Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P12 1.9 dCi - Modyfikacje wizualne oraz mechaniczne.


Gość Prezes_P12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Prezes_P12

Witam wszystkich!

 

Po przeszło sześciu latach posiadania Primery stwierdziłem, że warto zmienić samochód.

Ponieważ nie kontynuowano modelu, a wszystkie inne pojazdy na rynku, według mnie nie oferowały tak dobrego wyposażenia standardowego w rozsądnej cenie postanowiłem, że czas na jakieś modyfikacje, aby "odświeżyć" obecny samochód i cieszyć się nim jeszcze przez co najmniej kilka lat.

 

Tak więc powstał projekt modyfikacji.

Prace postępują powoli lecz nie zamierzam się z tego wycofywać.

Dodam od razu, że załączam zdjęcia co by można było monitorować kolejne postępy i zmiany.

 

Swoje "przedsięwzięcie" zacząłem na początku maja od zakupu alufelg.

Ze stalówek 16" zmieniłem na 17". Oponki to Vredestein SportTrac 3 o rozmiarze 215/50 R17 czyli zalecane przez nissana. ;)

Jednak ostatnio stwierdziłem że trzeba iść naprzód, więc pomalowałem zaciski, może wg. niektórych to trochę nie pasuje do primery jednak jestem zadowolony z efektu.

 

Obecnie przymierzam się do zamontowania tarcz firmy Mikoda, wymiary zostaną seryjne jednak będą one nacinane i nawiercane. Oczywiście klocki też zmienię. Prawdopodobnie będą to klocki firmy Ferodo.

Później może delikatne przyciemnienie szybek dojdzie do tego zestawu.

 

Po tych nie drogich modyfikacjach wizualnych (i po części mechanicznych - układ hamulcowy) zamierzam zabrać się za stronę wyłącznie mechaniczną.

Tutaj jednak pojawia się prośba o pomoc do wszystkich co się znają w temacie i mogą polecić jakieś efektywne i sensowne modyfikacje. Jak w temacie, silnik to jednostka Renault o pojemności 1.9l, mocy 120KM i momencie 270 Nm. Zastanawiałem się nad chipem jednak czy warto robić coś poza tym? Kolega poleca mi np. wymianę turbiny na tą od 2.2.

 

Dlatego zapraszam do udzielania się w tym temacie i pomocy związanej z tymi modyfikacjami.

post-34115-1275321050,9104_thumb.jpg

post-34115-1275321068,6833_thumb.jpg

post-34115-1275321078,3095_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włóż tam silnik RB26 od SkyLine'a... będziesz miał unikatową furę w Polsce... :P

Na świecie pewnie już ktoś to odwalił... hehe ;)

 

A tak na poważnie... nie jestem zwolennikiem tuningu samochodów rodzinnych... Do tego są małe budy... :) Największe jakie uznaję to Impreza i Evo! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Prezes_P12

(...)nie jestem zwolennikiem tuningu samochodów rodzinnych... Do tego są małe budy... :) Największe jakie uznaję to Impreza i Evo! :)

Rozumiem, nie zamierzam jednak robić go na 400 koni czy coś w tym stylu.

Jednak nie sądzisz, że 120 to w takim samochodzie, rodzinnym, trochę za mało?? On waży 1,5 tony. ;)

Edytowane przez Prezes_P12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, nie zamierzam jednak robić go na 400 koni czy coś w tym stylu.

Jednak nie sądzisz, że 120 to w takim samochodzie, rodzinnym, trochę za mało?? On waży 1,5 tony. ;)

 

Ale w dieslu będziesz robił modyfikacje, to w końcu go w czasie jazdy na kawałki porozkładasz... :P To nie są wytrzymałe jednostki na temperaturę... Zwłaszcza, że to Reno... Zdażyło mi się już kończyć turbo w podobnej jednostce i wiem, że to nieciężkie... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się,że idziesz dobrą droga czyt. indywidualną.z tego co się orientuję nikt tutaj nie przerabiał tuningu silników diesla.na racingforum.pl diesle z grupy VAG są szeroko opisywane,drogi do osiągnięcia dobrych wyników przetarte..tutaj będziesz rzeźbił sam ale niech to Cię nie de motywuje :)

 

Powodzenia!!

 

p.s.spróbuj standardu : lepsza pompa,większy cooler,turbo i program.na początku delikatnie żeby od razu się to wszystko nie rozsypało i do przodu :).uderz też do jakiegoś tunera od diesli oni raczej będą w temacie i będą mogli Ci pomóc.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się,że idziesz dobrą droga czyt. indywidualną.z tego co się orientuję nikt tutaj nie przerabiał tuningu silników diesla.na racingforum.pl diesle z grupy VAG są szeroko opisywane,drogi do osiągnięcia dobrych wyników przetarte..tutaj będziesz rzeźbił sam ale niech to Cię nie de motywuje :)

 

Powodzenia!!

 

p.s.spróbuj standardu : lepsza pompa,większy cooler,turbo i program.na początku delikatnie żeby od razu się to wszystko nie rozsypało i do przodu :).uderz też do jakiegoś tunera od diesli oni raczej będą w temacie i będą mogli Ci pomóc.

