Fabio7 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Witam, Primera WP11.144 QG18DE 2001 LPG Okazało się, po oględzinach w Japan Serwis w Ząbkach, że silnik padł Bierze olej w b. dużych ilościach, dzwoni łańcuch i kompresja jest pod pokrywą). Proszę więc o radę co robić? Czy opłaca się robić remont silnika czy szukać innego? Czy te QG18DE wszystkie brały olej czy są jakieś roczniki bardziej dopracowane? Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolek Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 kup drugi motor nie pakuj się w remont Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 No tak tylko skąd wiadomo, że w używanym będzie lepiej ? Z drugiej strony trzeba by przeliczyć ile remont, a ile używany silnik i jak długo masz zamiar jeszcze pojeździć tym autem. U mnie na szczęście silnik z początku produkcji i jeszcze oleju nie żłopie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Ja mam 1.8 w P12 i nic nie bierze oleju. Musisz przeliczyć koszty. Jeśli różnice będą znośne to ja bym remontował, bo możesz kupić używaną padakę, trochę loteria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 z tego co piszesz to nie wiem czy nie ub ileś też głowicy wiec i to do wymiany by było ....nie gotował sie ,,, szukaj innego silnika bo koszty ze 2x większe niż silnik ,,.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 W sumie nie jest tak źle, sprawdziłem ceny silników na Allegro, za te 800-1500 zł można zaryzykować przekładkę, bo nawet połowy remontu za tyle nie zrobisz. Możesz pomyśleć od razu o SWAPie na np.2.0 chyba że to dużo komplikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zen Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Nie lepiej byłoby zrobić swap na 2.0 ? Duża różnica w kosztach by była ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Ja bym jeszcze sprawdził czy bierze przez uszczelniacze czy pierścienie. Jak bierze gorą to chyba bym wyremontował. zawsze to wiesz co masz. A tak kupisz zapłacisz za przekładkę a tu się okaże że np łańcuch trzeba wymienić. Przerabiałem to teraz przy moim drugim aucie. Zamienił się w parowóz. Remont generalny kosztował mnie nie wiele więcej niż używany silnik z przekładką. A i tak do końca nie wiedziałbym co kupuje. Moja rada to przeliczyć sobie obie wersje i dopiero podjąć decyzje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio7 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Dziękuję za zainteresowanie Skłaniał bym się raczej w kierunku wymiany silnika. Czy te QG18DE wszystkie brały olej czy są jakieś roczniki bardziej dopracowane? Z początku produkcji ( 1999 rok ) czy późniejsze ? Wiem, że taki sam silnik "siedzi" w Almerach od 2000 do 2006 roku. Czy te nowsze też były tak słabo wykonane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 no wg mnie koszt samych częśći to ok 1000 zł bo jak robić to komplet panewek 500 zł korba i gł ...jak są ,,uszczelki sprawdzenie głowicy planowanie uszczelniacze też pasuje zrobić freznąć gniazda poprostu jak robić to wszystko jak trzeba bo sie może zemścić ...choć jak kwestia by była tylko np w pierścionkach to by można ryzykować że sie przyjmą poozatym jeszcze trzeba mieć kogoś kto to poskłada po ludzku dla przestrogi to Coobcio zrobił remont SR20 choć potem co prawda miała 170 KM to sportowe najlepsze panewki padły po 15 tys bo dla naszej technologi to był 2 gi szlif a dla japońskiej 4 rty ,,,choć tak już Kuba nie szlifuje wałów ,,, to tak wyszło wiec nie zawsze sie udaje ..ja szczeliłem silnik SR20DEH za 900 zł + gadzety z dowozem do mechanika 1300 i mi służy szukaj zdrowej jednostki lub można by sie zastanowić nad SR20 troszkę jazdy by było skrzynia ??? ośki przeguby ??? nie wiadomo jak to pasuje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Moja Primera jest z 2001 i mam 196 tys. i nie pali oleju. Znaczy pewnie coś tam wezmie ale pomiędzy wymianami nie muszę dolewać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daryka Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Okazało się, po oględzinach w Japan Serwis w Ząbkach, że silnik padł Z ciekawości, przy jakim przebiegu padł Ci silnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio7 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Z ciekawości, przy jakim przebiegu padł Ci silnik ? Na liczniku widnieje 184k km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jajo2908 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Tak czytam i czytam... Mam p11 GT 150 koni. Zrobiona na wersję STW, fotele z tej wersji, pomalowałem w kameleona ale... litr oleju na 1000km.Masakra!!! Założyłem LPG z górnej półki i na 36 litrach gazu robie 320km i przy tym muszę wlać 300ml oleju. Leje Lotosa 10w/40. Co robić z tym