Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Czarny dym przy przyspieszaniu po wymianie uszczelki pod glowica


Gość knockout11

Rekomendowane odpowiedzi

Gość knockout11

Witam,

 

miałem ostatnio wymienianą uszczelkę pod głowicą oraz uszczelniacze. Auto stało po wymianie jakieś dwa miesiące, wcześniej przed wymianą też jakieś dwa miesiące nie było używane. Teraz po odpalaniu auto w miare przyspiesza (nigdy to nie był demon mocy) ale zostawie kłęby czarnego dymu. Dodatkowo jak trzymam stałą prędkość przy niższych obrotach (tak koło 1800) auto zaczyna się dławić. Z dziwnych objawów jak puszczę nogę z gazu bez wrzucania na luz i później przycisnę słychać dziwne dźwięki - tak straszny klekot jak w ciągniku (wiem że CD20T to klekot ale ten po wciśnięciu gazu jest straszny :) ). Czy to wina lejących wtrysków, złego ustawienia paska rozrządu/pompy czy może coś z przyspieszeiem zapłonu? Dodam, że auto dziwnie zapala, nawet jak jest zimny i odpalam od razu (nawet jak nie zgaśnie kontrolka od świec) auto odpala w ciągu ułamka sekund (wcześniej też nie bylo problemu ale było jakieś pół obrotu wałka zanim odpalił, teraz to jest natychmiast). Wolne obroty nie falują, są stabilne. Błędu żadnego komputer nie pokazuje (55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR Wtryski i turbina do sprawdzenia

Przy śle ustawionym rozrządzie miałbyś problem z odpaleniem i brak mocy. Przy samym przestawionym kącie wtrysku problemy z uruchomieniem i kłęby białego śmierdzącego dymu podczas rozruchu.

Czarny dym i dudnienie jak z rasowej trzydziestki to lejące wtryski a samo dudnienie może pochodzić od filtra powietrza (zapchany dolot, nieszczelna pokrywa)

Czarny dym to zmniejszenie dopływu powietrza do turbiny i kolektora. Sprawdź lub wymień filtr powietrza. Sprawdź szczelność kolektora. Sprawdź zawór EGR. Sprawdź czystość oleju i działanie turbiny

 

Generalnie Czarny dym to dużo paliwa a mało powietrza. Zacząłbym od EGRa Link do tematu w FAQ dla CD20T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość knockout11

EGR Wtryski i turbina do sprawdzenia

Przy śle ustawionym rozrządzie miałbyś problem z odpaleniem i brak mocy. Przy samym przestawionym kącie wtrysku problemy z uruchomieniem i kłęby białego śmierdzącego dymu podczas rozruchu.

Czarny dym i dudnienie jak z rasowej trzydziestki to lejące wtryski a samo dudnienie może pochodzić od filtra powietrza (zapchany dolot, nieszczelna pokrywa)

Czarny dym to zmniejszenie dopływu powietrza do turbiny i kolektora. Sprawdź lub wymień filtr powietrza. Sprawdź szczelność kolektora. Sprawdź zawór EGR. Sprawdź czystość oleju i działanie turbiny

 

Generalnie Czarny dym to dużo paliwa a mało powietrza. Zacząłbym od EGRa Link do tematu w FAQ dla CD20T

EGR mam już dawno wywalone. Wczoraj miałem trochę czasu, wymieniłem filtr powietrza i pojezdziłem trochę. Rzeczywiście już nie kopci na czarno przy przyspieszaniu (przynajmniej w lusterku nie widzę czarnej chmury jak wcześniej). Po jezdzie zrobiłem autodiagnostykę i wywaliło mi błąd 21 czyli zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej, niestety nie miałem już czasu żeby do niego zajrzeć. Czy ten czujnik mógł się uszkodzić przez to że auto długo stało nie odpalane? Można go w jakiś sposób wyjąc i sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Mam problem z dymieniem. Kiedys potrafil nieco zakopcic przy ostrym przyspieszaniu i w granicach 4 tys. obr tylko przez chwile. Pozniej bylo tak ze wogule nie kopcil przy zadnych obrotach, dzisiaj zauwazylem ze podczas ruszania i jazdy leci czarny dym. Doslownie ruszam i jade i kopci na czarno. Filtr powietrza no taki sobie, troche brudny ale lekko. Co ciekawe na zimnym nie kopci, a jak jest cieply to tak, i niezawsze to sie zdarza czasami nie kopci. Dla pewnosci wymienie filtr powietrza. Tak samo jest ze spalaniem, raz potrafi w miescie wziasc te niecale 8l. a czasami nawet w 10 sie nie zmiesci.

 

EGR-a nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek . ja jednak zainteresowalbym sie tym EGR . Moze sie rozszczelnil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR-a nie mam. Z jednej strony zaslepione moneta a z drugiej blacha. Zauwazylem ze kopci wtedy gdy wlaczona jest klima. Przewaznie troche kopci na cieplym silniku. Filtr powietrza ok, paliwa nowy. Zastanawiam sie nad regulacja pompy. Jak zmniejszyc mu dawke paliwa? Wydaje mi sie ze ma za duza, bo wymiana filtrow nie pomaga. W miescie 10l. w trasie 7.3 sie udalo osiagnac z klima. Musze zabrac sie tez za czyszczenie nastawnika bo obroty to mu spadaja juz do 300, silnik sie az telepie raz juz zgasl. Trudno jest zmniejszyc ta dawke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej pojechac do dobrego pompiarza i zobaczy co i jak.

I wyreguluje silnik i ustawi parametry silnika przez komputer.

Ja własnie miałem robiaone regulacje przez komputer i jest spora różnica przed a po.

Po jest dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile kosztuje taka usluga? Moze i ja bym sie skusil. Lekkiej nogi nie mam, ale nawet przy takiej jezdzie nie powinien tyle palic. W trasie jak na takie cisniecie jak ostatnio to spalil rewelacyjnie 7.3+klima przez cala trase. W miescie nie ma reguly waha sie od 9-10l. Za 100zl robie 200km w miescie. Jezdze nim do 3-3,5 tys. na kazdym biegu, a ty jak? W zime troche probowalem eco drivingu i efekt kompletnie odwrotny, spalil jeszcze wiecej niz zawsze. Jeszcze przed zima nie przekraczal tych 9l, a teraz jakos zaczal wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem 100 zeta. Wczesniej zmieniałem rozrząd to kąt wtrysku sie zmienił i dlatego jechałem.Ale warto było.

Napewno podstawa to wymiana filtrów czy oleju.

A jesli chodzi o zmiane biegów to zmienam przy 2000-2500 obrotów.

A gaz to delikatnie powoli.Nic deski odrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...