piotr323f Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 turbina po stronie ssania była od oleju w warsztacie poszła juz kasa za regeneracje turba jutro lub w piątek złoża i się okaże ale warsztat który regenerował twierdzi że według nich to nie turbo że niby jest sprawne ale zregenerowali coś czuje że mnie doja a sami nie wiedzą co jest. Mam pytanie tak dla pewności gdzie jest kostka zeby podłączyć kompa? i czy w terranie II rok98 jest to kostka starego typu? Witam ponownie, Jeżeli warsztat do którego oddałeś turbosprężarkę w celu regeneracji jest poważnym warsztatem, to wezmą od Ciebie pieniądze tylko za jej uszczelnienie i wymianę łożysk. Powinni zacząć od sprawdzenia jej szczelności i od dokładnych oględzin. Widok koła kompresji od razu świadczy czy turbosprężarka jest w stanie uzyskać wymagane ciśnienie. Kompletna regeneracja polega na wypiaskowaniu wszystkich elementów, wymianie koła kompresji i turbiny oraz na wyważeniu całego zespołu statycznie i dynamicznie. W piątek na dowolnym miejskim targu możesz kupić zwykły chiński mierniczek za 10zł którym zmierzysz rezystancję cewki uzwojenia wtryskiwacza sterującego. Co do złącza diagnostycznego to w moim typie jest ono w specjalnej wersji Nissana i mieści się pod kolumną kierownicy, nad kolanami, przyczepione z prawej strony obudowy z immobiliserem i bezpiecznikami. Bez problemu elektryk-mechanik wepnie ci się bezpośrednio do żył, jak nie będzie miał oryginalnej wtyczki. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Piotrze dzięki za pomoc zapytam jeszcze jaki olej polecasz do silnika i ile wchodzi? ciod turba chca tylko za uszczelnienie i łożyska i wyważenie plus gwarancja na rok a to jest 600zł mówią że był lekki luz na wałku ale to nie powinien być problem i każą szukać przyczyny w odmie i zawoże rgn czy jakoś tak jutro zabieram turbo każe złożyc i zabieram auto bo coś czuje że ci fachowcu to sami zgadują co tam jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Piotrze dzięki za pomoc zapytam jeszcze jaki olej polecasz do silnika i ile wchodzi? Witam, Co do oleju, to proponuję użyć 10W/40 do Diesla. Nic lepszego kompletnie nie ma sensu stosować. Drobnym problemem może się okazać to, na jakim oleju aktualnie auto jeździ, chociaż nawet jeśli jest to 15W/40 to szkody wielkiej mu się nie wyrządzi. Co do marki oleju to ze względu właśne na turbosprężarkę coś lepszego niż Lotos. Wydaje mi się, że najtańszy będzie Mobil, np stąd http://www.allegro.pl/item1064249127_mobil_2000_10w40_diesel_7l_super_s_turbo_diesel.html. To jest tylko i wyłącznie przykładowa aukcja. Szukałem dla siebie olejów do przekładni to z kolei najtańszy wyszedł Elf. Ja osobiście jeżdżę na Castrolu, tylko i wyłącznie dlatego, że zawsze mi pozostaje jakaś pozostałość w bańkach po poprzednich wymianach a raczej nie będę mieszał producentów. Na markę się nie patrz tylko na specyfikacje i cenę. Do silnika potrzeba Ci 6,2l ale i tak nie spuścisz wszystkiego więc spokojnie 6l starczy na wymianę plus 1l na ewentualne dolewki. Jak wymieniasz sam to spuszczaj na rozgrzanym silniku i pozostaw na noc odkręcony korek spustowy. Po zalaniu oleju włącz silnik tylko bez żadnego gazowania żeby turbosprężarka nie rozpoczęła pracy na sucho. Poniżej masz specyfikacje na wszystkie oleje w Terrano. Oleje, płyny i pojemności.pdf Pozdrawiam Piotr Piotrze dzięki za pomoc zapytam jeszcze jaki olej polecasz do silnika i ile wchodzi? ciod turba chca tylko za uszczelnienie i łożyska i wyważenie plus gwarancja na rok a to jest 600zł mówią że był lekki luz na wałku ale to nie powinien być problem i każą szukać przyczyny w odmie i zawoże rgn czy jakoś tak jutro zabieram turbo każe złożyc i zabieram auto bo coś czuje że ci fachowcu to sami zgadują co tam jest Co do regeneracji turbosprężarki to ceny w okolicach Wrocławia są takie, że za 600zł robią podstawową regenerację bez wymiany jakiegokolwiek koła. Pełna kompletna regeneracja może kosztować 1500-1600zł i są droższe warsztaty. Problem z odmą, który Ci każą rozwiązać może polegać na tym, że olej z turbosprężarki spływa grawitacyjnie do miski olejowej, więc należy przy demontażu turbosprężarki przedmuchać ten odpływ sprężonym powietrzem. Jeżeli nie ma drożnego tego odpływu to olej trafiający pod ciśnieniem bezpośrednio z podstawy obudowy filtra oleju będzie częściowo szukał ujścia właśnie poprzez uszczelnienia. Nie widziałem konstrukcji konkretnie naszych turbosprężarek ale uszczelnienie zdecydowanej większości turbosprężarek jest typu tunelowego z odrzutnikiem oleju plus hartowany pierścień ustalająco-uszczelniający, więc nie ma możliwości zapewnienia idealnie pełnego uszczelnienia. Dlatego trzeba pamiętać o zapewnieniu drożności tego przewodu. Na szczęście nasze turbosprężarki nie posiadają żadnych kierownic, których naprawa jest droga. Obracają się z prędkościami do 120000rpm i nie ma szczególnie ekstremalnie wysokich wymagań co do wyważenia. Raczej każdy warsztat zajmujący się tego typu regeneracjami musi sobie z nią poradzić. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 witam ponownie turbina wróciła z regeneracji kasa wydana auto złozone i nadal stoje w tym samym miejscu czyli d*pa jak się auto zagrzeje to znowu szarpie kopci. w poniedziałek wielka akcja maja terranka naprawić ale boje się że zaczna go rozbierać na części? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 (edytowane) witam ponownie turbina wróciła z regeneracji kasa wydana auto złozone i nadal stoje w tym samym miejscu czyli d*pa jak się auto zagrzeje to znowu szarpie kopci. w poniedziałek wielka akcja maja terranka naprawić ale boje się że zaczna go rozbierać na części? Witam, Chyba będę up...wy ale musisz sprawdzić koniecznie ten wtryskiwacz sterujący. Najlepiej jakbyś wskazał mechanikowi jego lokalizację i sposób sprawdzenia, jeżeli samochód stoi u niego, jeżeli jest u Ciebie sprawdź go sam. Musisz wyeliminować jego niesprawność jak najszybciej, szkoda pieniędzy i Twojego czasu. Poza tym pozostało Ci już niewiele do zrobienia/sprawdzenia: końcówki wtryskiwaczy, sterownik pompy, uszczelka pod głowicą, pierścienie tłokowe. Problem podciśnienia w zbiorniku u mnie też się nieraz pojawia, spokojnie możesz poluzować korek i tak jeździć nic się nie stanie. Ale zacznij od wtryskiwacza sterującego! Pozdrawiam i powodzenia Piotr Edytowane 11 Czerwca 2010 przez piotr323f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 witam ponownie w wielkim skrucie zregenerowałem turbo (pewnie na darmo) zawór egr ponoć działa tak mówią mechanicy komputer nic nie wykazał a auto nadal szarpie i kopci samochód zabrałem do domu bo już nie mam siły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 uszczelka, pewnie sa metody na jej sprawdzenie wiec zrob to i nie trac kasy caly czas to obstawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 jak samemu sprawdzić czy to uszczelka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Problem podciśnienia w zbiorniku u mnie też się nieraz pojawia, spokojnie możesz poluzować korek i tak jeździć nic się nie stanie. Sorki,że się wtrącę ale czy wykonałeś to o czym pisał Piotr???? bo jest to istotma sprawa,już gdzieś o tym pisałem ale co mi szkodzi napisać jeszcze raz.Jak będzie się robiło podciśnienie w zbiorniku (a z tego co czytałem to jest) mogo być takie objawy jak nierówna praca i kopcenie, więc w tym celu można wykonać otór w korku i w niczym to nie szkodzi i wtedy zobacz co się będzie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 