TomekX-TRAIL Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Tak, tylko nie wspomniałem styku szczęk z tarczą... mam na myśli same gwinty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bebzunnet Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 dobra spróbuje to rozkręcić i dojść do tego tak jak Ty Tomek. w razie coś będę pisać po weekendzie. A powiedz jeszcze jaka powinna być prawidłowa grubość okładzin??? bo może tak jak czytałem wcześniej poprzedni właściciel mojego Xa wymienił na nie oryginalne i mogą być za małe (chodzi o grubość). Jest taka opcja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Trudno mi powiedzieć...ale po to regulator żeby po zamontowania ustawiać i obracać kołem co by bez zaciągnięcia nie tarły...kupujesz zestaw dedykowany do X-TRAIL T30 i muszą pasować, ja nie miałem z tym najmniejszego problemu...powodzenia...jak coś to pisz...PS. gdyby Ci śruby od klamry zacisku nie szły mimo dużej siły...nie ciągnij na siłę bo urwiesz jak ja to uczyniłem i wtedy gazy potrzebne do grzania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Ja od siebie dodam że jeśli nie możecie odkręcić zacisku od jazma to odkrycie od razu jażmo to i zacisk zejdzie od razu ja tak zrobiłem bo śruby od zacisku by się urwaly. Co do regulacji ja u siebie zmieniłem szczęki bo okładziny się odkleily udało mi się wyregulowac za 3 podejściem i ręczny pełni swoją rolę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Kolego coś źle rozumujesz...chodzi o to, że klamra stawia opór najczęściej w odkręceniu...zacisk to nie problem ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 U mnie pomogła zamiana miejscami szczęk (góra -dół) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 (edytowane) Dziś zabrałem się do wymiany całego zestawu elementów zacisku hamulcowego Tłoczki zapieczone, uszczelki pozrywane...duuużo rudy Kilka fot co udało mi się zrobićCały zestaw naprawczy z płynem hamulcowym 1l 110zł. Edytowane 8 Października 2016 przez TomekX-TRAIL 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 miód relacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekj Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 u mnie objawy jak juz wspomniane, tj praktycznie brak ręcznego, mimo wymiany tarczobebnów, szczęk i oczywiscie klocków. nie mam pomysłu gdzie jeszcze szukać przyczyny. zauważyłem za to ciekawą zależność: kiedy auto stoi ręczny naciąga się z określoną siła do 6 ząbka ( powyzej juz spory opor ) wystarczy lekko ruszyć autem i mozna bez oporu dociągnąć do końca zakresu pracy wajchy. Tak sie dzieje za kazdym razem. W czasie jazdy mozna wachlowac ręcznym w calym zakresie i efekt jest marginalny, praktycznie nie ma wytracania predkosci. po zatrzymaniu znowu mozna do 6 ząbka dociągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 potrzymaj dźwignię dłużej. Jest spory bezwład ale zahamuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekj Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 potrzymaj dźwignię dłużej. Jest spory bezwład ale zahamuje tzn? Nawet jak zaciągne na maksimum to spokojnie mogę jechać ile chce, czy stoczy się z całego wzniesienia. Na bębnach mam wyregulowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Może coś źle złożyłeś ? Choć nie łatwo coś tam spieprzyć bo z tego co pamiętam to nawet górna i dolna sprężyna są takie same. Próbowałeś regulować w kabinie luz linki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekj Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Może coś źle złożyłeś ? Choć nie łatwo coś tam spieprzyć bo z tego co pamiętam to nawet górna i dolna sprężyna są takie same. Próbowałeś regulować w kabinie luz linki ?? sprezynki sa rozne, wieksza i mniejsza. w kabinie nie regulowalem. Na postoju skok lewarka jest krotki, takze podciagniecie linki juz na niewiele sie zda. Szczeki sa plywajace. Dramat jest z tym recznym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Sprężyny się różnią Trzeba kombinować nawet kilka razy by ustawić ten hamulec. Regulator w kole ustawić tak by prawie tarło, a resztę ustawić w kabinie na dźwigni. I niech ktoś się nie łudzi że te hamulce postawią dęba. Szczęki jak 126p, chyba samo mówi za siebie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Nie trzeba wiekszych szczęk ,te co sa w zupelności wystarczają. Czy w T30 czy T31 hamulec reczny jest bardzo prosty. Jak bębny ,szczeki nie sa zuzyte czy zatłuszczone,linki w pancerzach nie sa zapieczone czy poszarpane,spręzyny całe,regulacja rozwarcia szczek w bebnach prawidłowa oraz takowy naciag linki to nie ma cudów-hamulec musi działać! W każdym z moich X-traili zaciagniecie recznego nawet i w czasie jazdy -blokowały sie tylnie koła bez żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Nie trzeba wiekszych szczęk ,te co sa w zupelności wystarczają. Czy w T30 czy T31 hamulec reczny jest bardzo prosty. Jak bębny ,szczeki nie sa zuzyte czy