 

 

Aaaaaaaa... koziro... to jest jednostka Renaulta... :P

To nie VW!! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mody silnika to jedyne co to zmienił bym układ wydechowy na luźniejszy, wrzucił większy Intercooler i pojechał na indywidualny program do MR Motors, myślę że zrobią CI z tego ok 160-165KM i moment nie za wysoki coby się nic nie sypało ale za to płaski, powiedzmy na poziomie 350Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Prezes_P12

(...)jedyne co to zmienił bym układ wydechowy na luźniejszy, wrzucił większy Intercooler(...)

 

Dzięki za odp, jednak nasuwa mi się kolejne pytanko, gdzie to można zrobić, fachowo i tanio ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuning to nie jest tani sport.jeżeli masz jakieś zdolności mechaniczne to możesz sobie sam coś podłubać..a jeżeli nie to niestety trzeba oddać to ludziom którzy się znają na robocie i za swoje umiejętności oczekują godziwej zapłaty.podzwoń popytaj w necie jest gro informacji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Prezes_P12

tuning to nie jest tani sport.jeżeli masz jakieś zdolności mechaniczne to możesz sobie sam coś podłubać..a jeżeli nie to niestety trzeba oddać to ludziom którzy się znają na robocie i za swoje umiejętności oczekują godziwej zapłaty.podzwoń popytaj w necie jest gro informacji na ten temat.

 

Nie spodziewam się że zapłacę 5zł, nie wiem też jakiego rzędu są to koszty (np. wydech), więc powiedzmy jeden zrobi za 800zł, a drugi weźmie 1500zł, a może nie być różnicy w jakości wykonania, materiałach ;P

Mówisz "popytaj w necie", więc pytam np. tutaj, może ktoś to robi albo zna kogoś ;)

Pozdrawiam

Edytowane przez Prezes_P12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EL-tec od turbiny do końca weźmie ok 2700zł, jakieś 1000zł taniej też z nierdzewki będziesz mieć to zrobione w Konstancinie u mojego znajomego, jak coś to CI pudrzucę namiary na PW...

Tak samo może zająć się wrzuceniem większego intercoolera i zrobieniem do niego odpowiedniego orurowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Prezes_P12

EL-tec od turbiny do końca weźmie ok 2700zł, jakieś 1000zł taniej też z nierdzewki będziesz mieć to zrobione w Konstancinie u mojego znajomego, jak coś to CI pudrzucę namiary na PW...

Tak samo może zająć się wrzuceniem większego intercoolera i zrobieniem do niego odpowiedniego orurowania.

To prosiłbym o namiary, może czas na większe zmiany mechaniczne ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PW poszło :)

Ps. zapraszam na pomiar na Hamowni - sprawdzimy co tam u Ciebie obecnie się znajduje a po wydechu ponownie odwiedzimy rolki by sprawdzić co poprawił wydech :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Po ogromnej przerwie w odwiedzaniu forum postanowiłem (trochę za sprawą mail'a od jednego z forumowiczów) w końcu tu wejść.

 

Co do Nissana to projekt upadł ze względu na zakup drugiego samochodu przeznaczonego do zabawy.

Jednak oprócz opisanych modyfikacji zrobiłem w nissanku jeszcze jedną rzecz: kompleksowe wyciszenie!

Samochód ma dieselka i co prawda w porównaniu z TDI na pompowtryskiwaczach od VW jest i tak nieźle to po wyciszeniu jest bajka! Do 2000 rpm praktycznie nie słychać silnika przez co komfort podróżowania jest świetny. Samochód przybrał na wadze ok 20kg jednak moment obrotowy niweluje te dodatkowe kilogramy. Normalnie zrobiłbym jeszcze chipa aby primerka była jeszcze dodatkowo trochę żwawsza ale jak wspomniałem do wyszalenia się kupiłem inny samochód i plany co do Primery zmieniły się z "liftbacka o dobrych osiągach" na "komfortowy samochód na miasto i trasę".

 

Pozdrawiam Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...
Gość Prezes_P12

Witam!

Huh, odkurzyłem forum, po niemal dwóch latach... :whistle: W zeszłym roku byłem zmuszony sprzedać Primerkę i niestety samochodu już nie odzyskam :( a szkoda, bo projekt był dosyć ciekawy i z perspektywy czasu, wiem, że w końcu bym poczynił większe zmiany ;)

W tej chwili po samochodzie pozostały jedynie wspomnienia i kilka części, które postaram się niebawem wystawić na forum :D

Niestety felgi 17" już sprzedałem, a z reszty to zostaje oryginalny bagażnik dachowy Nissana oraz oryginalne wyciszenie pod maskę, jak nowe (przebieg ok. 50 tys km).

Jak coś znajdę to dopiszę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili po samochodzie pozostały jedynie wspomnienia i kilka części, które postaram się niebawem wystawić na forum :D

Niestety felgi 17" już sprzedałem, a z reszty to zostaje oryginalny bagażnik dachowy Nissana oraz oryginalne wyciszenie pod maskę, jak nowe (przebieg ok. 50 tys km).

Jak coś znajdę to dopiszę :P

 

Z gratami na sprzedaż zapraszam już do działu Giełda, na dole forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...