silnikiem? uszczelniacze, pierścienie, głowica czy nowy silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Kolego mając silnik SR20DEH ja bym zrobił remont tego co masz. czyli panewki , pierścienie + uszczelniacze dodatkowo może dojść jakiś element rozrządy do wymiany. Ale koszt powinien wynieść tyle co kupno drugiego silnika. A kupując używany silnik nie masz pewności że będzie w dobrym stanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Najpierw zobaczyc którędy bierze olej. Jak przez uszczelniacze na zaworach to ja bym napewno robił remont Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seboo Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 ja za to miałem bardzo ciekawy przypadek, nie więcej niż 2miesiące temu zauważyłem plamy pod samochodem, otworzyłem maske a tam wszystko w oleju od zaworów w dół. . . pomyślałem o mój boże! aczkolwiek z braku funduszy jeździłem dalej sprawdzając co 2 dni poziom oleju,i najciekawsze było to że oleju wcale nie ubywało a zostawiał takie plamy że strach. Teraz po wymianie uszczelniaczy przy rozrządzie i uszczelki pod zaworami (koszt z częściami + wymiana oleju i filtrów=360zł) jak narazie jest spokój bo pofatygowałem sie i wyczyścili mi silnik polecam zawsze najpierw przekalkulować wszystko i nie jeździć do ASO nissana bo tam tylko kasa najważniejsza :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jajo2908 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Kolego mając silnik SR20DEH ja bym zrobił remont tego co masz. czyli panewki , pierścienie + uszczelniacze dodatkowo może dojść jakiś element rozrządy do wymiany. Ale koszt powinien wynieść tyle co kupno drugiego silnika. A kupując używany silnik nie masz pewności że będzie w dobrym stanie . dzięki za radę. Zobaczymy co mechanik powie jeszcze na to...sprawdzimy ciśnienie...też skłaniam się ku remontowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 remont a remont ....wymiana np uszczelki pod głowicą i pompy wodnej to nie remont ,,, Pozdro ,, może wystrczą nowe pierścionki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jajo2908 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 remont a remont ....wymiana np uszczelki pod głowicą i pompy wodnej to nie remont ,,, Pozdro ,, może wystrczą nowe pierścionki dodam jeszcze że jak jeżdżę tak do 4000 obrotów to olej znika duuużo wolniej ale wystarczy kilka razy do 6000, 6500 i już go nie ma... Jeżeli to będą pierścionki to nie będzie miała ciśnienia??? Jakie ten silnik powinien mieć ciśnienie na cylindrach? Jaki jest przedział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 (edytowane) Zmierz ciśnienie na nagrzanym silniku. Jak nie bedzie ok to zrób próbę olejowa i już bedziesz wiedział wszystko. Z manuala Compression pressure: kPa (bar, kg/cm2, psi)/300 rpm Standard 1,275 (12.75, 13.0, 185) Minimum 1,079 (10.79, 11.0, 156) Difference limit between cylinders 98 (0.98, 1.0, 14) Edytowane 20 Czerwca 2010 przez Marcin78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Witam mam identyczne objawy w 2.0 SR20DE WP11.144 olej przy większych obrotach znika w tempie 1l na 500km Ciśnienie na cylindrach równo 13 na każdym. COOBCIO powiedział że na bank uszczelniacze zaworowe i moje pytanie czy da się je wymienić bez zwalania głowicy z tego co znalazłem w manualu to wymiana jest bez zdejmowania głowicy. Czy ktos już może próbował w ten sposób wymienić uszczelniacze czy tylko w grę wchodzi grubsza robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nissanfred Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Olej półsyntetyczny nie nadaje się do nissana QG1.8 .Półsyntetyki mają bazę mineralną i w tym silniku znika jak kamfora . Tu tylko olej syntetyczny i to dobrej firmy.Moj nissan miał 80 tys kilometrów i od nowości był zalewany olejem 10w40 BP i znikał, zalałem go schelem 5w40 zlałem po 2000 km i znowu shel 5w40 mam obecnie 210 tys od wymiany do wymiany okoł 1l litra co 12tys wymiana. problemy w nissan to : 1. łańcuch rozrządu (zreguły diagnoza jest na czujniki ,lub sąde lambda ) około 180-200 tys 2. przepływomierz 120 tys 3. cewki ( nie kupować podrubek potrafią narobić problemów ) 180tys 4. sławtne górne wahacze co 15 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MałyMarcyś Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Witam, przywiozłem P11.144 z listopada 2000 od Kuzyna z Niemiec- silnik QG18. Mam całą dokumentację auta w której znalazłem że od wyjazdu z salonu przez te wszystkie lata silnik był zalewany półsyntetykiem 10W40. Na liczniku 230 kkm- olej nigdy nie znikał i nie znika jak narazie :-) Ostatnia wymiana w Niemczech była na Total więc i u nas też zalałem Total Quartz 7000 10W40. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.