Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara skrzynia ręczna czy automat?


Gość irko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Planuję zakup navary.

lekko wystraszyliscie mnie opinnie o awaryjności

szczególnie kwestia dosyc drogiego sprzegła

 

mam jednak jedno pytanie

co warto wybrać - manualna 6-biegowa skrzynie czy 5-biegowy automat?

Chodzi mi bardziej o trwałośc i ekonomie uzytkowania niz frajde z jazdy

 

pozdr

ir

www.ir.travel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irko co do awaryjności samochodu to niema się co martwić na zapas. Jak każdy samochód navary też mają gorsze dni. Różnica polega na tym, że jak auto jeździ dobrze to nikt o tym nie pisze ;)

 

Odnośnie skrzyni to ja u siebie wybrałem automat. Ekonomiczność na pewno gorsza jak w manualu. Z moich obserwacji spalanie jest wyższe o ok 2 litry. Co do trwałości to ciężko mi się wypowiedzieć. Mój automat posypał się po 50k km, ale na pocieszenie dodam, że pan z serwisu stwierdził, że spotkali się z czymś takim pierwszy raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie skrzyni to ja u siebie wybrałem automat. Ekonomiczność na pewno gorsza jak w manualu. Z moich obserwacji spalanie jest wyższe o ok 2 litry. Co do trwałości to ciężko mi się wypowiedzieć. Mój automat posypał się po 50k km, ale na pocieszenie dodam, że pan z serwisu stwierdził, że spotkali się z czymś takim pierwszy raz :)

 

Sąsiad ma Navare z automatem. Na zegarach 12,8 l srednie spalanie (jazda miejska).

A wczoraj ogladałem taka w manualu gdzie wyskoczyło 13,5 l/100km i własciciel nie ukrywał ze jest to normą.

Oczywiscie wszystko zalezy od kierowcy.

 

Co do awaryjnosci - dzwoniłem do serwisów i tam odradzali automat ze wzgledu na problematycznosc tych skrzyń.

Manula ma taka wadę, ze czsto puszczaja sprzegla dwumasowe.

 

I badz tu madry ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź też pod uwagę, że każdy serwis mówi co innego. Moja navara pali średnio 11-12 litrów. Z manualem ponoć można się zmieścić w 10-11 litrów. Tak jak napisałeś wiele zależy od kierowcy.

 

Myślę, żebyś rozważył z jaką skrzynią chciałbyś jeździć i kupuj samochód. 1 litr różnicy przy 12 litrach średniego spalania to nie jest tragedia ;) Nie wiem czy myślisz o nowej czy uzywanej navarze. Jeżeli nowej to masz zawsze 3 lata gwarancji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 litr różnicy przy 12 litrach średniego spalania to nie jest tragedia ;)

Nie wiem czy myślisz o nowej czy uzywanej navarze.

Jeżeli nowej to masz zawsze 3 lata gwarancji :)

 

Niestety mysle o uzywanej navarce i 1 - 2 litry to sporo dla kogos kto robi dziennie 100-150 km + trasy po kilka tysiecy km.

Ale to da sie przejśc.

Najbardziej martwi mnie awaryjnośc. Ostatnio sporo sie wykosztowałem na naprawy wiec celuje w dobrze utrzymane auto z przebiegiem okolo 60 tys km i 2-3 letnim. Przy takich załozeniach rodzaj skrzyni nie wpływa juz bardzo na cene.

 

A jat tam Twoja skrzynia?

Jak bezawaryjnośc?

 

ogladalem ta http://otomoto.pl/nissan-navara-le-2008-C13111039.html

- sprzeglo ciezko chodzi

- spalanie na komputerze 13,5 litra (katowana?)

- tarcze przy przebiegu 60 tys wymienione juz drugi raz i te drugie też bym wymienił

- jedna lampa lekko wystake poza obrys blach chociaz jest bezwypadkowa

 

ciezko co s wybrac, na zdjeciach wszystko jest piekne

Edytowane przez irko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej. Moja skrzynia padła przy przebiegu ok 50k km. Wymienili na nową i do tej pory śmiga bez problemu (aktualnie mam przebieg 90k km).

 

Jeżeli tak bardzo ważne jest dla Ciebie spalanie to zerknij na hiluxa lub l200 mają lepsze spalanie niż navara.

 

Co do tarcz hamulcowych to u siebie jeszcze nie wymieniałem, klocki wymieniałem jeden raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez moze wzialbym hiluxa z 3-litry ale..

uzywanych takich za wiele nie uswiadczysz

szukam navary bo najbardziej osobowa z tych trzech firm, chociaz miejsce z tyłu woła o pomste do nieba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jazda z tyłu to tylko za karę. Na szczęście kierowca siedzi z przodu ;)

 

Faktycznie jazda z tyłu to tylko za karę. Na szczęście kierowca siedzi z przodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze Cie zadziwie ale ja mam nasmigane swoja Navka 106 tys mil wiec jakies 170 tys km. Mam automat z 2006 roku, kompletnie zadnych problemow ze skrzynia a co do spalania to moja udalo mi sie zejsc raz podczas podrozy z UK do Polski na 8,7 l/100km i mowie o realnym spalaniu przeliczonym matematycznie a nie z komputera pokladowego. Co do miasta to max 12 l ale zazwyczaj ok 10,5 l przy spokojnej jezdzie. Na trasie przy predkosciach 130-140 nigdy nie wyszlo mi wiecej niz 10 litrow. Chociaz wiem ze nowsze navary z filtrem czastek stalych spalaja wiecej. No i automat to wieksza wygoda, ale to moja opinia. Ty sam powinienes zdecydowac jaka skrzynia bedzie odpowiednia dla twojego stylu jazdy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nova navara ma 120000 km i zero awarii. Skrzynia automat - świetna na długie trasy po Europie, a takie w większości jeżdżę.

