Gość WUEMTE Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Witam, Mam taki problem ze swoją 2.2 dci. Jak są upały to klimatyzacja wyłącza mi się na światłach lub na postoju. Chodzi jakiś czas, a potem nagle obroty spadają i zaczyna dmuchać ciepłe powietrze z zewnątrz. Jak ruszam i jadę jakiś czas to pęd powietrza schładza chłodnicę i klima załącza się ponownie. Czy to wina właśnie chłodnicy, czy może tych przewodów aluminiowych? Bardzo proszę o pomoc, bo się nie da jeździć z dzieckiem w takich warunkach. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Raczej czynnika brakuje, a druga sprawa to to że chłodnica klimy jest jako pierwsza i zapewne jest zabita syfem Na każdym serwisie klimy podstawowym narzędziem jest karcher To że jak stoisz i nie dmucha zimnym w takie upały to norma. W końcu chłodnica musi gdzieś oddać ciepło, a jak na dworze masz 32 w cieniu i stoisz na słońcu to jest to ciężkie do realizacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unas Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Witam. Jako ze to moj pierwszy post to pozdrawiam wszystkich uzytkownikow forum. Wracajac do tematu.Mam ten sam problem ,tyle ze w 2 litrowej benzynie.Na razie jestem po sprawdzeniu stanu czynnika chlodzacego(jest taki jaki powinien) i czyszczeniu chlodnicy sprezonym powietrzem (chlodniaca jest czysta).Mechanik obstawia czujnik cisnienia w osusaczu, ale na wszelki wypadek zaproponowal zeby sprawdzic cala klimatyzacje komputerm.Dzis dzwonie do magika od komputera zeby umowic sie na diagnostyke.Jak tylko bedzie cos blizej wiadomo, to dam znac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Jak wrócisz z tego komputera to powiedz co ci ten komputer powiedział. Bo na moje oko klimatyzację sprawdza się głównie na manometrach i na podstawie ich wskazań i działania klimatyzacji określa się co jej jest. Komputer podpina się pod klimatronik, ale u nas jest zwykły automat oparty na kilku czujnikach temperatury : wewnątrz auta, na zewnątrz auta i ciśnienia w układzie plus sterowanie sprężarką. Mogę się mylić, ale skomplikowania tam wielkiego nie ma. Najważniejszymi rzeczami w klimatyzacji są: drożność całego układu, sprawność zaworu rozprężnego, sprawność sprężarki pod kątem wydajności i oporów pracy - łożyska, itp, czystość chłodnic - wymiennika ciepła w kabinie samochodu i chłodnicy klimatyzacji - z przodu auta, odpowiednia ilość czynnika chłodzącego i odpowiednia ilość oleju w sprężarce. To była teoria, a sam się zmagam z nadmiernym obciążaniem silnika włączaniem się sprężarki Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciej__ Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Wlasnie mialem zakladac podobny temat, bo u siebie zauwazylem to samo w 1,9dci. Umowilem sie juz nawet na sprawdzenie klimy w zakaldzie, ale teraz sie zaczynam zastanawiac czy to nie jest normalne? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Pan WUEMTE to niech włączy klimatyzację i podniesie maskę silnika do góry i zobaczy czy wiatraki chłodnicy pracują. Powinny pracować. W czasie upału nawet dosyć mocno. Kolego and_pec To że klima sama się wyłącza to nie norma. Ja mam mało czynnika w układzie i trochę słabo chłodzi (schładza mi powietrze o jakieś 4-5'C poniżej tego co jest na zewnątrz auta. Jak na zewnątrz jest 28'C to z nawiewów leci u mnie powietrze o temp. 24'C )ale jak włączę to pracuje cały czas bez względu na to czy jadę czy stoję w korku. Proponuję podłączyć wiatraki na "krótko" tak aby pracowały cały czas i wtedy zobaczyć czy klima się będzie wyłączać. Tylko uprzedzam że dostęp do wtyczek jest BAAARDZO marny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unas Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 No to mam chyba po problemie,podlaczenie komputera okazalo sie zbedne.Magik od kompa po zapoznaniu sie z objawami postawil diagnoze.Jeden wentylator chodzi wlasciwie,czyli zasysa powietrze z zewnatrz, drugi wentylator natomiat wypychal gorace powietrze przez chlodnice klimatyzacji na zewnatrz.Dlatego czujnik cisnienia wylaczal klime w upalne dni w czasie postoju.Zamiana przewodow zalatwila sprawe.Nadmienie tylko ze moje auto bylo bite z przodu.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.