Gość irko Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Witam! Planuję zakup navary. lekko wystraszyliscie mnie opinnie o awaryjności szczególnie kwestia dosyc drogiego sprzegła mam jednak jedno pytanie co warto wybrać - manualna 6-biegowa skrzynie czy 5-biegowy automat? Chodzi mi bardziej o trwałośc i ekonomie uzytkowania niz frajde z jazdy pozdr ir www.ir.travel.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Irko co do awaryjności samochodu to niema się co martwić na zapas. Jak każdy samochód navary też mają gorsze dni. Różnica polega na tym, że jak auto jeździ dobrze to nikt o tym nie pisze Odnośnie skrzyni to ja u siebie wybrałem automat. Ekonomiczność na pewno gorsza jak w manualu. Z moich obserwacji spalanie jest wyższe o ok 2 litry. Co do trwałości to ciężko mi się wypowiedzieć. Mój automat posypał się po 50k km, ale na pocieszenie dodam, że pan z serwisu stwierdził, że spotkali się z czymś takim pierwszy raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irko Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Odnośnie skrzyni to ja u siebie wybrałem automat. Ekonomiczność na pewno gorsza jak w manualu. Z moich obserwacji spalanie jest wyższe o ok 2 litry. Co do trwałości to ciężko mi się wypowiedzieć. Mój automat posypał się po 50k km, ale na pocieszenie dodam, że pan z serwisu stwierdził, że spotkali się z czymś takim pierwszy raz Sąsiad ma Navare z automatem. Na zegarach 12,8 l srednie spalanie (jazda miejska). A wczoraj ogladałem taka w manualu gdzie wyskoczyło 13,5 l/100km i własciciel nie ukrywał ze jest to normą. Oczywiscie wszystko zalezy od kierowcy. Co do awaryjnosci - dzwoniłem do serwisów i tam odradzali automat ze wzgledu na problematycznosc tych skrzyń. Manula ma taka wadę, ze czsto puszczaja sprzegla dwumasowe. I badz tu madry ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Weź też pod uwagę, że każdy serwis mówi co innego. Moja navara pali średnio 11-12 litrów. Z manualem ponoć można się zmieścić w 10-11 litrów. Tak jak napisałeś wiele zależy od kierowcy. Myślę, żebyś rozważył z jaką skrzynią chciałbyś jeździć i kupuj samochód. 1 litr różnicy przy 12 litrach średniego spalania to nie jest tragedia Nie wiem czy myślisz o nowej czy uzywanej navarze. Jeżeli nowej to masz zawsze 3 lata gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irko Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 (edytowane) 1 litr różnicy przy 12 litrach średniego spalania to nie jest tragedia Nie wiem czy myślisz o nowej czy uzywanej navarze. Jeżeli nowej to masz zawsze 3 lata gwarancji Niestety mysle o uzywanej navarce i 1 - 2 litry to sporo dla kogos kto robi dziennie 100-150 km + trasy po kilka tysiecy km. Ale to da sie przejśc. Najbardziej martwi mnie awaryjnośc. Ostatnio sporo sie wykosztowałem na naprawy wiec celuje w dobrze utrzymane auto z przebiegiem okolo 60 tys km i 2-3 letnim. Przy takich załozeniach rodzaj skrzyni nie wpływa juz bardzo na cene. A jat tam Twoja skrzynia? Jak bezawaryjnośc? ogladalem ta http://otomoto.pl/nissan-navara-le-2008-C13111039.html - sprzeglo ciezko chodzi - spalanie na komputerze 13,5 litra (katowana?) - tarcze przy przebiegu 60 tys wymienione juz drugi raz i te drugie też bym wymienił - jedna lampa lekko wystake poza obrys blach chociaz jest bezwypadkowa ciezko co s wybrac, na zdjeciach wszystko jest piekne Edytowane 29 Maja 2010 przez irko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Tak jak pisałem wcześniej. Moja skrzynia padła przy przebiegu ok 50k km. Wymienili na nową i do tej pory śmiga bez problemu (aktualnie mam przebieg 90k