fotokora Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 może miał ktoś taki problem zapala cię co jakiś czas kontrolka check i gaśnie z rury kopci na biało brak mocy i szarpanie CO TO MOŻE BYĆ? wszystko grało ale jak zalałem pusty bak nową ropą zaczął się mój problem i nie wiem czy to wina ropy czy coś siadło innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 czesc wymrugaj kody i zobaczysz co ci pokaże jaki masz rocznik tego tyranka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 cześć rocznik 1998 2.7tdi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dronx Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 cześć rocznik 1998 2.7tdi Witam mialem to samo juz dwa razy i wymieniałem tyko filtr paliwa i było ok! moze to samo i u ciebie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 a jak spuszcza się wode z filtra ? podobno jest tam jaiś zawór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dronx Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 a jak spuszcza się wode z filtra ? podobno jest tam jaiś zawór najlatwiej to caly wykrec i poprostu wylej, a jak chcesz zobaczyc czy miałes wode czy parafine to wlej to do sloika czy butelki i bedzie widac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 a jak spuszcza się wode z filtra ? podobno jest tam jaiś zawór Witam, W celu pozbycia się wody z filtra paliwa, można oczywiście wykręcić cały filtr, ale nieraz może być problem jak jest mocno zakręcony. Bez klucza na łańcuch do odkręcania filtrów oleju będzie ciężko. Wtedy należy zdjąć filtr łącznie z podstawą odkręcając dwie śruby i ściągając dwie opaski z wężyków doprowadzającego i odprowadzającego paliwo. Później mocujemy całość w imadle i kluczem do rur próbować można ruszyć ten filtr zbytnio nie masakrując puszkę filtra. Jest jeszcze inne rozwiązanie, spuszczenie przez zawór o który pytasz. Zawór jest umieszczony (wkręcony) na dnie puszki filtra paliwa. To taki element z pokrętłem i wyprowadzeniem w postaci krótkiej rurki pionowo w dół. Zawór ten ma wykonane pokrętło "motylek" za pomocą którego odkręcamy (luzujemy) ten zawór, odkręcamy tylko 4-5 obrotów, nie wykręcamy do końca. W celu ruszenia zaworu możemy posłużyć się kombinerkami, bo też ciężko się odkręca. Spróbujemy do czegoś złapać wylatujące paliwo, można na tą pionową rurkę nałożyć wężyk i łapać paliwo do pojemnika umieszczonego poniżej. W ten sposób się pozbywamy wody z filtra paliwa i ten sposób jest opisany w instrukcji. Po spuszczeniu wody i zakręceniu zaworu należy odpowietrzyć filtr paliwa. W tym celu należy zdjąć wężyk doprowadzający paliwo do pompy wtryskowej (jest to wężyk bliżej początku samochodu) i naciskając na dźwignie umieszczoną na górze filtra paliwa tak długo przelewać paliwo do podstawionego pojemnika, aż zacznie wypływać bez powietrza jednym strumieniem. Do odłączonego wężyka można wlać troszkę paliwa, generalnie paliwo z niego się nie cofa, trochę się go pozbędziemy manewrując tym wężykiem. Po przelaniu filtra paliwa zakładamy wężyk na swoje miejsce. Po takim zabiegu nie ma możliwości aby silnik miał problemy z zapowietrzeniem, praktycznie cała operacja jest niezauważalna dla rozruchu i pracy silnika. Niestety stosownych zdjęć nie będzie bo nie mam już miejsca na załączniki. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 no to juz wam mowie, mialem identyczne objawy, diagnoza: uszczelka pod głowicą, (płyn dostaje sie do cyclindrow, moc minimalna, kopci na biało itp.) musiałem wymieniać uszczelkę i teraz po wymianie jest jak przed uszkodzeniem. uszczelka glowicy 80 uszczelka klawiatury 40 robota 250 (ceny Alledrogo,) ps opcja extremalna, oby bylo tak jak mowia koledzy powyzej (ale cos mi sie to nie widzi ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 7 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 płyn z chłodnicy nie ubywa więc czy to uszczelka? czy te objawy to może być wina