jak samemu sprawdzić czy to uszczelka? aaa wiesz co , koniecznie sprawdz cisnienie na garach, sprwdza sie takim manotmetrem podobnym ja przy pompowaniu kolek tylko z takim dziobkiem jakby (pewnie wiesz o tym) pozycz od jakiegos znajonego mechanika lub zaciągnij auto do niego, jednak ja bym juz nie odpalal go zeby nie pogorszyc. przy uszczelce tak mi radzili zebym robil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Kolego "terranosaur" już kilka postów wcześniej pisałem o diagnostyce silnika czyli sprawdzeniu ciśnieniach na garach , nie bardzo pamiętam ile powinno wynośić (30-25 bar)przy zimnyn silniku jeśli się mylę to sprostować proszę. Tak czy siak ciśnienie powinno być równe a jeśli jest bardzo duża różnica to jak nic poszła uszczelka pod głowicą.Oczywiście kolega "fotokora" bezgranicznie zaufał (mechanikowi)i wtopił kupe kasy a auto i tak jest nie sprawne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 (edytowane) aaa wiesz co , koniecznie sprawdz cisnienie na garach, sprwdza sie takim manotmetrem podobnym ja przy pompowaniu kolek tylko z takim dziobkiem jakby (pewnie wiesz o tym) pozycz od jakiegos znajonego mechanika lub zaciągnij auto do niego, jednak ja bym juz nie odpalal go zeby nie pogorszyc. przy uszczelce tak mi radzili zebym robil Witam, Opisywany przez kolegę manometr rzeczywiście służy do pomiaru ciśnienia w cylindrach silnika tylko, że silnika benzynowego czyli niskoprężnego. Kolega "fotokora" ma silnik Diesla a do pomiaru ciśnienia sprężania w takim silniku służy całkowicie inny przyrząd. Montuje się go w miejsce wykręconych wtryskiwaczy. Nie jest to prosta operacja. Trzeba mieć o tym chociaż podstawowe pojęcie. Poza tym na sam wynik pomiaru składa się spora ilość czynników: temperatura silnika, prędkość obrotowa przy pomiarze itp. aby prawidłowo wykonać i ocenić taką operację. Generalnie miejsc powstania spadku ciśnienia może być kilka: nieszczelne pierścienie, zużyta gładź cylindrowa, nieszczelne zawory, uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica. A więc sporo. Później wykonuje się tzw próbę olejową. Eliminuje ona nieszczelność pierścieni i częściowo zużycie gładzi cylindrowej. Bardzo ważna jest również prędkość obrotowa i temperatura. Później dojdą jeszcze do tego problemy z zapowietrzeniem się układu. Podkładka termiczna pod wtryskiwaczem też straci swoje własności. Myślę, że możemy raczej odradzić wykonanie tej operacji przez kolegę samodzielnie, chyba, że kolega "fotokora" weźmie na siebie ewentualne problemy przy przeprowadzaniu tej czynności jak i ewentualną pomyłkę przy ocenie wyników. Należy się ponadto zaopatrzyć w odpowiedni przyrząd z mocowaniem manometru na gwincie lub za pomocą jarzma. Ciśnienie sprężania wynosi 30bar. W wielkim skrócie to sam wynik badania bez odpowiedniej jego interpretacji niewiele nam pomoże. Ja nadal sugeruję sprawdzić przez kolegę wtryskiwacz sterujący! Pozdrawiam Piotr Edytowane 14 Czerwca 2010 przez piotr323f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 no tak macie racje koledzy (manometr i cisnienie), ale klepanie tematu wyczerpuje go powoli, fotokora pyta o porady, dostaje, a robi inaczej i plynie z kasa jednak dobra strona wszystkiego ze chociaz turbina zregenerowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 a nikt nie obstawia pompy wtryskiwaczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 a nikt nie obstawia pompy wtryskiwaczy ? Ups sorki a czy to "Koło Fortuny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk-30 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Troszeczkę poczytałem o problemie, jaki ma kolega i ktoś podpowiadał sprawdzenie wtrysku sterującego przez pomiar oporności. Muszę stwierdzić, iż miałem podobny do kolegi