zatłuszczone,linki w pancerzach nie sa zapieczone czy poszarpane,spręzyny całe,regulacja rozwarcia szczek w bebnach prawidłowa oraz takowy naciag linki to nie ma cudów-hamulec musi działać! W każdym z moich X-traili zaciagniecie recznego nawet i w czasie jazdy -blokowały sie tylnie koła bez żadnego problemu. Na asfaltowej suchej nawierzchni ręczny blokuje koła podczas jazdy ? Nie znam auta w którym pod ciężarem własnym koło by się zblokowało od ręcznego podczas jazdy. Chyba że mówisz np o zawracaniu na ręcznym gdzie koło nie toczy się do przodu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Na asfaltowej suchej nawierzchni ręczny blokuje koła podczas jazdy ? Nie znam auta w którym pod ciężarem własnym koło by się zblokowało od ręcznego podczas jazdy. Chyba że mówisz np o zawracaniu na ręcznym gdzie koło nie toczy się do przodu ?? Szczerze powiem że udało mi się to tylko na śniegu W Choince, gdzie ręczny jest jak żyleta (łapie od drugiego ząbka) też jest to niewykonalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 (edytowane) Na asfaltowej suchej nawierzchni ręczny blokuje koła podczas jazdy ? Nie znam auta w którym pod ciężarem własnym koło by się zblokowało od ręcznego podczas jazdy. Chyba że mówisz np o zawracaniu na ręcznym gdzie koło nie toczy się do przodu ?? No ja znam, Opel Kadett D, Megane Coupe. Sprawdzę też Suzuki sx4. Jeśli chodzi o szczęki to ważne by były markowe z grubej blachy. Wczoraj widziałem różnicę, tanie są dwa razy chudsze w blasze. Ate są grube i jak się ciągnie to nie pogniesz, a te cienkie się gną... Edytowane 4 Lutego 2017 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Kari, a Twój X blokuje? I jeszcze Tico nie wpisałeś, ale tylko zaraz po wymianie szczęk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Kari, a Twój X blokuje? I jeszcze Tico nie wpisałeś, ale tylko zaraz po wymianie szczęk Po wymianie szczek koł raczej nie zblokuje ,bo po prostu one musza sie dotrzec -analogicznie jak z wymiana klockow,gdzie zaraz po wymianie trzeba troche pojeździc zanim hamulce beda hamować z odpowiednia skutecznością. A co do zablokowania koł na asfalcie -to nie wiem dlaczego ktos sie dziwi czy nie dowierza kiedy to jest normalka niemal w kazdym aucie z prawidłowo działajacym hamulcem recznym. W T30 czesto problemem sa linki ,gdzie ręczny sklada sie(jak dobrze pamietam) chyba z 4 linek. W T31 sa trzy linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Piotr, jeśli tak u Ciebie działają to gratki. Ja po kupnie swojego, gdzie sprzedający zapewniał że heble są niedawno zmieniane, robiłem przegląd i faktycznie było ok. Jednak "ręczny" nie blokował kół choć był sprawny w 100%-ach. W T30 są dwie linki https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwMABUg0JQh5dFx4BWFsdxkCWA%24&vid=2131&cid=13&uid=89942&q= i przy ustawianiu "ręcznego" oprócz prawidłowego wyregulowania w kołach i przy dźwigni, trzeba wziąć pod uwagę stan linek/pancerzy, czy nie są spuchnięte lub popękane. Inaczej nie ma co się spodziewać lepszych efektów Warto też zwrócić uwagę na stan tarczo/bębnów i kupowanych szczęk (mowa o producencie, o czym wspominał Kari) Jednak biorąc pod uwagę fakt, że X trail ma na wyposażeniu spowalniacze, jak większość SUV-ów, zamiast hamulców, nie ma co się spodziewać cudów od hamulca pomocniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 (edytowane) Tu jest fotka kompletu linek hamulca do T30: Edytowane 4 Lutego 2017 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Na rysunku do ktorego wstawiłes link bez okularów widze ,ze jest tak jak pisałem wczesniej-4 linki. Aby nie miec juz wątpliwośći(nie każdy musi znac sie na rysunkach) ponizej jest zdjecie kompletu linek do T30 Gdzie tam są cztery linki????? Popatrz na link który podesłałem i numery katalogowe w nim zawarte! Tu jest fotka kompletu linek hamulca do T30: Wstawiłeś fotkę w edytowanym poście, a linki są Bóg wie od czego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekj Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Objaw tego mojego slabego recznego bierze sie z jeszcze nieodnalezionej przyczyny, a polega to na tym, ze stojac i trzymając zaciagniety lewarek z wcisnietym guzikiem probuje ruszyc. Przez chwile jest jakis opor, a po chwili auto rusza swobodnie, lewarek idzie do samej gory i hamowania nie ma zadnego. Przy tak prostym ukladzie jakim jest reczny nie moge zwizualizowac sobie przyczyny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Musisz rozebrać bębny i tam szukać przyczyny np w mocowaniu szczęk, można też sprawdzić linkę jak siedzi w mocowaniach. Może pomierz też bęben czy nie jest krzywy. Faktycznie dziwna sprawa i trudno coś sensownego doradzić. Sprawdź czy taki sam efekt idącej do góry wajchy osiągniesz kręcąc podniesionym do góry kołem jednym a potem drugim - może problem dotyczy tylko jednej ze stron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.