Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hamulec ręczny w T30


Gość Floydoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Floydoo

no wlasnie jak jest u was z hamulcem recznym w Waszych T30???

Jak kupilem autko moj reczny byl slabiutki, wiec postanowilem go poprzegladac, po rozebraniu przegladnieciu i regulacji jest lepiej ale mam wrazenie jaby linka do recznego byla gumowa a sam hamulec jest tepy, owszem na lekkiej pochylosci czy na parkingu autko stanie ale wiekszy spadek i leciiiiiiiiiiiiiii

 

jak mozna to ulepszyc????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zerknąc do tarczo-bębnów i tam wyczyścić i wyregulować i powinno być dobrze.

Wystarczy zdjąc tylnie kola ,na tarczy hamulcowej wyjąc gumowa zaślepke i obrócic tak tarcza aby ukazała sie sruba regulacyjna i dociagnąc ja do oporu.później z jeden obrót do tylu i jesli nie sa zjechane szczeki od ręcznego-hamulec powinien trzymac prawidlowo.Ale nalezy zacząć od popuszczenia linka pod dżwignia ręcznego w kabinie.Potrzebny jest klucz nasadowy 10.Po regulacji szczęk ,ponownie trzeba linke w kabinie podciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Floydoo

Koledzy michal801 i piotrek3.

 

Piszecie maslo maslane :D:D:D:D:D

 

Przeciez napisalem ze rozebralem (a zawsze jak juz rozbieram to czyszczę smaruję itp) i wyregulowalem, a pytam czy mozna zrobic cos wiecej w celu polepszenia recznego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LaikManiek

Kolega "piotrek3" opisał chyba najlepiej jak się dał, po takiej regulacji trzyma jak trzeba, sam robiłem to wcześniej. Jedynie na co trzeba uważać to aby klocki nie tarły o bęben bo przegrzejesz tarcze moja jedna zrobiła się lekko fioletowa po 2km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam!

Może ktoś jak idiocie napisać krok po kroku regulację tęcznego w T30. Mój poza dźwignią w kabinie niewiele z nim ma wspólnego, jutro mam zamiar podregulować i przydałoby się "know how". Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Może ktoś jak idiocie napisać krok po kroku regulację tęcznego w T30. Mój poza dźwignią w kabinie niewiele z nim ma wspólnego, jutro mam zamiar podregulować i przydałoby się "know how". Z góry dzięki!

A zajrzyj tu:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94686-instrukcja-samodzielnego-przegl%C4%85du-auta-nissan-x-trail-benzynadiesel/

 

powinieneś tam znaleźć opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjmuję też inne waluty... jeśli bez rachunku to mogą być diamenty, złoto, ewentualnie podeślij jakąś młodą azjatkę tak do 48kg  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjmuję też inne waluty... jeśli bez rachunku to mogą być diamenty, złoto, ewentualnie podeślij jakąś młodą azjatkę tak do 48kg  :)

BArtez czy wymieniasz już swoją? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjmuję też inne waluty... jeśli bez rachunku to mogą być diamenty, złoto, ewentualnie podeślij jakąś młodą azjatkę tak do 48kg  :)

http://www.pxleyes.com/photoshop-picture/4ba3cb1a12dc4/the-thin-effect.html

 

Mam nadzieję, że się spodoba  :devil:

nie mogę dodać załącznika więc daje linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwny masz gust   :wacko: ale to twoja sprawa  ;)

 

co by nie bylo OT... 

d111922bb6768c72med.jpg

 

6680cec8a8641793med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam ciągle problem z ręcznym. Po zakupie auta był Ciągle słaby . wymieniłem tarcze klocki szczęki wielokrotnie regulowałem i nic. na płaskim zaciągnę kilka ząbków do oporu i niby stoi ale jak się mocno popchnie auto lub jak zaciągnę ręczny na górce to auto ruszy i wtedy ponownie można dociągnąć rczny o kilka zębów ale już niemal że nic nie hamuje . pomocy panowie bo nie mam pomysłu ( a i pytałem już 2 osób i mają ten sam problem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może samonapinacz szwankuje??

Tam dostaje sie brud ,woda i te dźwignie wtedy nie pracuja prawidłowo.

Jak juz sa zdjete tarcze z tyłu to warto tam zajrzeć i sprawdzic czy wszystko rusza sie ,czy zabki nie sa wytarte ,wszystko wyczyscic i zakonserwować.

Sprawdź jeszcze linkę czy rusza sie w ogóle w pancerzu.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem szczęki , tarczobębny , przesmarowałem ruchome częsci smarem do hamulców , wyregulowałem wszystko przez te dziurki w bębnach ( zaciągając ręczny na 3 ząbek i kręcąc regulatorami aż zblokują koła i jeszcze troche , następnie spuszczam ręczny i jak dalej blokowało to zmniejszyłem minimalnie naciąg ) i naciągiem linki w kabinie potem aby nie było na nich luzu. jako tako to chodzi ale szału nie ma. Przy mocnym szarpnięciu za dźwignię nie zjedzie z stromej górki ale przy trzech czterech ząbkach bez problemu da się ruszyć. 

Moim zdaniem te szczęki są za małe do masy x-traila. 

 

Tam nie ma samonapinacza  i nie za bardzo ma się co wytrzeć z czasem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...