Gość jacekr2 Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 witam zakupiłem Primerę z 2000r. silnik 1,8 B, ma kilka mankamentów ale jeden najbardziej mnie denerwuje, mianowicie chodzi o wskaźnik paliwa co raz pokazuje inne stany i chcę go wymienić i nie wiem czy wymiana samego pływaka załatwi sprawę czy może coś jeszcze trzeba wymienić, a to dlatego że czasami jak zgaszę samochód i odpalę to przez chwilę pokazuje np 1/4 a za chwilę 0. proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Z wątków pisanych na forum wyczytałem kiedyś, że często jest to problem zimnych lutów przy wskaźnikach i wymiana pływaka może nie rozwiązać problemu. Najlepiej odkręć pokrywę w baku i wyjmij pływak. Poruszaj nim ręcznie i sprawdź jak zachowuje się wskaźnik w całym zakresie ruchu pływaka. Potem odepnij wtyczkę i sprawdź rezystancję na kablach od pływaka. Rezystancje są podane na załączonym obrazku. Informacje dodatkowe: Zrobiłem sobie wykres rezystancji i jest on liniowy. Dla 1/4 baku (a więc dla watrtości która sprawiała Ci problem) powinno być około 50,5 oma. Jeżeli wyjmiesz pływak i będziesz mierzył rezystancję, to od pustego baku do pełnego będzie się ona zmieniać liniowo od 7.5oma (zwarcie) do 180 omów. Jeżeli w miarę przesuwania suwaka nie pojawia Ci się rezystancja pustego baku (a więc 7.5 oma) tzn, że potencjometr pływaka jest ok i problemem są zimne luty przy zegarach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bertw Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Ja n Twoim miejsu dałbym sobie spokój z pływakiem, sprawdź czy nie masz zimnych lutow na zlączce za zegaami. przerabiałem to samo, az w końcu pzelutowalem wtyczkę. Tu jest wszystko co trzeba zrobic: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/48598-p11144w11144-wskaznik-paliwa/page__st__20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Bertw - masz rację, bo w większości wypadków to problem wtyczki, jednakże aby sprawdzić gdzie faktycznie leży problem prościej jest wyjąć pływak i sprawdzić rezystancję, a niżeli rozlutowywać zegary. Problem we wtyczce moim zdaniem polega na zbytnim ruszaniu nią podczas wyjmowania i to zapewne narusza lut. Wątpię, żeby coś takiego powstało po latach użytkowania (np w procesie starzenia). Wydaje mi się, że ta wada może się ujawnić tam, gdzie był zdejmowany (ruszany) licznik. Wtyczką nie należy kiwać wzdłuż krótszej jej krawędzi, bo wtedy łatwo uszkodzić lutowanie. Najlepiej ruszać nią (jeżeli już trzeba) wzdłuż długiej krawędzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bertw Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Bertw - masz rację, bo w większości wypadków to problem wtyczki, jednakże aby sprawdzić gdzie faktycznie leży problem prościej jest wyjąć pływak i sprawdzić rezystancję, a niżeli rozlutowywać zegary. Problem we wtyczce moim zdaniem polega na zbytnim ruszaniu nią podczas wyjmowania i to zapewne narusza lut. Wątpię, żeby coś takiego powstało po latach użytkowania (np w procesie starzenia). Wydaje mi się, że ta wada może się ujawnić tam, gdzie był zdejmowany (ruszany) licznik. Wtyczką nie należy kiwać wzdłuż krótszej jej krawędzi, bo wtedy łatwo uszkodzić lutowanie. Najlepiej ruszać nią (jeżeli już trzeba) wzdłuż długiej krawędzi. Wszystko gites ale Jacekr2 napisał ze kupił primerę, czli chyba niedawno i dlatego myślę ze skoro na dzień dobry pisze o takich problemach to jest duże prawdopodobieństwo ze poprzedni wlaściciel coś przykombinował i być może kręcił coś z licznikiem.No ale roźnie to może byc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.