ropy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Witam, Jak jest uszczelka pod głowicą do wymiany to masz duży problem. Ale spokojnie, posprawdzaj inne sprawy, uszczelką zajmiesz się na końcu. Aby szybko sprawdzić stan uszczelki podgłowicowej to na pracującym silniku odkręć korek od chłodnicy. UWAGA - zawsze odkręcaj korek poprzez szmatę, jak będziesz musiał odkręcić korek przy gorącym silniku unikniesz poparzenia a przy zimnym silniku opryskania. Więc jak już dobierzesz się do korka to sprawdź czy płyn nie gazuje, tzn czy nie wydostają się bąbelki gazu z płynu lub czy się poziom płynu nie podnosi. Jeżeli masz takie objawy to na 85% uszkodzona jest uszczelka pod głowicą. Sprawdź najpierw wszystkie inne możliwe przypadki niedomagania. Nieraz taniej będzie podjechać mechanika niech on jeszcze oceni niż samemu wszystko po kolei wymieniać (wiem to z własnego doświadczenia). Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 7 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 wymieniłem paliwo ale nadal są te same objawy mocy ma jakby więcej ale po nagrzaniu się silnika zaczyna zapalać się "check" i powyzej 2500 obrotów kopci na biało i słabnie oraz szarpie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 wymieniłem paliwo ale nadal są te same objawy mocy ma jakby więcej ale po nagrzaniu się silnika zaczyna zapalać się "check" i powyzej 2500 obrotów kopci na biało i słabnie oraz szarpie. Witam ponownie, Musisz koniecznie sprawdzić wtryskiwacz sterujący. Poczytaj tutaj --> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64952-wtryskiwacz-sterujacy-terrano-2-27tdi-2000r/ oraz tutaj --> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66231-wtrysk-sterujacy-27-tdi-1999/. Poszukaj informacji jak sprawdzić ten wtryskiwacz. Pobierz stąd --> http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/52-nissan-terrano-ii trochę informacji o tym wtryskiwaczu. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 7 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 dzięki Piotrze właśnie skończyłem przeglądanie o wtryskiwaczu sterującym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 dzięki Piotrze właśnie skończyłem przeglądanie o wtryskiwaczu sterującym Witam, Rozepnij wtyczkę i sprawdź rezystancję. Wszystko się wyjaśni. Ja miałem również bardzo podobne objawy. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Piotrze czy u ciebie również przy spadku mocy kopcił na biało? dziwne że to wszystko dzieje się dopiero po przejechaniu ok 30km odkryłem dodatkową sprawe że ubywa oleju kopci spalonym olejem POMOCY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 (edytowane) Piotrze czy u ciebie również przy spadku mocy kopcił na biało? dziwne że to wszystko dzieje się dopiero po przejechaniu ok 30km odkryłem dodatkową sprawe że ubywa oleju kopci spalonym olejem POMOCY Witam Raczej my już niewiele pomóc możemy, zostaje tylko mechanik i wymiana pierścień i to jest najoptymistyczniejsza wersja Edytowane 8 Czerwca 2010 przez drewniany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 oo i jeszcze pierścienie ? to moze odrazu silnik lub samochód zmienie a może to padła tyrbina i ciągnie olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 oo i jeszcze pierścienie ? to moze odrazu silnik lub samochód zmienie a może to padła tyrbina i ciągnie olej? Witam, U mnie problemy również się pojawiały dopiero po przejechaniu ok 5-6 km. Wtedy zaczynał wariować. Spalony olej tak jak sugerujesz może wynikać z nieszczelności turbosprężarki po stronie turbiny. Już przerabiałem ten temat Warto go odszukać jest tam sporo informacji. Na pewno jesteś w stanie sam sprawdzić czy turbosprężarka jest sprawna, możesz sprawdzić ciśnienie tłoczenia oraz czy nie ma nieszczelności po stronie sprężarki. Wszystko już opisałem, jak to sprawdzić. Sprawdzić możesz również wtryskiwacz sterujący. Jego wymienić czy zregenerować również możesz zrobić sam, na pewno będzie taniej. Na końcu warto pojechać do mechanika który pewniej zdiagnozuje usterki, na pewno będzie taniej i szybciej. Co do wymiany samochodu, to raczej i tak go musisz zrobić, inaczej dużo stracisz, bo kto kupi uszkodzony samochód w normalnej cenie? Masz dużo podpowiedzi, dużo możesz zrobić sam, na końcu jedź do mechanika. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 oo i jeszcze pierścienie ? to moze odrazu silnik lub samochód zmienie a może to padła tyrbina i ciągnie olej? a tam zaraz zmieniać smochód, może i turbina a może pierścienie a morze to nie miska z wodą zrob diagnostykę silnika (czyli ciśnienia na garach)i wiele lub bardzo wiele to powie i będzie łatwiej coś doradzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 a tam zaraz zmieniać smochód, może i turbina a może pierścienie a morze to nie miska z wodą zrob diagnostykę silnika (czyli ciśnienia na garach)i wiele lub bardzo wiele to powie i będzie łatwiej coś doradzić Właśnie kolega ma rację no i jak komuś kończy się paliwo w baku to nie trzeba od razu silnika rozbierać ,ludzie gdzie wasz zdrowy rozsądek!!!!!!!!!!! W najgorszym przypadku przeciągło filtr paliwa i cały syf jest w nastawniku pompy ,ale ja obstawiam ze kolega ma coś zapchane trzeba tylko posprawdzać anie zaraz pół silnika rozbierać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 problem w tym że posprawdzałem filtr dałem nowy ropa wylana wlana nowa a auto dałem do mechaników i oni mi testują a raczej wyciagaja z kieszeni kase dziś dałem turbo do przegladu jutro złoże i jak nadal będzie syf zabieram auto z tego warsztatu a co dalej to sam nie wiem bo juz żadnemu mechanikowi nie wierzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 problem w tym że posprawdzałem filtr dałem nowy ropa wylana wlana nowa a auto dałem do mechaników i oni mi testują a raczej wyciagaja z kieszeni kase dziś dałem turbo do przegladu jutro złoże i jak nadal będzie syf zabieram auto z tego warsztatu a co dalej to sam nie wiem bo juz żadnemu mechanikowi nie wierzę. 1 sprawdz czy zbiornik zasysa powietrze nad prawym tylnym kołem jest mały filterek powietrza, 2 czy może pompa ręczna paliwa się zapowietrza (tak miałem)? 3 może jakiś przewód gumowy paliwowy się rozwarstwił 4 jak świeci check to jaki kod błyskowy ?????????????? ja stawiam zę się zapowietrza !!! a i musi być dobry mechanior do tego modelu !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 hmm jak otkręcam korek od zbiornika to zasysa dziwnie kiedyś tego nie było . ale czy zapowietrzenie zbiornika powoduje że będzie kopcił i palił olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 hmm jak otkręcam korek od zbiornika to zasysa dziwnie kiedyś tego nie było . ale czy zapowietrzenie zbiornika powoduje że będzie kopcił i palił olej? Witam, To że kopci, to fakt, ale czy spalonym olejem czy niespalonym paliwem to tego nie wiemy a różnica jest nie dla wszystkich od razu rozpoznawalna. Ja miałem bardzo podobne problemy, prawie identyczne. U mnie problemem okazał się wtryskiwacz sterujący. Rozłącz złącze i sprawdź rezystancję. Jeżeli nie masz czym to wykorzystaj do tego celu żarówkę i baterię. Nawet nie musisz nic lutować, poproś kogoś niech Ci pomoże z tym "próbnikiem". Sprawdź chociaż czy cewka tego wtryskiwacza nie ma przerwy. To naprawdę jest ważna informacja. Jak działa to jeden problem mniej. Możesz również poprosić mechanika niech ci sprawdzi, może nawet nie wie o jego istnieniu? Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 turbina po stronie ssania była od oleju w warsztacie poszła juz kasa za regeneracje turba jutro lub w piątek złoża i się okaże ale warsztat który regenerował twierdzi że według nich to nie turbo że niby jest sprawne ale zregenerowali coś czuje że mnie doja a sami nie wiedzą co jest. Mam pytanie tak dla pewności gdzie jest kostka zeby podłączyć kompa? i czy w terranie II rok98 jest to kostka starego typu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi