Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

alarm - diody do kierunkowskazow


Gość Piotrek83_wawa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotrek83_wawa

Witam,

 

Aktualnie prawie zamontowalem system alarmowy w swojej Micrze k11 (Exus V2 strret). Prawie, bo zostalo mi podlaczenie kierunkowskazow ktore na schemacie podlaczone sa do centralki poprzez diody.

Jaki diody dobrac do tego celu, nigdzie nie moge znalesc takiej informacji.

 

Dziekuje i pozdrawiam

 

P.S

Przepraszam za brak polskich znkow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek83_wawa

Wstaw prostownicze- 1A lub większe (takie jakie będą pod ręką).

 

Dziękuje za pomoc.

 

Czy np. dioda prostownicza schottky 1A/25AP; 30V będzie ok?

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie samego podłączenia, w instrukcji od alarmu nic na ten temat nie ma.. podłączyć się z przewodami z centralki poprzez diody, do przewodów zasilających kierunek? Jakoś tak?

 

kierunki.jpg

 

Przewody wychodzące z centralki alarmowej mają tylko oznaczenie "do kierunkowskazów"

 

Samo użycie tych diód zapobiega sytuacji kiedy to włączając ręcznie kierunki, prąd popłynie do centralki, o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody schottky'ego różnią sie tym, że są szybsze, ale to nie ma znaczenia w tym wypadku - mogą być.

 

Diody w przypadku alarmów stosuje się dlatego, że z centralki idzie jeden przewód- sygnał który trzeba wpiąć w dwa kierunki. Gdybyśmy podłączyli bezpośrednio ten przewód do obu kierunków to zrobilibyśmy zwarcie (naciskając lewy kierunek lub prawy migały by oba).

 

Podłącz w kierunku przewodzenia (mniej więcej tak jak masz na rysunku), tzn. katoda (końcówka diody z paseczkiem) ma iść na przewód od kierukowskazu (zazwyczaj zielonyz paseczkiem) a anoda na kabel od centralki.

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek83_wawa

Diody schottky'ego różnią sie tym, że są szybsze, ale to nie ma znaczenia w tym wypadku - mogą być.

 

Diody w przypadku alarmów stosuje się dlatego, że z centralki idzie jeden przewód- sygnał który trzeba wpiąć w dwa kierunki. Gdybyśmy podłączyli bezpośrednio ten przewód do obu kierunków to zrobilibyśmy zwarcie (naciskając lewy kierunek lub prawy migały by oba).

 

Podłącz w kierunku przewodzenia (mniej więcej tak jak masz na rysunku), tzn. katoda (końcówka diody z paseczkiem) ma iść na przewód od kierukowskazu (zazwyczaj zielonyz paseczkiem) a anoda na kabel od centralki.

 

Pozdrawiam.

 

Dziękuje bardzo za pomoc

 

Czyli zrobić to tak jak narysowałem? Gdzie najłatwiej złapać przewody od kierunków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak na rysunku. Przewody znajdziesz w okolicach kierownicy(tak jak pisałem- zazwyczaj zielone z paseczkami). Zobacz które to kable i podłącz się w najbardziej dogodnym miejscu- najlepsze dojście z lutownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...