tymi zabiegami sczytywałem kody i liczyłem koszty na naprawy, komputery podają kody błędów na czujnikach, ale czujniki nie wykrywają zaniedbań.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...