Gość Gorgeous Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Witam. Szukałem tu na forum, ale nie znalazłem podobnego przypadku, mianowicie w mojej Primerze P11 (wersja przed liftem) mrużą światła oraz kontrolki na tablicy rozdzielczej. Objawy pojawiają się przy włączonym silniku. Gdy silnik wyłączę objawy ustępują. Nie mam pojęcia co się dzieje i czy jest to coś poważnego, generalnie nie przeszkadza mi to podczas jazdy... Dziękuję za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Regulator napięcia w alternatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Sprawdź napięcie na alternatorze i aku. Możliwe że napięcie jest za słabe i alternator nie ładuje. Tylko to mi teraz do głowy przychodzi A jak z resztą światełek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xdeman Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Sprawdź wszystkie przewody idące do aku , masę do silnika. U mnie te przewody były przegnite i też w aucie robiła sie dyskoteka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gorgeous Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 (edytowane) Sprawdź napięcie na alternatorze i aku. Możliwe że napięcie jest za słabe i alternator nie ładuje. Tylko to mi teraz do głowy przychodzi A jak z resztą światełek ? Masz na myśli kierunkowskazy i stop? Nie sprawdzałem. Generalnie nie mam pojęcia jak sprawdzić napięcie na alternatorze (wiadomo woltomierzem, ale nie nie wiem jaka wartość jest poprawna 12V?). W warsztacie sprawdzono mi ładowanie akumulatora i poinformowano, że jest ok żebym się tym nie przejmował... Zobaczę co z tym regulatorem napięcia. Gdzie go szukać? Aha - poprzedni właściciel twierdzi, że nie miał takich objawów... Albo ich nie zauważył. Jestem od miesiąca posiadaczem tej Primerki. A tutaj znalazłem dosyć podobny temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60087-uszkodzony-regulator-napiecia-jakie-objawy-p11/ Edytowane 7 Czerwca 2010 przez Gorgeous Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Chodziło mi czy zauważyłeś np. przygasanie świateł. Stan alternatora najlepiej sprawdzisz podłączajac miernik elektryczny do klem akumulatora ( samochód oczywiście włączony) Napięcie powinno wynosić między 14,2V a 14,4V. Potem włączasz odbiorniki czyli światła, radyjko i podkręcasz obroty do 2000 Napięcie przy obciążeniu powinno wynosić między 13,8V a 14,V , min. to 13,5V Jeśli jest poniżej, to sprawdź najpierw przewody do aku. i alternatora, mogą być zaśniedziałe przy połączeniach, wtedy oczyść szczotką drucianą i połączenia zabezpiecz smarem miedzianym. Jak to nie pomoże to do wymiany jest regulator napięcia, sam raczej tego nie zrobisz, wtedy wykręć altka i daj do speca. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gorgeous Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 (edytowane) Sprawdziłem Voltomierzem i jest przy obciążeniu prawie 15 V. Elektryk samochodowy również stwierdził że do wymiany regulator napięcia. I tu pojawia się problem ponieważ nie można dostać nigdzie tej części... Chyba tylko w serwisie nissana Ma ktoś pomysł gdzie zdobyć w rozsądnej cenie taki regulator? Może wystarczy naprawić go? Jak macie adresy sklepów zapodajcie. Pozdrawiam. Regulator napięcia w alternatorze. Gdzie go można dostać i jaki koszt? Edytowane 16 Czerwca 2010 przez Gorgeous Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Sprawdziłem Voltomierzem i jest przy obciążeniu prawie 15 V. Elektryk samochodowy również stwierdził że do wymiany regulator napięcia. I tu pojawia się problem ponieważ nie można dostać nigdzie tej części... Chyba tylko w serwisie nissana Ma ktoś pomysł gdzie zdobyć w rozsądnej cenie taki regulator? Może wystarczy naprawić go? Jak macie adresy sklepów zapodajcie. Pozdrawiam. Gdzie go można dostać i jaki koszt? Musisz wiedzieć jaki masz alternator i dopiero wtedy dobrać regulator napięcia, ja wymontowałem altka i dałem do specjalistów, koszt całkowity 160zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Napisz jakiej firmy masz alternator ,jak masz Magneti Marelli to ostatnio kupowalem taki i mam nawet pudelko