problem i okazało się, że właśnie trafiony jest wtrysk sterujący. Oporność była OK, lecz silnik zaczynał wariować po rozgrzaniu się(po przejechaniu kilku kilometrów). Wtrysk sprawdzany był kilka razy w trzech różnych warsztatach wszyscy twierdzili, że jest on zupełnie sprawny. Faktycznie wtrysk był uszkodzony i gdy się rozgrzewał powstawała przerwa, kiedy minimalnie ostygł przerwa znikała. Wyszło to dopiero przy sprawdzaniu wtrysku (przy pomocy specjalnego urządzeni) podczas pracy silnika . Oddałem wtrysk do regeneracji i pojeździłem 2 miesiące. Kupiłem używkę oryginał (ze znaczkiem nissana – porada starego wygi od diesla) i bujam się już ponad rok. Dodam, że istotne jest, aby wtrysk był ustawiony na ciśnienie 150bar w turbo dieslu i 130 bez turbo. Temat pompy i wtrysku sterującego przerobiłem na wiele sposobów, ponieważ przez ten wtrysk miałem kłopoty przez ponad 6 miesięcy i nikt nie potrafił mi pomóc. Dopiero stary wyga, który ma ze 150 lat i przez cale żucie zajmuje się tylko dieslami postawił trafną diagnozę i usunął problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 wtrysk sterujący sprawdzony podobno działa mechanik (nowy) twierdzi że na 100% jest problem z pompa wtryskową hmm ale po ostatniej akcjii z turbiną nie wierze już żadnemu mechanikowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk-30 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Ja niestety zaufałem mechanikom kurzy twierdzili, że uszkodzona jest pompa. Byli to fachowcy z ASO w Gdańsku. Sprawdzali mi auto milionem przyrządów i stwierdzili, że to pompa na 100%. Wpakowałem w remont pompy 2600 zł.(bo jak robić to w renomowanej firmie w Warszawie) I NIC jak było wcześniej tak i było później. I jak pisałem wcześniej walczyłem z tym przez pół roku. Tobie życzę jednak powodzenia, bo sam wiem jak ja się denerwowałem i ile pieniędzy i zdrowia w to wpakowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 wtrysk sterujący sprawdzony podobno działa mechanik (nowy) twierdzi że na 100% jest problem z pompa wtryskową hmm ale po ostatniej akcjii z turbiną nie wierze już żadnemu mechanikowi Witaj kolego „fotokora” Czy możesz nam powiedzieć z ręką na sercu ile kosztowało Cię do tej pory „podobno” Jako człowiek techniczny nie uznaję słowa „podobno” i pokrewne typu trochę działa lub trochę nie działa za to rozumie jasno określenia , tak działa lub nie działa. Podobno to Kopernik nie żyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Witam, Brawo kolego "drewniany" tylko konkretna informacja jest istotna, też nie uznaję lania wody. Ja już się nie odzywam w temacie, bo już mi się pomysły skończyły. Śledzę pilnie ten temat bo mnie bardzo interesuje. Po cichu stawiam na wtryskiwacz sterujący. Jeżeli chcesz drążyć temat pompy wtryskowej to popytaj się kolegi mir-e, on chyba powinien być dobrze zorientowany w tym temacie. Tak na poważnie to życzę Ci jak najszybszego uruchomienia auta, bo do niedawna byłem w podobnej sytuacji i wiem ile to przysparza niepotrzebnych nerwów. Podrzucę ci może nowy trop dla Ciebie lub mechanika. Spróbuj odłączyć akumulator na 2h, sprawdź przepływomierz i czujnik położenia wału korbowego (znajduje się on z tyłu silnika blisko obudowy sprzęgła na górze, złącze do niego jest naprzeciwko filtru paliwa), może sterownik otrzymuje błędne informacje z czujników. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 24 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 witam ponownie autko już śmiga po terenie A co w nim było ? Poprostu pompa wtryskowa zaciągnęła syf podobno ropa była gówniana mozliwe że stopniowo się zapychała no i zaczęła się przycinać. wrócciła z czyszczenia iregulacji i to był cały problem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi