Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] - problem na gorącym silniku


Gość XoXo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów!

Jestem po lekturze dość pokaźnej ilości wypowiedzi.

Nie znajdując odpowiedzi na mój problem pozwolę zapytać...

Almerka N15 1996 r. 1.6 benzyna/gaz sekwencja, przy zimnym silniku odpala jak laleczka ;) po lekkim podgrzaniu wkręca się na obroty bez problemu (benzyna i gaz).

Niestety w wysokiej temperaturze (gdy już włączają się wentylatory) pojawia się problem - przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu gubi obroty i po chwili wkręca się z dużym szarpnięciem (na gazie) oraz traci moc przy ruszaniu, co jest bardzo uciążliwe w ruchu miejskim )autem porusza się kobieta ;) )

Na benzynie zachowuje się raczej normalnie, chyba że nie odczuwa się tego w stopniu zauważalnym. Przy tym wszystkim najdziwniejszym objawem jest niemożliwość odpalenia po zgaśnięciu silnika. Trzeba odczekać 5-10 minut i odpala normalnie. Przypadłość ta występuje na obu paliwach. W czasie tego problemu iskra jest. Oczyściłem przepustnicę, przepływomierz oraz pozostałe elementy układu dolotowego. Wymienione świece, przewody, kopułka, oczyszczony palec... Kilka miesięcy temu wymieniony uszkodzony moduł w aparacie zapłonowym. Przeprowadzona regulacja i kalibracja układu zasilania gazem. Filtr gazu czysty.

Nie wiem już czego się czepić...

Proszę kolegów o pomoc i wskazówki.

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne problemy miałem w peugocie mojej żony.Gorące auto miało problemy z odpaleniem i przy wciskaniu pedału gazu miało lekką dziurę.Pomogła regeneracja reduktora oraz wymiana filtrów LPG(ciekłego i lotnego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dzięki za wskazówki

na gazie zrobione ok 25000 km

filtry powymieniam, czujnik albo wymienię albo posprawdzam.

o wynikach prac poinformuję.

zastanawia mnie jeszcze fakt, że nie chce odpalić ani na gazie, ani na benzynie.

dzisiaj znów kobieta miała stresa, zgasło autko przed rondem i płacz... ;)

jutro ja pojeżdżę i poobserwuję.

 

pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję

Robert

 

- jeszcze jedno... po przyjeździe do domu, ok 20 km silnik mimo wysokiej temperatury odpalał za każdym razem.

i nie wiadomo czego się czepić :)

Edytowane przez XoXo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem w innym aucie.zimne paliło na dotyk a cieple juz nie bardzo. sprawdzałem wszystko,az w koncu podpiąłem na luźno czujnik temperatury i czar prysl auto paliło nawet cieple.tylko byl jeden problem:jak wkrecilem czujnik do bloku silnika to znowu nie odpalal a jak byl luzno podpiety palil az milo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 83tomek83

A ja mam taką sytuację w dieslu 2.0, że na zimnym silniku odpala na pół obrotu, a jak już trochę pojeżdżę, rozgrzeje się i po wyłączeniu znów odpalam to już musi zakręcić dłużej żeby odpalił, a po odpaleniu z tłumika idzie chmura dymu czego nie zaobserwowałem przy odpalaniu na zimnym. Nie wiecie co może być tego przyczyną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam w swoim dieselku ;) Z tym, że przy odpalaniu nie idzie chmura dymu, tylko niewielka, czarna chmurka. Na ciepłym silniku, po przekręceniu kluczyka i zgaśnięciu kontrolki świec policz do trzech i dopiero odpalaj; możesz się zdziwić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość 83tomek83

Też tak mam w swoim dieselku ;) Z tym, że przy odpalaniu nie idzie chmura dymu, tylko niewielka, czarna chmurka. Na ciepłym silniku, po przekręceniu kluczyka i zgaśnięciu kontrolki świec policz do trzech i dopiero odpalaj; możesz się zdziwić ;)

 

No może z tą chmura przesadziłem (nie jest taka wielka), po prostu jak odpalam na ciepłym to w lusterku bocznym widzę dymek, a na zimnym czegoś takiego nie ma. Spróbowałem z tym odczekaniem po zgaśnięciu kontrolki świec, ale jakoś większej rożnicy w zachowaniu nie zauważyłem. Mam nadzieję, że nic złego z pompą się nie dzieje.

 

Z ciekawości też odepnij czujnik temperatury ten z większą wtyczką - nie tą wsuwkę.

Jeżeli na ciepłym zaburzy elegancko to już będzie wiadomo co i jak.

 

Jeszcze tego nie próbowałem. A jeżeli zauważę jakąś zmianę na lepsze, to jest na to jakiś sposób żeby to wyeliminować na stałe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

jeszcze raz dzięki za podpowiedzi,

czujnik temperatury jest OK,

dokładna regulacja gazu zgodnie z instrukcją chłopaków z ac.com.pl bardzo pomogła.

przeprowadzenie tylko autokalibracji to błąd. trzeba przeprowadzić procedurę na drodze.

niemniej zdarzało się kilka razy, wyłącznie na gorącym silniku i wysokiej temperaturze na zewnątrz (ponad 30 st)

dojeżdżając do skrzyżowania na biegu, hamując silnikiem i próbując gwałtowniej wcisnąć gaz potrafi się przydusić jak gdyby się zalewał.

problemy z odpalaniem na gorącym silniku znikły.

 

pozdrawiam kolegów!

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...