Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11 | P11.144] Reanimacja zacisku tylnego - instrukcja mocno ilustrowana


snowak1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Uporałem się z problemem niedziałającego hamulca ręcznego - przy okazji przeczyściłem i przesmarowałem cały zacisk - działa jak nówka sztuka. Jako że problem pojawia się od czasu do czasu na forum, postanowiłem udokumentować cały zabieg, do ściągnięcia tutaj: http://members.upcpoczta.pl/s.nowak13/ReanimacjaZaciskuTyl_Primera.pdf Mam nadzieję że będzie pomocny :-)

  • Upvote 17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może dać to do działu zrób to sam :)

 

 

No, pewnie dobrze by to było położyć to gdzieś indziej, bo na razie rzuciłem na moje konto w UPC - a nie wiem ile u nich jeszcze będę :-) Ale niech chwile tu poleży - może będą jakieś uwagi to ewentualnie poprawię/uzupełnię, i wtedy można gdzieś wrzucić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Snowak1- profesjonalne podejście do sprawy -szacunek się należy za ten opis (już dawno na tym forum nie widziałem tak dobrze opisanego tematu z foto relacją )

Jaki koszt kompletnych uszczelek i gdzie kupiłeś .Ja mam zacisk w dobrym stanie na podmianę ale stary spróbuje zregenerować dzięki twojemu opisowi .

Dino możesz ten temat dodać do N16 maja taki sam typ zacisku za pozwoleniem SNOWAK1 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Snowak1- profesjonalne podejście do sprawy -szacunek się należy za ten opis (już dawno na tym forum nie widziałem tak dobrze opisanego tematu z foto relacją )

Jaki koszt kompletnych uszczelek i gdzie kupiłeś .Ja mam zacisk w dobrym stanie na podmianę ale stary spróbuje zregenerować dzięki twojemu opisowi .

Dino możesz ten temat dodać do N16 maja taki sam typ zacisku za pozwoleniem SNOWAK1 .

 

 

Zestaw naprawczy powinieneś dostać w każdym motoryzacyjnym, bo jest po prostu w ofercie InterCars więc bez problemu to zamówią - ważne jest podać średnice tłoczka - w moim przypadku to było 34 mm - w primerach p11/p11.144 zdaje się tylko takie były (był jeszcze jeden model zacisków tylnych ale nierozbieralnych więc i zestawów naprawczych nie ma). Tak więc dostałem zestaw firmy Ert (na pudełku było napisane że pasuje jeszcze do jakichś hyundai), a dokładnie ten zestaw: http://www.ertcompany.com/en/productos/productos3.asp?Id=143512&IdGrp=No za 29 pln, z tym że to nie jest najtańszy sklep. W zestawie są wszystkie uszczelki które występują wewnątrz zacisku, plus osłony na prowadnice zacisku i kapturek na odpowietrznik :-)

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

snowak1 Szacun stary :rolleyes: Wcześniej mój mechanik sobie z tymi hamulcami nie poradził (w sumie to nawet nie chciał rozbierać zacisków) a teraz to sam spróbuję to naprawić :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

I jak, udało się komuś zreanimować zaciski? Dajcie znać proszę, bo jeśli to działa i nie naopowiadałem bzdur, to możnaby to do działu 'zrób to sam wrzucić, i mógłbym to wyrzucić ze swojego konta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko działa zaciski zreanimowane - chodzą jak złoto, opis super, jedna mała uwaga, mi łatwiej było zdjąć i założyć pierścień segera długimi i bardzo cienkimi wkrętakami niż szczypcami segera ale jak kto woli;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

plik nie jest już dostępny pod linkiem umieszczonym w pierwszym poście - musiałem go usunąć gdyż potrzebuję miejsce na inne dokumenty (czas na zabawe nową zabawką t.j. Yamaha Fazer :) ). Jeśli będzie potrzeba udostępnić go gdzieś na potrzeby wrzucenia do działu 'zrób to sam' dajcie znać - wyślę go mailem.

sn

Edytowane przez snowak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marko99999

plik nie jest już dostępny pod linkiem umieszczonym w pierwszym poście - musiałem go usunąć gdyż potrzebuję miejsce na inne dokumenty (czas na zabawe nową zabawką t.j. Yamaha Fazer :) ). Jeśli będzie potrzeba udostępnić go gdzieś na potrzeby wrzucenia do działu 'zrób to sam' dajcie znać - wyślę go mailem.

