Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Mrużenie świateł oraz kontrolek na tablicy rozdzielczej


Gość Gorgeous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gorgeous

Witam.

 

Szukałem tu na forum, ale nie znalazłem podobnego przypadku,

mianowicie w mojej Primerze P11 (wersja przed liftem) mrużą światła

oraz kontrolki na tablicy rozdzielczej.

Objawy pojawiają się przy włączonym silniku.

Gdy silnik wyłączę objawy ustępują.

Nie mam pojęcia co się dzieje i czy jest to coś poważnego,

generalnie nie przeszkadza mi to podczas jazdy...

Dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź napięcie na alternatorze i aku. Możliwe że napięcie jest za słabe i alternator nie ładuje. Tylko to mi teraz do głowy przychodzi ;)

A jak z resztą światełek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gorgeous

Sprawdź napięcie na alternatorze i aku. Możliwe że napięcie jest za słabe i alternator nie ładuje. Tylko to mi teraz do głowy przychodzi ;)

A jak z resztą światełek ?

 

 

Masz na myśli kierunkowskazy i stop? Nie sprawdzałem.

Generalnie nie mam pojęcia jak sprawdzić napięcie na alternatorze

(wiadomo woltomierzem, ale nie nie wiem jaka wartość jest poprawna 12V?).

W warsztacie sprawdzono mi ładowanie akumulatora i poinformowano, że jest ok

żebym się tym nie przejmował... Zobaczę co z tym regulatorem napięcia. Gdzie go szukać?

Aha - poprzedni właściciel twierdzi, że nie miał takich objawów... Albo ich nie zauważył.

Jestem od miesiąca posiadaczem tej Primerki.

 

A tutaj znalazłem dosyć podobny temat:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60087-uszkodzony-regulator-napiecia-jakie-objawy-p11/

Edytowane przez Gorgeous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi czy zauważyłeś np. przygasanie świateł.

Stan alternatora najlepiej sprawdzisz podłączajac miernik elektryczny do klem akumulatora

( samochód oczywiście włączony) Napięcie powinno wynosić między 14,2V a 14,4V.

Potem włączasz odbiorniki czyli światła, radyjko i podkręcasz obroty do 2000

Napięcie przy obciążeniu powinno wynosić między 13,8V a 14,V , min. to 13,5V

Jeśli jest poniżej, to sprawdź najpierw przewody do aku. i alternatora, mogą być zaśniedziałe przy połączeniach, wtedy oczyść szczotką drucianą i połączenia zabezpiecz smarem miedzianym.

Jak to nie pomoże to do wymiany jest regulator napięcia, sam raczej tego nie zrobisz, wtedy wykręć altka i daj do speca.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdziłem Voltomierzem i jest przy obciążeniu prawie 15 V. Elektryk samochodowy również stwierdził że do wymiany regulator napięcia. I tu pojawia się problem ponieważ nie można dostać nigdzie tej części... Chyba tylko w serwisie nissana :( Ma ktoś pomysł gdzie zdobyć w rozsądnej cenie taki regulator? Może wystarczy naprawić go? Jak macie adresy sklepów zapodajcie. Pozdrawiam.

 

Regulator napięcia w alternatorze.

 

Gdzie go można dostać i jaki koszt?

Edytowane przez Gorgeous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem Voltomierzem i jest przy obciążeniu prawie 15 V. Elektryk samochodowy również stwierdził że do wymiany regulator napięcia. I tu pojawia się problem ponieważ nie można dostać nigdzie tej części... Chyba tylko w serwisie nissana :( Ma ktoś pomysł gdzie zdobyć w rozsądnej cenie taki regulator? Może wystarczy naprawić go? Jak macie adresy sklepów zapodajcie. Pozdrawiam.

 

 

 

Gdzie go można dostać i jaki koszt?

 

Musisz wiedzieć jaki masz alternator i dopiero wtedy dobrać regulator napięcia, ja wymontowałem altka i dałem do specjalistów, koszt całkowity 160zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mam dokladnie taki sam altek Magneti Marelli,jutro podam ci numer katalogowy regulatora ze szczotkami bo pudelko zostalow garazu,cojedynie moge pocieszyc to cena.....120zl :blink:

 

 

No to ekstra. Zaczyna mnie już te disco drażnić.

 

Pojawił się kolejny problemik, ale do opanowania (tak myślę...) --> mam basy gdzieś w okolicach maski... Gdzieś uciekają spalinki, a cholera czeka mnie wyjazd do Wrocka w czwartek.

 

PS. Gdzie widziałeś taką cenę regulatora ze szczotkami??

 

Walnięte było łącze elastyczne (siatka) - koszt z wymianą 150 zł. To jak będzie z tym regulatorem napięcia??? A może zainwestować w nowy alternator?

 

Czy taka awaria ma wpływ na pozostałe podzespoły tzn. czy może zostać jakiś element uszkodzony przy awarii regulatora napięcia?

 

Regulator napięcia był dobry, coś było nie tak z uzwojeniami alternatora. Został ponownie nawinięty - koszt 200 zł i teraz jest w porządku.

Edytowane przez Gorgeous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Mam podobny problem, światła mróżą podczas włączenia kierunkowskazów, włączenia zamka centralnego, opuszczania szyb (elektryka), hamowania (światło stop). Czytałem o regulatorze napięcia - prosto sprawdziłem, samochód nie pracował (wyłączyłem silnik), czyli pobór mocy był z akumulatora i efekt był ten sam - mróżenie świateł. Czy ktoś ma pomysł ? PS Bezpieczniki są w porządku.

Auto. PRIMERA 2000r Lift, 2.0 Benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam.

 

Szukałem tu na forum, ale nie znalazłem podobnego przypadku,

mianowicie w mojej Primerze P11 (wersja przed liftem) mrużą światła

oraz kontrolki na tablicy rozdzielczej.

Objawy pojawiają się przy włączonym silniku.

Gdy silnik wyłączę objawy ustępują.

Nie mam pojęcia co się dzieje i czy jest to coś poważnego,

generalnie nie przeszkadza mi to podczas jazdy...

Dziękuję za odpowiedź.

witam,na 90 procent masz do wymiany regulator napiecia. jedz do elektryka. mialem to samo. na koncu nawet abs mi sie zapalil. koszt wymiany to ok 250 zl jezeli masz alternator magneti marelli jak jakis inny to napewno bedzie taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To może w ciągu kolejnych czterech uda mu się napisać jak się sprawa zakończyła... ;)

A teraz na poważnie- mam podobny problem, po uruchomieniu silnika na biegu jałowym wszystkie kontrolki, lampka ośw. wnętrza, światła mijania, postojowe itd. świecą pulsacyjnie(falują wraz z obrotami), po przekroczeniu 1400 obr/min. objaw znika. Wiem że muszę jechać do elektryka ale może ktoś,coś doradzi, podpowie?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Gość Adamov1988

witam

odgrzeje ale jak ktos znowu tak będzie miał to już będzie jasne:) w moim przypadku demontaz alternatora czyszczenie styków i wszystko działa jak należy:) ogólnie to ładowanie było w granicach 15.3. Jak za niskie ładowanie będzie to raczej regulator napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...