Spalanie na trasie 9,8 -10,8/ 100km. Średnią mam na komputerze 11,0-12,5 zalezy od tego jaka jest aktualna proporcja trasa/miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyobraź sobie że jedziesz np. zatłoczoną trasą nr.7 nad może masz mało miejsca do wyprzedzania potrzebujesz mocniej przycisnąć przyciskasz atu buuuuuuuu i automat powolnie zaczyna przyśpieszać

a co będzie gdy na haku będziesz miał przyczepę 2t ? poza tym ten DPF masakra jedyny plus to jazda miejska więc polecam manual spalaniem się nie sugeruj bo moja z 2,5t przyczepą w trasie wyszła tylko 14,5l

a co do sprzęgieł to nieprawda że są awaryjne po prostu z fabryki wyjeżdżały ze źle wyregulowanym pedałem ja mam ponad 60tyś i wszystko ok a nawet zrezygnowałem z gwarancji ale to w innym poście decyzja

należy do ciebie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyobraź sobie że jedziesz np. zatłoczoną trasą nr.7 nad może masz mało miejsca do wyprzedzania potrzebujesz mocniej przycisnąć przyciskasz atu buuuuuuuu i automat powolnie zaczyna przyśpieszać

a co będzie gdy na haku będziesz miał przyczepę 2t ? poza tym ten DPF masakra jedyny plus to jazda miejska więc polecam manual spalaniem się nie sugeruj bo moja z 2,5t przyczepą w trasie wyszła tylko 14,5l

a co do sprzęgieł to nieprawda że są awaryjne po prostu z fabryki wyjeżdżały ze źle wyregulowanym pedałem ja mam ponad 60tyś i wszystko ok a nawet zrezygnowałem z gwarancji ale to w innym poście decyzja

należy do ciebie pozdrawiam

 

no zaraz kogos potne za takie wypowiedzi.

- w automacie (przynajmniej w tym w Pathcie - sa chyba identyczne w Navarach) jak gwaltownie depniesz przy wyprzedzaniu - masz redukcje o dwa nizej i maksymalny ciąg.

- co do haka - automaty w terenowych autach są przystosowane do max obciazen - nie ma problemu z zadna przyczepa.

- piszesz "jedyny plus ATF to jazda miejska". jezdzic manualem terenowym w miescie to masakra. jedynki nie ma, mozna sie zajechac. na miasto - tylko ATF

- sprzegla są awaryjne poniewaz zostaly źle dobrane do silnika i masy auta - nie wytrzymuja obciazen

ot co

Edytowane przez seed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo Seed. Wszystko się zgadza. Chociaż skrzynie się delikatnie różnią w pathah i navarach. Reszta to sama prawda :)

Edytowane przez em
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomcio15

Przed zakupem Patha jeżdziłem i manualem i automatem - niestety automat jest strasznie powolny i niedynamiczny.

Przy holowaniu przyczep dużych nie ma to chyba znaczenia bo na dynamice jazedy wtedy aż tak nie zależy.

Jedyne co mnie rozsmiesza to żądanie od Navary czyli dostawczaka żaby była dynamiczna i szybka i z przyczepą extra....

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem Patha jeżdziłem i manualem i automatem - niestety automat jest strasznie powolny i niedynamiczny.

Przy holowaniu przyczep dużych nie ma to chyba znaczenia bo na dynamice jazedy wtedy aż tak nie zależy.

Jedyne co mnie rozsmiesza to żądanie od Navary czyli dostawczaka żaby była dynamiczna i szybka i z przyczepą extra....

T

 

jestem przekonany, ze startu wspolnego automat zostawilby w tyle manuala na wszystkie sposoby. zanim wywachlujesz trójke - ja juz bede mial setke na blacie. Moze rzyczywiscie te automaty w navarach sa inne. moj dynamike ma rewelacja. ciągnie jak burza :P

 

Brawo Seed. Wszystko się zgadza. Chociaż skrzynie się delikatnie różnią w pathah i navarach. Reszta to sama prawda :)

 

czym dokladnie sie różnią skrzynie?

Edytowane przez seed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bardzo sobie chwale automat, jezdzi sie super wygodnie i bardzo dynamicznie:) jednak moze to byc zasluga silnika V6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seed nie wytłumaczę Ci czym dokładnie różnią się te skrzynie bo nie wiem. Jedynie jestem w stanie stwierdzić wizualnie, że się różnią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat jest 5 biegowy, bez sekwencji.

 

Żeby było jasne. Nie twierdzę, że navara z automatem jest mułowata. Jak dla mnie zbiera się wystarczająco.

Edytowane przez em
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam automat... i nie zamienił bym go na skrzynie manualną.

Przebieg grubo powyżej 100k i zero problemów.

 

Podstawa to znaleźć serwis czy firmę, która będzie potrafiła Ci taką skrzynię właściwie serwisować, czyli:

- mieć właściwy olej do zalania

- mieć właściwe części potrzebne przy wymianie oleju

- potrafiła zrobić wymianę dynamiczną oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

nawara i pathfiner maja klasyczną skrzynie birgów czy bezstopniowa CVT? tez się zastanawiam nad skrzynią bo planuje zakup auta z rocznika 2007 do kwoty 35tys w wersji 7 osobowej 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie maja automat klasyczny. CVT ma tylko najnowszy pathfinder R52 niedostepny w sprzedazy w PL.

Wybierz automata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...