Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Drgania kierownicy podczas jazdy


Gość spamergt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość spamergt

witam mam taki problem otóż podczas jazdy z prędkością 80-100 km/h lekko drga kierownica, wie ktoś jaka może być tego przyczyna? dodam jeszcze że mam nowe tarcze z przodu, klocki, zbieżność jest ustawiona i opony oczywiście wyważone, wymienioną lewą końcówkę drążka. bardzo proszę o poradę.

Moje autko to nissan primera 2002 r 140KM kombi

Edytowane przez spamergt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a czy podczas hamowania drgania czuć mocniej?

 

Ja pomomo dobrych tarczy, musiałem wymienić - podobne objawy.

Po wymianie na Brembo - żadnych drgań - 500 złotych mniej w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważenie kół które są zdjęte z auta nie zawsze przynosi pożądane rezultaty. Wiem że są zakłady które wyważają koła znajdujące się na aucie i jest to o wiele skuteczniejszy sposób (pokazywali coś takiego w TVN Turbo). Wtedy są wyważane rzeczywiste siły działające na koło ponieważ wyważa się wszystko co się kręci... (dużo tego "wyważania" w mojej wypowiedzi ;) ). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził jeszcze raz to wyważenie. Pojedź do wulkanizatora i niech Ci sprawdzi. Dużo masz odważników poprzyczepianych? Bo może felgi wichrują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość spamergt
  W dniu 7.06.2010 o 18:06, srebrny_Nissanek napisał:

...a czy podczas hamowania drgania czuć mocniej?

 

Ja pomomo dobrych tarczy, musiałem wymienić - podobne objawy.

Po wymianie na Brembo - żadnych drgań - 500 złotych mniej w kieszeni.

 

 

podczas hamowania wręcz szarpało kierownicą dlatego są wymienione części które opisywałem wyżej. z ciężarkami jest różnie, są dwa lub jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam P11 ale dużo rzeczy powinno się pokrywać. Sprawdź ciśnienie w kołach i dokręcenie kół. Ja miałem ostatnio przygodę z niedokręconymi alusami i słyszałem tarcie i chrobotanie (drgań nie zauważyłem ale były małe prędkości miejskie). Ponadto sprawdź, czy Twoje felgi nie są zwichrowane. U mnie telepało kierownicą jak miałem pogięte alufelgi. Na "oko" niezbyt widać a w rzeczywistości może być przyczyną drgań. Jak wygląda stan opon?

Edytowane przez pako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość numerek70

Witam

Mam ten sam problem w P11.Przy hamowaniu kierownica kiwa sie w lewo i w prawo. Byłem u dwóch speców.Jeden stwierdził że to na pewno tarcze, drugi że to nie tarcze bo byłoby także czuć zwichrowane tarcze na pedale hamulca.Czy to prawda?Dodam ze tarcze nowe i klocki tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 4.06.2010 o 15:48, spamergt napisał:

witam mam taki problem otóż podczas jazdy z prędkością 80-100 km/h lekko drga kierownica, wie ktoś jaka może być tego przyczyna? dodam jeszcze że mam nowe tarcze z przodu, klocki, zbieżność jest ustawiona i opony oczywiście wyważone, wymienioną lewą końcówkę drążka. bardzo proszę o poradę.

Moje autko to nissan primera 2002 r 140KM kombi

 

 

 

możliwe że wpływ na to mają tylne tuleje wahacza przedniego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A felgi jakie masz oryginalne czy nie . Jeśli masz nieoryginalne felgi których dziura na środku jest większa niż pierścień na feldze a nie założyłeś pierścienica centrującego to pomimo wyważenia kół mogą występować opisane przez ciebie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 18.06.2010 o 11:25, impaller napisał:

A felgi jakie masz oryginalne czy nie . Jeśli masz nieoryginalne felgi których dziura na środku jest większa niż pierścień na feldze a nie założyłeś pierścienica centrującego to pomimo wyważenia kół mogą występować opisane przez ciebie objawy.

 

 

 

felgi mam oryginalne stalowe jednak są one używane. jutro jadę sprawdzić wyważenie kół i jak będzie OK to zamienię tył na przód i sprawdzę czy są takie same objawy. podejrzewam że opona lub felga jest trachnięta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie była zła zbieżność i delikatne luzy na górnych wahaczach oraz źle wyważone opony po ponownym wyważeniu i ustawieniu zbieżności na nowych elementach zawieszenia było lepiej i sie okazało że opony były starte przez złą zbieżnoś i po założeniu na nowe moge popylać 200km/h i ani drgnięcia zaraz sie czuje komfort i pewność jazdy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...