Gość RistoStoiczkov Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Witam Dziwne zachowanie ABS, włącza się nawet kiedy nie ma poślizgu, przy powolnym hamowaniu, czasem nawet jak lekko nacisnę hamulec, ostatnio bardzo często. Proszę o pomoc, bo nie wiem od czego zacząć szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Endriu1986 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Witam Dziwne zachowanie ABS, włącza się nawet kiedy nie ma poślizgu, przy powolnym hamowaniu, czasem nawet jak lekko nacisnę hamulec, ostatnio bardzo często. Proszę o pomoc, bo nie wiem od czego zacząć szukać? Może masz uszkodzone metalowe pierścienie od ABSu, znajdują się one przy kole od wewnątrz i z nich czujnik pobiera sygnał czy koła się blokują, jeśli uszkodzą się mechanicznie (najczęściej przy pomocy jakiegoś nieudolnego mechanika)to czujnik wariuje. Jak będziesz sam szukał to jest osadzony na przegubie to taki pierścień z ząbkami. Jak widać na nim jakieś nierówności to znaczy że w nim może tkwić problem, może wystarczyć podszlifowanie tych nierówności, a może trzeba będzie go zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RistoStoiczkov Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Może masz uszkodzone metalowe pierścienie od ABSu, znajdują się one przy kole od wewnątrz i z nich czujnik pobiera sygnał czy koła się blokują, jeśli uszkodzą się mechanicznie (najczęściej przy pomocy jakiegoś nieudolnego mechanika)to czujnik wariuje. Jak będziesz sam szukał to jest osadzony na przegubie to taki pierścień z ząbkami. Jak widać na nim jakieś nierówności to znaczy że w nim może tkwić problem, może wystarczyć podszlifowanie tych nierówności, a może trzeba będzie go zmienić. Dzięki Endriu, niedawno wymieniałem klocki i myślę, że masz rację co do "nieudolnego mechanika". Jeszcze gdzieś słyszałem, że wystarczy przeczyścić okolice czujnika sprężonym powietrzem, bo czasem jakieś opiłki metalu mogą zakłócić pracę czujników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 To ja też mam prośbę o jakąś radę. Kiedyś pisałem tu na forum, że mam takie tykanie - stukanie na pierwszym i drugim biegu. Właśnie koło prędkości 15 do 25 km/h. Ostatnio to stukanie często zamienia się w chrobotanie zwłaszcza przy skręcaniu w lewo i na wzniesieniach typu wjazd na przejazd kolejowy. Co ciekawe przy tym chrobotaniu czy zbliżaniu się do świateł przy prędkości około 20-30 km naciskając pedał hamulca czuje jak mi działa wtedy abs, a nie ma żadnego poślizg. Chrobotanie zbiega się dziwnie często z uskokiem pedału hamulca i załączania się ABS. No i co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RistoStoiczkov Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Czy klocki zmieniałeś na obu osiach? tylko na przedniej 1. Sprawdź poziom płynu hamulcowego i stan przewodów oraz wtyczek czujników ABS poziom płynu jest ok. przewody i wtyczki sprawdzę jutro 2. Czy kontrolka ABS po przekręceniu kluczyka zapala się i gaśnie po 1s? Czy zaświeca się w czasie jazdy/hamowania? kontrolka ABS-u gaśnie po przekręceniu kluczyka, nie zapala się w czasie jazdy, ani hamowania 3. Szczelina pomiędzy czujnikiem a zębem 0,1-1,1mm muszę to sprawdzić, jutro 4. Oczyść pierścień i czujnik - przyciąga opiłki i lubi zardzewieć jutro będę to rozbierał Mam podejrzenia, że to coś z prawym przednim kołem, ponieważ dzisiaj przypadkiem, przy otwartej szybie, jadąc w tunelu słyszałem takie "świerszczenie". Przy hamowaniu, to "świerszczenie" jest jakby ciut głośniejsze. Żeby mieć pewność że to ta strona, siedziałem na miejscu pasażera, wystawiłem łeb przez okno i z przodu po prawej stronie słychać takie coś jakby świerszcze grały Łożysko? Wyjeżdżam w sobotę na urlop, a tu takie problemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RistoStoiczkov Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Po sprawdzeniu dzisiaj co jest nie tak sprawa wygląda następująco: To świerszczenie spowodowane było tym iż ranty tarczy ocierały o blaszki podtrzymujące klocki, zeszlifowałem ranty i jest już ok. Co do abs-u. Wtyczki i czujniki wyglądają w porządku. Szczelina między czujnikiem a zębem też ok. Zęby na pierścieniu nie są wyłamane. Wyczyściłem wszystko, przedmuchałem sprężonym powietrzem. Auto było na podnośniku i uruchomiłem go na 4 biegu. Włączyła się kontrolka ABS-u ale to dlatego, że tylne koła się nie obracały. Przejechałem się na próbną jazdę, zaraz po tym włączył mi się ABS przy lekkim hamowaniu, ale tylko na chwile, po kilku km kontrolka ABS-u zgasła. Dalej jeździłem i już ABS mi się nie włączał. Mam nadzieję, że tak pozostanie i tylko będzie się uruchamiał przy gwałtownym hamowaniu oraz jak jedno z kół wpadnie w poślizg. Pojeżdżę dłużej zobaczymy czy te operacje przyniosły jakiś pożądany efekt. Jeżeli sytuacja będzie się powtarzać to jadę na komputer i zobaczymy co wykaże. Dziękuję za pomoc. Życzę miłego weekendu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.