km). Jeżeli tak bardzo ważne jest dla Ciebie spalanie to zerknij na hiluxa lub l200 mają lepsze spalanie niż navara. Co do tarcz hamulcowych to u siebie jeszcze nie wymieniałem, klocki wymieniałem jeden raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irko Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 tez moze wzialbym hiluxa z 3-litry ale.. uzywanych takich za wiele nie uswiadczysz szukam navary bo najbardziej osobowa z tych trzech firm, chociaz miejsce z tyłu woła o pomste do nieba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Faktycznie jazda z tyłu to tylko za karę. Na szczęście kierowca siedzi z przodu Faktycznie jazda z tyłu to tylko za karę. Na szczęście kierowca siedzi z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chris79 Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Moze Cie zadziwie ale ja mam nasmigane swoja Navka 106 tys mil wiec jakies 170 tys km. Mam automat z 2006 roku, kompletnie zadnych problemow ze skrzynia a co do spalania to moja udalo mi sie zejsc raz podczas podrozy z UK do Polski na 8,7 l/100km i mowie o realnym spalaniu przeliczonym matematycznie a nie z komputera pokladowego. Co do miasta to max 12 l ale zazwyczaj ok 10,5 l przy spokojnej jezdzie. Na trasie przy predkosciach 130-140 nigdy nie wyszlo mi wiecej niz 10 litrow. Chociaz wiem ze nowsze navary z filtrem czastek stalych spalaja wiecej. No i automat to wieksza wygoda, ale to moja opinia. Ty sam powinienes zdecydowac jaka skrzynia bedzie odpowiednia dla twojego stylu jazdy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abok Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Nova navara ma 120000 km i zero awarii. Skrzynia automat - świetna na długie trasy po Europie, a takie w większości jeżdżę. Spalanie na trasie 9,8 -10,8/ 100km. Średnią mam na komputerze 11,0-12,5 zalezy od tego jaka jest aktualna proporcja trasa/miasto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 wyobraź sobie że jedziesz np. zatłoczoną trasą nr.7 nad może masz mało miejsca do wyprzedzania potrzebujesz mocniej przycisnąć przyciskasz atu buuuuuuuu i automat powolnie zaczyna przyśpieszać a co będzie gdy na haku będziesz miał przyczepę 2t ? poza tym ten DPF masakra jedyny plus to jazda miejska więc polecam manual spalaniem się nie sugeruj bo moja z 2,5t przyczepą w trasie wyszła tylko 14,5l a co do sprzęgieł to nieprawda że są awaryjne po prostu z fabryki wyjeżdżały ze źle wyregulowanym pedałem ja mam ponad 60tyś i wszystko ok a nawet zrezygnowałem z gwarancji ale to w innym poście decyzja należy do ciebie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 (edytowane) wyobraź sobie że jedziesz np. zatłoczoną trasą nr.7 nad może masz mało miejsca do wyprzedzania potrzebujesz mocniej przycisnąć przyciskasz atu buuuuuuuu i automat powolnie zaczyna przyśpieszać a co będzie gdy na haku będziesz miał przyczepę 2t ? poza tym ten DPF masakra jedyny plus to jazda miejska więc polecam manual spalaniem się nie sugeruj bo moja z 2,5t przyczepą w trasie wyszła tylko 14,5l a co do sprzęgieł to nieprawda że są awaryjne po prostu z fabryki wyjeżdżały ze źle wyregulowanym pedałem ja mam ponad 60tyś i wszystko ok a nawet zrezygnowałem z gwarancji ale to w innym poście decyzja należy do ciebie pozdrawiam no zaraz kogos potne za takie wypowiedzi. - w automacie (przynajmniej w tym w Pathcie - sa chyba identyczne w Navarach) jak gwaltownie depniesz przy wyprzedzaniu - masz redukcje o dwa nizej i maksymalny ciąg. - co do haka - automaty w terenowych autach są przystosowane do max obciazen - nie ma problemu z zadna przyczepa. - piszesz "jedyny plus ATF to jazda miejska". jezdzic manualem terenowym w miescie to masakra. jedynki nie ma, mozna sie zajechac. na miasto - tylko ATF - sprzegla są awaryjne poniewaz zostaly źle dobrane do silnika i masy auta - nie wytrzymuja obciazen ot co Edytowane 2 Czerwca 2010 przez seed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 (edytowane) Brawo Seed. Wszystko się zgadza. Chociaż skrzynie się delikatnie różnią w pathah i navarach. Reszta to sama prawda Edytowane 2 Czerwca 2010 przez em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomcio15 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Przed zakupem Patha jeżdziłem i manualem i automatem - niestety automat jest strasznie powolny i niedynamiczny. Przy holowaniu przyczep dużych nie ma to chyba znaczenia bo na dynamice jazedy wtedy aż tak nie zależy. Jedyne co mnie rozsmiesza to żądanie od Navary czyli dostawczaka żaby była dynamiczna i szybka i z przyczepą extra.... T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 (edytowane) Przed zakupem Patha jeżdziłem i manualem i automatem - niestety automat jest strasznie powolny i niedynamiczny. Przy holowaniu przyczep dużych nie ma to chyba znaczenia bo na dynamice jazedy wtedy aż tak nie zależy. Jedyne co mnie rozsmiesza to żądanie od Navary czyli dostawczaka żaby była dynamiczna i szybka i z przyczepą extra.... T jestem przekonany, ze startu wspolnego automat zostawilby w tyle manuala na wszystkie sposoby. zanim wywachlujesz trójke - ja juz bede mial setke na blacie. Moze rzyczywiscie te automaty w navarach sa inne. moj dynamike ma rewelacja. ciągnie jak burza Brawo Seed. Wszystko się zgadza. Chociaż skrzynie się delikatnie różnią w pathah i navarach. Reszta to sama prawda czym dokladnie sie różnią skrzynie? Edytowane 2 Czerwca 2010 przez seed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 ja bardzo sobie chwale automat, jezdzi sie super wygodnie i bardzo dynamicznie:) jednak moze to byc zasluga silnika V6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Seed nie wytłumaczę Ci czym dokładnie różnią się te skrzynie bo nie wiem. Jedynie jestem w stanie stwierdzić wizualnie, że się różnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 A ilo biegowy jest automat w Navarze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 (edytowane) Automat jest 5 biegowy, bez sekwencji. Żeby było jasne. Nie twierdzę, że navara z automatem jest mułowata. Jak dla mnie zbiera się wystarczająco. Edytowane 3 Czerwca 2010 przez em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Ja mam automat... i nie zamienił bym go na skrzynie manualną. Przebieg grubo powyżej 100k i zero problemów. Podstawa to znaleźć serwis czy firmę, która będzie potrafiła Ci taką skrzynię właściwie serwisować, czyli: - mieć właściwy olej do zalania - mieć właściwe części potrzebne przy wymianie oleju - potrafiła zrobić wymianę dynamiczną oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny_OP Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 nawara i pathfiner maja klasyczną skrzynie birgów czy bezstopniowa CVT? tez się zastanawiam nad skrzynią bo planuje zakup auta z rocznika 2007 do kwoty 35tys w wersji 7 osobowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 Wszystkie maja automat klasyczny. CVT ma tylko najnowszy pathfinder R52 niedostepny w sprzedazy w PL. Wybierz automata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Klasyczny hydrokinetyk. W wersjach YD25 w układzie 5+1(nadbieg). Po roku 2010 w silnikach V9X montowano skrzynie 7 biegowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.