sn

 

 

gdybyś mógł kolego, podesłałbyś instrukcje na maila, zgóry dziękuje...szału dostaje bo mój mechanik nie umie tego naprawić..pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to gdzieś jeszcze dostępne? Jeśli nie to ja bym też prosił o podesłanie na maila.Mój ręczny na zacisku się prawie nie rusza po wd40 troszkę się polepszyło ,ale bez rozbiórki zacisku się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że wkrótce wyląduje ten manual w 'zrób to sam' - na razie męczę Dino w tym temacie ;)

Póki co, jak ktoś potrzebuje to prosze o maila na sebnow@buziaczek.pl - odeśle ten dokument.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że wkrótce wyląduje ten manual w 'zrób to sam' - na razie męczę Dino w tym temacie ;)

Póki co, jak ktoś potrzebuje to prosze o maila na sebnow@buziaczek.pl - odeśle ten dokument.

 

 

 

 

Jak byś mógł go wysłać mi na meila to był bym bardzo wdzięczny . Jutro się biorę za rozbiórkę zacisku a że nierobiłem jeszcze tego to chciałbym się troszkę podszkolić i nie rozbierać w ciemno.

 

Dzięki SNOWAK1 za meila. Wczoraj rozbierałem zacisk mając przed sobą twoje wskazówki.Z rozbiórką zacisku nie było problemu, krok po kroku według zdjęć i twojego opisu. Ale ze złorzeniem to był kłopot.Napisałeś że "wkładamy pierścień na swoje miejsce wystarczy go ścisnąć i wsunąć we wpust na dnie"więc myśle że albo już to robiłeś albo miałeś cholerne szczęście że udało ci się założyć pierścień po kilku próbach. Mając do dyspozycji identyczne marketowe szczypce segera (zmodyfikowane według zdjęć)założenie pierścienia zajeło mi 2 i pół godziny.Całość od podniesienia do opuszczenia auta 5 GODZ.Zaznaczam że robiłem to pierwszy raz i sam bez żadnej pomocy.Mimo to jestem zadowolony z siebie i uważam że każdy mający troche chęci i nerwów poradzi sobie z tym.

Co do uwag (z doświadczenia) radze przed naprawą zaopatrzyc się w dobre szczypce segera długie i chude te marketowe po tuningu u mnie nie zdały rezultatu (po ściśnięciu wyginały się).Myśle że dziś całość zajeła by mi około 2 i pół godz. Opis SNOWAKA1 jest rewelka bez niego było by dużo trudniej.Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że wkrótce wyląduje ten manual w 'zrób to sam' - na razie męczę Dino w tym temacie ;)

Póki co, jak ktoś potrzebuje to prosze o maila na sebnow@buziaczek.pl - odeśle ten dokument.

 

Próbowaliśmy go tam dzisiaj dodać, ale dokument jest zbyt ciężki (12MB) i skrypt się wysypuje. Wieczorem spróbuję go skompresować i dodać.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uporałem się z problemem niedziałającego hamulca ręcznego - przy okazji przeczyściłem i przesmarowałem cały zacisk - działa jak nówka sztuka. Jako że problem pojawia się od czasu do czasu na forum, postanowiłem udokumentować cały zabieg, do ściągnięcia tutaj: http://members.upcpoczta.pl/s.nowak13/ReanimacjaZaciskuTyl_Primera.pdf Mam nadzieję że będzie pomocny :-)

 

Witam!

Dzięki wielkie SNOWAK1 za ta instrukcje reanimacji tylnego zacisku!W mojej jeszcze wszystko pracuje ale przed zimą to grzebne dla świętego spokoju a jutro atakujemy brata 1.6 '98r. bo już mu tył nie trzyma.W Inter carsie dostępne sa reperaturki na przód jak i tył,firmy AUTOFREN (tył:D4-411,przód:D4-232) po niecałe 30zł w detalu.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

na koniec założyłem sprężyny rozporowe od resoru z roweru na koniec linki. znalazłem kiedyś takie info na forum. szukałem potem tego info, ale już nie znalazłem.

sprawa jest genialna. sprężyny są bardzo mocne, ale w obsłudze lewarka w ogóle tego nie czuć.

pasują długością idealnie na odległość koniec pancerza linki zaczep na zacisku. no.... sa dłuższe chyba ok. 1,5 cm. nie pamiętam już. żeby je założyć na linkę trzeba ścisnąć je w imadle i zacisnąć opaską jak do przewodów elektrycznych. sprężyna wygina się w łuk, przeciągamy linkę i mamy możliwość zahaczenia jej na zacisku. potem tylko opaskę odcinamy.

fakt, że zakładałem ten patent na popuszczonej regulacji linki przy lewarku w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Pierwszy raz pisze na tym forum chociaż czytam go od jakiegoś czasu. W kwestii reanimacji zacisku to:

 

1) posiadam primke p11.144 1.6+LPG QG16DE grudzień 2001r

2) zacisk tylny od p12 - średnica tłoczka 38mm

3) zestaw naprawczy firmy AUTOFREN symbol D4612 przy śr. tłoczka 38mm

4) instrukcja ilustrowana bardzo przydatna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Panowie i Panie.

 

Mam almere 1.8 '01 z niemal identycznym zaciskiem niestety mam problem ze zlozeniem go do kupy:

 

1 mam wrazenie, ze w srodku zacisku mam 1 segera za duzo (jest zaraz za podkladka z bolcem) i nie wiem czy on tam ma byc czy nie (wiem, ze to brzmi glupio, ale rozebralem zacisk 2 tygodnie temu i poprostu zapomnialem)

+ w tloczku mam segera zamiast tej powyginanej uszczelki z drutu

moje objawy:

po ruszeniu dzwignia od recznego wczesniej tloczek wyjezdzal i zostawal w pozycji (czyli ruszajac dzwignia kilka razy mozna go bylo wyjac) a teraz wraca do pozycji w jakiej byl przed pociagnieciem dzwigni.

wiec u mnie w zacisku sa: podkladka,seger,podkladka,sprezyna,koszyk,seger a w tloczku jak w instrukcji.

Im wiecej o tym mysle tym bardziej mnie zastanawia mnie ten seger po podkladce z bolcem - czy on tam musi byc czy wrecz przeciwnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie i Panie.

 

Mam almere 1.8 '01 z niemal identycznym zaciskiem niestety mam problem ze zlozeniem go do kupy:

 

1 mam wrazenie, ze w srodku zacisku mam 1 segera za duzo (jest zaraz za podkladka z bolcem) i nie wiem czy on tam ma byc czy nie (wiem, ze to brzmi glupio, ale rozebralem zacisk 2 tygodnie temu i poprostu zapomnialem)

+ w tloczku mam segera zamiast tej powyginanej uszczelki z drutu

moje objawy:

po ruszeniu dzwignia od recznego wczesniej tloczek wyjezdzal i zostawal w pozycji (czyli ruszajac dzwignia kilka razy mozna go bylo wyjac) a teraz wraca do pozycji w jakiej byl przed pociagnieciem dzwigni.

wiec u mnie w zacisku sa: podkladka,seger,podkladka,sprezyna,koszyk,seger a w tloczku jak w instrukcji.

Im wiecej o tym mysle tym bardziej mnie zastanawia mnie ten seger po podkladce z bolcem - czy on tam musi byc czy wrecz przeciwnie?

Almera może mieć inaczej skonstruowany zacisk niż primera ale czy nie masz w zacisku zbyt dużo części to możesz sprawdzić mierząc grubości podkładek (i segerów) i mierząc w zacisku czy jest miejsce na te elementy. Po prostu zmierz ile milimetrów od dna zacisku jest kanałek na pierścień segera i ile milimetrów mają podkładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy mogę delikatnie odchylić tą uszczelkę od dźwigni hamulca w celu przesmarowania jakimś WD? Chodzi mi o to czy nie rozszczelnię układu. Podejrzewam że ta uszczelka ma za zadanie tylko chronić przed syfem. Płyn hamulcowy raczej nie pocieknie ..... W moim przypadku dźwignia chodzi ale trochę ciężkawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal17781

Witam Panowie,

 

Też mnie czeka reanimacja zacisku. Tylko podpowieddzcie mi już z własnego doswiadczenia. Jak długie mają być te szczypce do segera. Chciałem zapkupć takie jak na zdjęciach,i dokonać małej ich modernizacji, ale nigdzie ich nie moge zlokalizowac. A czy macie jakieś inne patenty aby sobie poradzić z tym segerem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...