z numerem katalogowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gorgeous Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 (edytowane) Tak alternator jest firmy MagnetiMarelli. Silnik 2.0 benzyna 96kW (kombi). Edytowane 20 Czerwca 2010 przez Gorgeous Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 mam dokladnie taki sam altek Magneti Marelli,jutro podam ci numer katalogowy regulatora ze szczotkami bo pudelko zostalow garazu,cojedynie moge pocieszyc to cena.....120zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gorgeous Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 (edytowane) mam dokladnie taki sam altek Magneti Marelli,jutro podam ci numer katalogowy regulatora ze szczotkami bo pudelko zostalow garazu,cojedynie moge pocieszyc to cena.....120zl No to ekstra. Zaczyna mnie już te disco drażnić. Pojawił się kolejny problemik, ale do opanowania (tak myślę...) --> mam basy gdzieś w okolicach maski... Gdzieś uciekają spalinki, a cholera czeka mnie wyjazd do Wrocka w czwartek. PS. Gdzie widziałeś taką cenę regulatora ze szczotkami?? Walnięte było łącze elastyczne (siatka) - koszt z wymianą 150 zł. To jak będzie z tym regulatorem napięcia??? A może zainwestować w nowy alternator? Czy taka awaria ma wpływ na pozostałe podzespoły tzn. czy może zostać jakiś element uszkodzony przy awarii regulatora napięcia? Regulator napięcia był dobry, coś było nie tak z uzwojeniami alternatora. Został ponownie nawinięty - koszt 200 zł i teraz jest w porządku. Edytowane 27 Czerwca 2010 przez Gorgeous Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfer Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Witam, Mam podobny problem, światła mróżą podczas włączenia kierunkowskazów, włączenia zamka centralnego, opuszczania szyb (elektryka), hamowania (światło stop). Czytałem o regulatorze napięcia - prosto sprawdziłem, samochód nie pracował (wyłączyłem silnik), czyli pobór mocy był z akumulatora i efekt był ten sam - mróżenie świateł. Czy ktoś ma pomysł ? PS Bezpieczniki są w porządku. Auto. PRIMERA 2000r Lift, 2.0 Benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Mialem podobny problem wymiana samego regulatora ze szczotkami niepomogla,mialem przepalone dwie diody w mostku ,oraz do wymiany uzwojenie.Regeneracja altka zaltawila sprawe:)Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matin Opublikowano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Witam. Szukałem tu na forum, ale nie znalazłem podobnego przypadku, mianowicie w mojej Primerze P11 (wersja przed liftem) mrużą światła oraz kontrolki na tablicy rozdzielczej. Objawy pojawiają się przy włączonym silniku. Gdy silnik wyłączę objawy ustępują. Nie mam pojęcia co się dzieje i czy jest to coś poważnego, generalnie nie przeszkadza mi to podczas jazdy... Dziękuję za odpowiedź. witam,na 90 procent masz do wymiany regulator napiecia. jedz do elektryka. mialem to samo. na koncu nawet abs mi sie zapalil. koszt wymiany to ok 250 zl jezeli masz alternator magneti marelli jak jakis inny to napewno bedzie taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 kolega sobie chyba zdążył przez 4 lata poradzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franc821 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 To może w ciągu kolejnych czterech uda mu się napisać jak się sprawa zakończyła... A teraz na poważnie- mam podobny problem, po uruchomieniu silnika na biegu jałowym wszystkie kontrolki, lampka ośw. wnętrza, światła mijania, postojowe itd. świecą pulsacyjnie(falują wraz z obrotami), po przekroczeniu 1400 obr/min. objaw znika. Wiem że muszę jechać do elektryka ale może ktoś,coś doradzi, podpowie? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adamov1988 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 witam odgrzeje ale jak ktos znowu tak będzie miał to już będzie jasne:) w moim przypadku demontaz alternatora czyszczenie styków i wszystko działa jak należy:) ogólnie to ładowanie było w granicach 15.3. Jak za niskie ładowanie będzie to raczej regulator napięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.